דלג לתוכן

שטיפת סינוסים - Jala Neti

שטיפת סינוסים - Jala Neti

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 08/05/2009
2 דקות קריאה


יש מי שנוהג להתקלח כדי להרגיש נקי, אך יש כאלו שנוהגים להתנקות גם מבפנים.
השיטה ההודית העתיקה, Jala Neti, פותחת את הסינוסים, מחזירה את הריח לנחיריים, את הטעם ללשון, מבהירה את ההכרה, ומחדדת את המחשבה.

על שטיפת הסינוסים כתבו כבר לפני אלפי שנים. השיטה פופולארית עד היום בקרב הודים רבים. בהודו העתיקה ראו שהשיטה מעניקה תנאים אידאליים למטרות כמו איחוד, התקדשות, תובנה והארה. ביחד עם זאת, שטיפת סינוסים יעילה למגוון גדול של סימפטומים גופניים ונפשיים.

איזור הסינוסים הוא בעל השפעה על מרכז האנרגיה הנקרא הצ'אקרה השישית (העין השלישית). היא ממוקמת במרכז המצח בין שתי הגבות, במקום בו נמצא ההיפופיזה, מגדל הפיקוח ההורמונאלי. צ'אקרה זו אחראית על מצבי התודעה, ריכוז ושיווי משקל. ככל שהעין "פתוחה" יותר, כך התנאים הם הרבה יותר אופטימאליים לביצוע מדיטמציה ולהגיע לתובנות רוחניות.
אך שטיפת סינוסים איננה שייכת רק לתחום התודעתי של הנפש והגוף אלא גם לתחום הרפואי והבריאותי. שטיפת סינוסים מאפשרת לשמור על דרכי נשימה פתוחים ואספקת חמצן מקסימאלית לכלל הגוף. היא משפיעה באופן חיובי על המערכת החיסונית. דרכי הנשימה אינם משפיעים על הגוף רק מבחינה בריאותית, אלא גם מבחינה נפשית, וככל שהם פתוחים יותר, כך הם מונעים מהנפש לחוות מצבי דיכאון, דחק ועייפות.

במאה הנוכחית, יותר ויותר אנשים סובלים מבעיות שקשורות למערכת החיסונית. בעיות אלו נגרמות, כתוצאה מזיהום אוויר קשה, מצבי לחץ המחלישים את הגוף, מגע עם חומרים מסוכנים, חומרים משמרים וצבעי מאכל, שימוש ניכר בתרופות, וצריכה מוגברת של אלכוהול וסיגריות. פגיעה במערכת החיסונית, גורמת לגוף לתפקד תחת לחץ מתמיד.

שטיפת סינוסים מאפשרת לגוף להתמודד עם תופעות הקשורות באף-אוזן-גרון: הצטננות, דלקות גרון, סינוסטיס, אלרגיות ואסטמה. שטיפת סינוסים מונעת מדלקת ממוקדת, לדוגמא- סינוסטיס, מלהפוך לדלקת מערכתית וכרונית. באמצעות שטיפה שיגרתית של הסינוסים, הדלקת איננה מתפשטת למקומות אחרים בגוף. שטיפה שיגרתית עוזרת להתמודדות עם כאבים, כמו כאבי צוואר וכתף. חשוב לזכור שדלקת כרונית איננה משפיעה רק בנקודה אחת, אלא גורמת לגוף כולו לעבוד תחת לחץ, לחץ אשר עלול להשפיע על מערכות רבות הזקוקות לאיזון, כמו מערכת העצבים והמערכת ההורמונאלית. מחקרים הראו ששטיפת סינוסים יעילה גם לטיפול בלחץ דם ובדיכאון.

פרט להשפעה על הגוף והנפש, אזי ששטיפת סינוסים, מחדדת את חוש הטעם והריח, מקנה תחושת רעננות, מחזקת את יכולת החשיבה והריכוז. בכך היא למעשה מאפשרת לאדם להתנהל בצורה טובה יותר ביום יום.

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר יצחק דנו - דנו אסתטיקס
ד"ר יצחק דנו - דנו אסתטיקס אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
4.9
( 16 חוות דעת )
"הרגשה מצויינת לאחר טיפולי הזרקה התוצאות מדברות בעד עצמן המראה שנוצר טבעי ויפה. ד"ר דנו בעל ידי זהב פשוט אלוף אמין ומקצועי. ממליצה בחום!!!"
ד"ר נדים חבשי
ד"ר נדים חבשי אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
מומחה אף אוזן וגרון ניתוחי ראש צוואר
ד"ר זאב הורוביץ
ד"ר זאב הורוביץ אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
כירורג אף אוזן גרון, ראש-צוואר, אוזן תיכונה, שקדים אדנואידים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו