- אינפומד
- מאמרים
- מאמרים בערוץ הסרטן
- קפה מפחית את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס
קפה מפחית את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס
מכורים לקפה? עכשיו יש לכם גם סיבה בריאותית שלא להיגמל: מחקר מקיף שכלל קרוב ל-8,500 משתתפים באזור חיפה וצפון הארץ, מגלה כי שתיית שתיים וחצי כוסות קפה מדי יום מפחיתה במחצית את הסיכוי לחלות בסרטן המעי הגס
המומחים שלנו יכולים לספק לך ייעוץ בנושא אונקולוגיה. לקביעת תור עם המומחים שלנו:
המומחים הכי מבוקשים לאונקולוגיה:
ד"ר נטלי מימון רבינוביץ
אונקולוגית מומחית בסרטן ריאה, מנהלת השירות לגידולי בית החזה ואבחון מהיר לגידולי ריאה בבית חולים מאיר
ד"ר רונן ברנר
אונקולוג ומומחה ברפואה פנימית, החולים אינם מקרים מורכבים הם אנשים. המחלה מורכבת והטיפול חייב להיות אישי ומדויק
פרופ' עפר מרימסקי
מומחה לאונקולוגיה, סגן מנהל המערך האונקולוגי, מנהל היחידה לאונקולוגיה של שלד ורקמה רכה ומנהל מרפאת מעקב אונקולוגית במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראס...
ד"ר דניאל קייזמן
מומחה לרפואה פנימית ואונקולוגיה רפואית
™cResponse
בדיקה ייחודית חדשנית וממוקדת, המשלבת את הערכת תגובת הרקמה למגוון תרופות וריצוף גנומי מהיר, להתאמה אופטימלית של הטיפול לחולי סרטן.
ד"ר יצחק שנירר
מרפאת תל אביב מדיקל קליניק
פרופ' יעקב שכטר
מנהל מכון אלה למלבאום לאימונו-אונקולגיה
ד"ר אסתר טחובר
מנהלת תחום גידולי מערכת העיכול, אסותא רמת החייל
פרופ' דן אדרקה
הקים את היחידה לגידולי דרכי העיכול בבית חולים שיבא בשנת 2003, יועץ ביחידה לרגולציה של התא במכון ויצמן וחבר בקבוצה האירופאית לקביעת ההנחיות בינלאו...
ד"ר אמיר זוננבליק
מנהל יחידת סרטן השד במערך האונקולוגי באיכילוב
ד"ר ויקטוריה ניימן
ד''ר ויקטוריה ניימן הינה מומחית ברפואה פנימית ומנהלת מחלקת אישפוז אונקולוגי במרכז דוידוף, מרכז רפואי רבין
ד"ר סיון שמאי
מומחית באונקולוגיה, רופאה בכירה במערך האונקולוגי באיכילוב
ד"ר עפר רתם
מנהל מרפאות חוץ אונקולוגיות, מרכז דוידוף, בילינסון
בית הרופא נגב
שירותי רפואה מתקדמים במגוון תחומים
ד"ר שרון פלס
מנהלת השירות לגידולי מערכת העיכול במערך האונקולוגי באיכילוב
ד"ר תומר חרס
מנהל מחלקה אונקולוגית רמב"ם
ד"ר עופר פורים
מנהל שרות גדולי מערכת העכול במכון אונקולוגי בית חולים אסותא אשדוד. נותן חוות דעת משפטיות
שירות אינפומד מחקר אישי
שירות ייעודי המאפשר קבלת מידע רפואי בהתאמה אישית, באמצעות התמקדות במחקרים, נתונים סטטיסטיים ומקרים דומים
מור - אבחון מוקדם של סרטן הריאה
המומחים שלנו יכולים לספק לך ייעוץ בנושא אונקולוגיה. לקביעת תור עם המומחים שלנו:
מכורים לקפה? עכשיו יש לכם גם סיבה בריאותית שלא להיגמל: מחקר מקיף שכלל קרוב ל-8,500 משתתפים באזור חיפה וצפון הארץ, מגלה כי שתיית שתיים וחצי כוסות קפה מדי יום מפחיתה במחצית את הסיכוי לחלות בסרטן המעי הגס
מחקר חדש, שהתפרסם בכתב העתCancer Research , בדק את הקשר שבין צריכת קפה יומיומית והסיכון לחלות בסרטן המעי והחלחולת (המעי הגס). חוקרים מהמרכז הרפואי "כרמל", הטכניון והמרכז הארצי לבקרת הסרטן של "שירותי בריאות כללית", ביחד עם חוקרים מאוניברסיטת דרום קליפורניה שבארה"ב, אספו נתונים בקרב 8,472 איש מאזור חיפה וצפון הארץ, מתוכם 4,933 חולי סרטן מעי גס ו-3,539 אנשים בריאים.
הנתונים כללו הרגלי צריכה של קפה לפי מינון וסוגי הקפה שנצרכו מדי יום: נטול קפאין, קפה שחור, אספרסו, נס-קפה ופילטר וכן את מוצאם האתני של הנבדקים: אשכנזים, ספרדים וערבים. נבדקו גם נתונים ביחס לגיל, מין, הרגלי תזונה, פעילות גופנית ונטילת תרופות.
ממוצע הצריכה היומית של קפה בקרב כלל הנבדקים היה 1.8 כוסות ביום, כאשר האשכנזים צרכו 1.5 כוסות בממוצע, הספרדים 1.9 כוסות ובקרב הערבים הצריכה עמדה על 3.1 כוסות ביום בממוצע. סוג הקפה השכיח בקרב יהודים היה נס קפה ובקרב ערבים היה קפה שחור.

מעיבוד כלל הנתונים עולה, כי הסיכון המשוקלל בקרב כלל צרכני קפה, לחלות בסרטן המעי הגס היה מופחת ב-31%, בהשוואה לאלו שלא שתו קפה כלל, ובקרב צרכני קפה נטול קפאין נצפה סיכון מופחת של 26%.
מתוצאות המחקר ניכר היה קשר משמעותי בין מינון הקפה שנצרך ובין הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס: לעומת אנשים שצרכו רק כוס קפה אחת ומטה ביום, אלו שצרכו בין 1 ל-2 כוסות ביום, היו בסיכון מופחת של 22% לחלות בסרטן המעי הגס, אלו שצרכו בין 2 ל-2.5 כוסות היו בסיכון מופחת של 44%, ואילו אלו שצרכו 2.5 כוסות קפה ומעלה היו בסיכון מופחת של 59% לחלות בסרטן המעי הגס.
החוקרים מסיקים כי די בצריכה מתונה של קפה, ללא קשר לתכולת הקפאין בו, כדי להפחית באופן משמעותי את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס.
האם המאמר עניין אותך?
תשובת מומחה