דלג לתוכן
האם יש להשתמש באנטיביוטיקה בעקבות סימנים לזיהום בצילום חזה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 20/08/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

בתי, בת 12, עברה צילום חזה PA עקב שיעול ונזלת. התשובה שהגיעה: צל הלב תקין תסנין אינטרסטיציאלי עדין בבסיס ובאיזור הפריהלרי של הריאה השמאלית. לילדה אין חום או כאבים מיווחדים. רופאת הילדים אמרה שאם אין "רעש" ושאין צורך באנטיביוטיקה. האם הרופאה צודקת?

תשובה:
אבחנה קלינית של מחלה נעשית על סמך שילוב של ההיסטוריה הרפואית, הבדיקה הפיסיקלית וממצאי מעבדה ובדיקות הדמיה. תסנין בצילום חזה עשוי להעיד על זיהום חיידקי או נגיפי (ואז אין צורך באנטיביוטיקה), ואני מניח שלאחר שהרופאה לקחה בחשבון את כל הנתונים, נראה לה סביר שמדובר בזיהום נגיפי, ולכן היא לא המליצה על אנטיביוטיקה. בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני
רופאים בתחום
ד"ר נטע בומס יונאי
ד"ר נטע בומס יונאי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
רופאה בכירה במערך נשים ויולדות וביחידת האולטרסאונד הגניקולוגי בבית החולים כרמל בחיפה ושירותי בריאות כללית
ד"ר דוד חובל
ד"ר דוד חובל גסטרואנטרולוגיה
4.7
( 122 חוות דעת )
"הייתי צריך לחדש מרשמים והפניות הרופא מילא אחר בקשתי"
פרופסור דב פלדברג
פרופסור דב פלדברג יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל ביה"ח לנשים ע"ש הלן שניידר במרכז הרפואי רבין
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו