דלג לתוכן
רמות גבוהות מהנורמה של ויטמין B12
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 13/01/2010 תאריך עדכון: 17/05/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 33. בבדיקות דם שערכתי לא מזמן התגלה אצלי עודף בוויטמין B12. בהתחלה הרמה היתה 1600, לאחר מכן היא עלתה ל-2000 והמשיכה לעלות עד ליותר מ-3000. אני לא נוטל ויטמין B. בגיל 20 חליתי בסוכרת. מדוע המספרים כל כך גבוהים? על מה זה מצביע?

תשובה:
רמה גבוהה של ויטמין B12 באנשים שאינם נוטלים תוספים אינה שכיחה. מצב זה מלווה לעיתים הפרעות בתפקודי הכליות, ולעתים רחוקות יותר במחלות המטולוגיות (מחלות של מערכת הדם) שונות, וכן במחלות כבד. מסיבה זו רצוי לערוך בירור מקיף, על מנת לשלול מצבים אלה. מומלץ לפנות לרופא המשפחה על מנת להשלים את הבירור. איחולי בריאות, ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר חגי אביזמר
ד"ר חגי אביזמר עיניים
5
( 24 חוות דעת )
"דר חגי אביזמר מקצוען,נעים,במהלך ניתוח שעברתי הסביר כל תהליך שעושה בקיצור הרגשתי בידים טובות ומקצועיות, סמכתי עליו ב-100%"
ד"ר גיא מעוז
ד"ר גיא מעוז אורתופדיה
5
( 4 חוות דעת )
"הגעתי לאחר שהות של יומיים ברשימת המתנה, כל הכבוד.. טיפול ואבחנות מצוינות (למיטב הבנתי)."
פרופ' אמנון זיסמן
פרופ' אמנון זיסמן אורולוגיה
אורולוג מנתח, מנהל המחלקה האורולוגית במרכז רפואי שמיר (אסף הרופא)
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו