דלג לתוכן

טיפול חינם לילדים נפגעי תקיפה מינית במרכז רפואי זיו בצפת

טיפול חינם לילדים נפגעי תקיפה מינית במרכז רפואי זיו בצפת

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 20/01/2009 תאריך עדכון: 18/05/2021
1 דקות קריאה
במרפאה לילד ולנוער במרכז הרפואי זיו, יושם לראשונה טיפול פרטני - מערכתי לילדים נפגעי תקיפה מינית, בשיתוף משרד הבריאות, קרן רש"י, הביטוח הלאומי ומשרד החינוך - שפ"י. עד כה היה הטיפול באחריות המשפחות, ומאחר שלא תמיד הן מסוגלות לממן טיפולים פרטיים - נותרו ילדים ללא טיפול.

היוזמה לטיפול המערכתי היא המשך להצעת החוק שהוגשה לכנסת לפני כשנה, על ידי הוועדה לזכויות הילד, הקובעת את מחוייבותה של המדינה להענקת טיפול נפשי לילדים נפגעי תקיפה מינית בגילאי 0-18. לפי ההצעה, כל נפגע יהיה זכאי לטיפול במסגרת מרפאה לילד ולנוער של השירות הציבורי או השירות הפרטי באזור מגוריו, ללא תשלום ובתוך זמן סביר ממועד ההפניה. הטיפול יסייע לילד באופן מיידי לאחר הטראומה שעבר ויתרום להשבתו למסלול החיים התקין.

מחקר שנערך מעלה כי ארבעה מתוך עשרה ילדים שנפגעו מינית ולא טופלו, עלולים לפתח התנהגות פוגעת. נתונים מדאיגים אלה הביאו להתגייסות המערכת הטיפולית, ולהעלאת חשיבות הנושא בקרב גורמי טיפול בקהילה, בקהילות והתרבויות השונות.

ד"ר אילנה פרבשטיין, מנהלת המרפאה לילד ולנוער במרכז הרפואי זיו, ויניב בן- שושן, עובד סוציאלי ואחראי המרפאה, יזמו את הפעלת התוכנית. במרפאה בונים לכל נפגע תוכנית טיפולית משפחתית, פרטנית ומערכתית, המתייחסת גם לבית הספר שבו הוא לומד, לשכונה שבה הוא גדל, ולהורים שלהם חלק מרכזי בטיפול ובעזרה לילד.

התוכנית הטיפולית נבנית באמצעות ועדות מקומיות שהוקמו במיוחד למען הפרוייקט, ובהן אנשי מקצוע ממגוון של תחומים, המבטיחים שכל צרכיו של הילד ימולאו.
הוועדות מתכנסות אחת לחודש בכל אחת משלוחות המרפאה לילד ולנוער בצפת, במג'אר ובקרית שמונה, ותדירות זו משקפת את חשיבות הטיפול קרוב ככל האפשר לאירוע התקיפה.

[20/01/2009]

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
פרופ' מרים דוידוביץ
פרופ' מרים דוידוביץ ילדים
מנהלת המכון לנפרולוגיה במרכז שניידר לרפואת ילדים.
ד"ר ישי סלם
ד"ר ישי סלם ילדים
5.0
( 41 חוות דעת )
"הד"ר היה מאוד מקצועי, סבלני אפילו בשעה מאוחרת בערב, הסביר וענה על כל השאלות באווירה טובה ונעימה! אני ממש ממליצה!"
פרופ' דוד צנגן
פרופ' דוד צנגן אנדוקרינולוגיה
מנהל היחידה לאנדוקרינולוגיה ילדים וסוכרת נעורים הדסה ירושלים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו