דלג לתוכן

בקליפורניה הוחל חוק האוסר עישון אפילו באוויר הפתוח

בקליפורניה הוחל חוק האוסר עישון אפילו באוויר הפתוח

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 20/03/2006 תאריך עדכון: 25/11/2020
2 דקות קריאה
חוק חדש שהתקבל השבוע בעיר קלבסס במדינת קליפורניה בארצות הברית, קובע כי אסור לעשן בכל מקום ציבורי לרבות באוויר הפתוח. על פי החוק החדש העישון מותר רק בבית או ברכב שחלונותיו סגורים. העירייה פרסמה לציבור התושבים מידע נרחב בנושא ואף ברחבי העיר החלו בתליית שלטים

נאוה עינבר, דוברת האגודה למלחמה בסרטן מסרה בתגובה כי: "היסטוריית המאבק בעישון רצופה בהצלחות בזכות חקיקה יצירתית המגבילה לכאורה את צעדי המעשנים אך מצילה את חיי רוב הציבור שאינו מעשן מפני חשיפה לעישון פסיבי. חוקים רבים שנחקקו בארץ ובעולם עלולים להיתפס כפגיעה בחופש הפרט אולם יש מאחוריהם חשיבה בריאותית מרחיקת לכת וארוכת טווח.
חשוב להבין כי עישון פסיבי, הוא בעצם עישון כפוי הגורם לאדם שאינו מעשן לשאוף לריאותיו עשן סיגריות שמעשנים אחרים, הנמצאים בקרבתו. העשן הנפלט לחלל האוויר מהסיגריה ומפיו של המעשן, מכיל כמות כימיקלים דומה לזו שהמעשן עצמו שואף לריאותיו, על אף העובדה שהעשן נמהל באוויר הפתוח. מי שנמצא בקרבת אנשים מעשנים, נאלץ לשאוף לקרבו עשן בדומה למעשנים עצמם, ובכך להפוך כביכול, למעשן. חוק זה אומנם מגן על הציבור שאינו מעשן אך על פי ניסיון העבר יש ביכולתו גם לגרום לירידה באחוז המעשנים עצמם.
כך למשל בישראל בשנת 1970, בתקופה שלפני ההגבלות החוקיות השונות עמד שיעור המעשנים על 42% . בשנת 1992 ירד שיעור המעשנים ל - 31% וכיום על פי דוח שר הבריאות על מצב העישון בישראל הוא עומד על כ - 24%. מדובר על שיעור המעשנים הנמוך ביותר בתולדות מדינת ישראל".

עינבר, הוסיפה כי: בישראל התקבל החוק להגבלת עישון במקומות ציבוריים בשנת 1983, חוק זה נועד להגן על רוב הציבור שאינו מעשן. מאז שהתקבל החוק בישראל קיים שיפור במצב העישון במקומות ציבוריים אולם לצד החקיקה עדיין נדרשת אכיפה נחרצת ונמרצת של החוק.

אנו יודעים על פי מחקרים שנעשו בארץ ובעולם כי החקיקה בתחום הגבלת העישון משפיעה על דפוסי ההתנהגות של המעשנים וכי אכיפה עשויה ליצור שינוי של ממש. מניסיונם של מספר מדינות בארצות הברית ובאירופה, כמו אירלנד וניו - יורק, אנו למדים כי אחת הדרכים לסייע באכיפה הנמרצת היא הכנסת תיקונים בחקיקה על כן, האגודה למלחמה בסרטן מקדמת תיקונים אלו בשני אופנים: הגדלת סכום הקנס והטלת הקנס על בעל העסק בנוסף על המעשן עצמו. כך למשל באירלנד הקנס עומד על 1,000 יורו וחל על המעשן עצמו ועל בעל העסק ואילו בישראל על המעשן מוטל קנס של 310 שקל".

אתר החוק למניעת עישון בעיר קלבסס
https://www.cityofcalabasas.com/secondhandsmoke.html

הידיעה באדיבות האגודה למלחמה בסרטן

[20/03/2006]

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
פרופ' דניאל ויילר
פרופ' דניאל ויילר ריאות
מקבל פונים בתחום מערכת הנשימה לרבות אבחון וטיפול במחלות ריאה שונות וכן מתן חוות דעת רפואיות לבית המשפט ולביטוח לאומי ומשרד הביטחון
ד"ר יהודה שוורץ
ד"ר יהודה שוורץ ריאות
מומחה ריאות ילדים ומבוגרים
ד"ר בת אל בר אלומה
ד"ר בת אל בר אלומה ריאות
רופאה מומחית ברפואת ריאות ילדים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו