דלג לתוכן
אני לומד ביוטכנולוגיה ואנחנו עושים ניסויים שונים בפניציליום. קבוצת המחקר שלי בודקת את ההשפעה של חומרים שונים שמייצר הפניציליום, מלבד פניצילין G ,על חיידקים שונים מקבוצת גראם חיוביים וגראם שליליים.
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 01/12/2003 תאריך עדכון: 08/10/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני לומד ביוטכנולוגיה ואנחנו עושים ניסויים שונים בפניציליום. קבוצת המחקר שלי בודקת את ההשפעה של חומרים שונים שמייצר הפניציליום, מלבד פניצילין G ,על חיידקים שונים מקבוצת גראם חיוביים וגראם שליליים. אני יודע שההבדל בין השניים הוא משהו שקשור לדופן,

תשובה:
לחיידקים שהם גראם חיוביים יש דופן עבה העשויה פפטידוגליקנים. חיידקים גראם שליליים מכילים רק שכבה דקה של פפטידוגליקנים ומעטפת חיצונית דקה המכילה ליפופוליסכרידים. בצביעה נשטפים התאים באלכוהול ונוצרת תגובה עם הצבע בצורת קומפלקסים של סגול ויוד. הקומפלקסים לא יוצאים מהחיידקים בעלי הדופן, ולכן הם נצבעים חזק, אך יוצאים בחופשיות דרך הקרום של החיידקים חסרי הדופן, ולכן הם נצבעים חלש מאוד.

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר רחל בן חיון
ד"ר רחל בן חיון נוירולוגיה
מנהלת השירות הקוגניטיבי במכון לשבץ מוח וקוגניציה, בית חולים רמב"ם
ד"ר גיל גנוט
ד"ר גיל גנוט אורתופדיה
מנתח בכיר ביחידה לכף הרגל והקרסול במרכז הרפואי וולפסון בחולון
ד"ר גנאדי זליצ'נקו
ד"ר גנאדי זליצ'נקו אורולוגיה
​מנהל תחום אנדואורולוגיה ואבנים במרכז הרפואי העמק
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו