עד 40 ק"מ מהרצועה: טיפול גם בחולים שאינם מהקופה
הנהלת משרד הבריאות והאגף לשעת חירום מקיימים דיונים שוטפים עם פיקוד העורף וראשי מערכת הבריאות, ומבצעים הערכות מצב באשר למוכנות מערכת הבריאות. מה בוצע עד כה?
הנהלת משרד הבריאות והאגף לשעת חירום מקיימים דיונים שוטפים עם פיקוד העורף וראשי מערכת הבריאות, ומבצעים הערכות מצב באשר למוכנות מערכת הבריאות בשבועיים האחרונים. מה בוצע עד כה?
כלל המרפאות של קופות החולים נותנות מענה מאוחד לכלל המבוטחים בטווח 0-40 ק"מ מהרצועה. המשמעויות הן, שכל מבוטח בטווח זה שמרפאתו נסגרה, יכול לגשת לקופת החולים ולבית מרקחת הקרובים למקום מגוריו לקבלת שירות רפואי, גם אם אינו מבוטח בקופה זו. בנוסף, מטופלים לא יחויבו עבור תרופות ובתום המבצע תבוצע התחשבנות בין קופות החולים.
לרשות הציבור עומד מוקד המידע הטלפוני של משרד הבריאות "קול הבריאות" 5400* והמוקדים הטלפוניים של קופות החולים:
שרותי בריאות כללית - 2700*
מכבי שרותי בריאות - 3555*
מאוחדת - 3833*
לאומית שרותי בריאות - 507* / 1700-507-507
בעקבות אירועי הפרות הסדר וההסלמה בדרום במגזר נפתח חמ"ל האגף לשעת חירום, הפועל ברציפות 24/7.
בתי החולים סורוקה וברזילי נמצאים תחת "מצב מיוחד בעורף" נמצאים בטווח 0-40 ק"מ מהרצועה. בבתי חולים אלו, מחלקות הועברו לאזורים ממוגנים. הועברה בקשה לשר הביטחון לאשר החלת "מצב מיוחד בעורף" גם על בית חולים קפלן.
כל בתי החולים הונחו להיערך למעבר משגרה לחירום. האגף לשעת חירום חילק ערכות מיגון של שכפ"צים וקסדות לבתי החולים ולשכות הבריאות, בהתאם לקריטריונים שנקבעו.
שירותי מרפאה, טיפות חלב ומכוני דיאליזה שלא עומדים בהנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף נסגרו ונפתח שירות ממקום חלופי.
קיימת תכנית לפינוי מאושפזים מבתי החולים וקשישים מהקהילה במוסדות ותכנית של האגף לגריאטריה לפינוי מוסדות בטווח 0-160 ק"מ, במקרה של פגיעה.
האגף לשעת חירום חילק כורזיות ומירסים על פי בקשה.
מאת: מערכת אינפומד