דלג לתוכן
אוסטאובלסטומה – גידול שפיר של העצם
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 01/12/2008 תאריך עדכון: 09/10/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אובחן אצלי גידול בשם Aggressive Osteoblastoma. הגידול הוסר, ואמרו לי שאני צריכה להישאר במעקב מתמיד. כמו כן אמרו לי שאין סימנים לממאירות. האם תוכלו להסביר לי מדוע הגידול נקרא אגרסיבי אם אין חשש לממאירות? מה ההשלכות של גידול זה לעתידי? אני בת 17. האם כ

תשובה:
הגידול שאת שואלת עליו משתייך לקבוצה של גידולים שפירים בעצם שנקראים Osteoblastoma. בגידולים כאלה יש רמות שונות של פעילות. רוב הגידולים השפירים בעצם נמצאים בשלב 2 של פעילות. זה אומר שאחרי הסרתם יש סיכוי קלוש מאוד לחזרה של הגידול. אבל יש גם כאלה שנמצאים בשלב מתקדם יותר, שלב 3. Aggressive Osteoblastoma נחשב לגידול משלב 3. הוא עדיין נחשב לשפיר, אך ההבדל ההיסטולוגי בינו לבין סרטן של העצם, Osteosarcoma, הוא קטן. גידול זה לפעמים גם מתפשט מהר יותר בגוף, ולכן יש להסיר אותו במלואו. לכן בדקו אצלך תאים ממאירים, וכמו שאת יודעת, הם לא נמצאו, מה שאומר שאצלך הגידול היה שפיר לחלוטין. עליך להיות במעקב עוד שנים רבות, מפני שגידול מסוג זה יכול לחזור. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' אנה לכוביצקי
פרופ' אנה לכוביצקי עור ומין
מומחית למחלות עור ומין, מומחית למחלות שיער
ד"ר נבות גבעול
ד"ר נבות גבעול כירורגיית פה ולסת
4.9
( 14 חוות דעת )
"ד"ר נבות, משיב לשאלות, מסביר פנים, מקצועי, בודק בזמן הטיפול עם המטופל אם ניתן להמשיך בתהליך, וזמין לאחר הטיפול."
ד"ר ג'וליה ברדה פישלר
ד"ר ג'וליה ברדה פישלר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 40 חוות דעת )
"הייתה חוויה מצוינת עם ד״ר ברדה. היא מאוד מקצועית ונעימה ממליצה בחום!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו