דלג לתוכן

רופא משפחה - שלב ראשון בטיפול

רופא משפחה - שלב ראשון בטיפול

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/05/2011 תאריך עדכון: 04/05/2021
2 דקות קריאה

כדי להגיע אל פתרון הבעיה הרפואית ממנה אנו סובלים עלינו לעבור שלבים מסוימים. השלב הראשון אל הפיתרון הוא שלב רופא המשפחה.

רופא המשפחה הוא הכתובת הראשונה שלנו לכל בעיה רפואית. אליו נגיע מיד עם הופעת הבעיה הרפואית: מחלה, כאבים, דלקות, זיהומים או כל דבר אחר. הרופא יאבחן את הבעיה שלנו וישלח אותנו להמשך הטיפול. לעיתים האבחון יתעזר בבדיקות אליהן נישלח, כמו בדיקות דם, א.ק.ג, שתן או צילומים. לעיתים הוא ירשום לנו מירשם לכדורים ובכך יגיע הטיפול לסיומו. במובן הזה, רופא משפחה הוא למעשה על תקן נקודת מעבר, ביקורת ומיון. הוא הגורם המוסמך שבודק אותנו ושולח אותנו אל המשך הטיפול.

מדוע אנו צריכים לעבור דרך רופא משפחה ולא להגיע ישירות אל רופא מומחה שיטפל בנו? ראשית, רופא משפחה הוא גורם אשר מכיר אותנו זמן רב, וידע לעשות את האבחון בהתאם להיסטוריה הרפואית שלנו ובהתאם למצבנו הבריאותי. רופא מומחה לא ידע את כל זה, ועל כן האבחון או הטיפול שלו יכול להיות חסר. שנית, אין טעם לפנות אל רופא מומחה בטרם אנו יודעים בדיוק ממה אנו סובלים ולמה. רופא משפחה חוסך לנו זמן רב בפנייה אל רופאים מומחים, אשר לא בהכרח אצלם אנו צריכים להיות מטופלים.

ביקור אצל רופא משפחה היננו דומה לביקור במרפאה רגילה. על מנת שהרופא ידע לאבחן את הבעיה, עליו לדעת ממה אנו סובלים. לשם כך עלינו לעדכן אותו בפרטים בסיסיים על הסימפטומים שהתגלו אצלנו. מה אנו חשים, ממתי אנו חשים כך, האם עשינו פעולה יוצאת דופן אשר גרמה לנו לחוש כך, האם עוד מישהו בבית סובל מסימפטומים ופרטים נוספים שיעזרו לנו לאבחן את הבעיה. זאת בייחוד אם יש לנו פרטים יוצאי דופן ומיוחדים. עם המידע אשר מסרנו לרופא יהיה לו קל יותר לאבחן את הבעיה ולשלוח אותנו להמשך הטיפול.

נקודות אלו מדגישות את החשיבות של רפואת משפחה בכלל ורופאי משפחה בפרט. רפואת משפחה היא הרפואה שמלווה אותנו (ולרוב גם את שאר בני משפחתנו) כל חיינו בתחום הבריאותי. אצל רופא המשפחה ישנם הרישומים עם כל הבעיות הרפואיות וההיסטוריה הרפואית שלנו. רופא המשפחה הוא זה אשר יפנה אותנו לבדיקות השונות, יבצע מעקב אחר בריאות בני המשפחה, יעזור בחינוך בני המשפחה לבריאות נכונה ואליו נפנה עם כל בעיה רפואית שצצה אצלנו.

על כן, בחירת רופא משפחה היא עניין שאיננו פשוט ואשר חשיבותו רבה. תקופת הזמן שנבלה עם רופא המשפחה שלנו היא ארוכה, לעיתים היא תכלול את כל חיינו או מרביתם. מכאן שהבחירה שלנו צריכה להיות עניינית, בחירה שתאפשר לנו לישון בשקט בלילה. הבחירה תתבצע לפי זמינות ונגישות הרופא אלינו, הכימיה האישית שנוצרת בין הפציינט לרופא, רמת האמון שאנו יכולים לתת לו, המקצועיות שלו והטיפול המהיר, החד והיעיל שהוא נותן. סקר שנערך לאחרונה על ידי הסתדרות הרופאים בישראל גילה כי קרוב לחמישים אחוז מהנשאלים בחרו בעצמם את רופא המשפחה, כאשר השאר עשו זאת בעקבות המלצה של בני משפחה או מרפאה. קרוב לשמונים אחוז מהנשאלים היו מרוצים מרופא המשפחה שלהם. רוב הנשאלים ידעו פרטים אישיים על הרופא, מה שמלמד על רמת הקירבה בין הרופא לנשאל.

האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
ד"ר יעל מליניאק
ד"ר יעל מליניאק משפחה
4.9
( 39 חוות דעת )
"טיפול מספק, מקצועי ויסודי עם הקשבה והבנת מצבי.."
ד"ר נטע לניאדו שריג - מומחית למשפחה, עוסקת ברפואת גיל המעבר
ד"ר נטע לניאדו שריג - מומחית למשפחה, עוסקת ברפואת גיל המעבר משפחה
5.0
( 4 חוות דעת )
"ד"ר לניאדו פתרה לי בעיה שרופאים אחרים לא התייחסו אליה כמו שצריך אחרי הרבה זמן ללא פתרון"
ד"ר טטיאנה פצ'יוני
ד"ר טטיאנה פצ'יוני משפחה
מומחית ברפואת המשפחה פנימית וכללית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו