דלג לתוכן
פריטוניטיס אחרי כריתת רחם
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 24/02/2008 תאריך עדכון: 26/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

לפני כחודש עברתי כריתת רחם בלפרוסקופיה. במהלך האשפוז, לאחר בדיקת שתן בתרבית, התגלה אצלי פריטוניטיס. טופלתי באנטיביוטיקה משולשת לווריד. מה הסיכון בחיידק, ואיך אני יכולה להיות בטוחה שאכן אין לי יותר את החיידק?

תשובה:
פריטוניטיס (דלקת הצפק) הוא שם של מחלה ולא של חיידק, אך זו אומנם מחלה זיהומית. היא נגרמת בדרך כלל על ידי חיידקי מעי, בין השאר לאחר ניקוב של צינור המעי מסיבה כלשהי או לאחר ניתוח. לעיתים נדירות יותר מתרחשת דלקת עצמונית של הצפק. אם לאחר טיפול אנטיביוטי החלמת, רוב הסיכויים שההחלמה אכן היתה מלאה והסיכוי לחזרה של הדלקת קלוש. זה עלול להתרחש רק אם הפגם אשר הביא להיווצרות המחלה מלכתחילה לא תוקן. בברכה, ד"ר איציק לוי מומחה במחלות זיהומיות
רופאים בתחום
פרופ' אמנון זיסמן
פרופ' אמנון זיסמן אורולוגיה
אורולוג מנתח, מנהל המחלקה האורולוגית במרכז רפואי שמיר (אסף הרופא)
 אסף עזרא - יעל
אסף עזרא - יעל רפואה משלימה
5.0
( 25 חוות דעת )
"הטיפול של אסף מקצועי מסור, ולא פעם ולא פעמיים ממש הרגשתי שהציל אותי. תודה מקרב לב."
ד"ר זאב מץ
ד"ר זאב מץ רפואת שיניים
עוסק בשיקום הפה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו