- אינפומד
- מאמרים
- מאמרים בערוץ הסרטן
- סושי מגן מפני סרטן ריאות
סושי מגן מפני סרטן ריאות
סושי מגן מפני סרטן ריאות
המומחים שלנו יכולים לספק לך ייעוץ בנושא אונקולוגיה. לקביעת תור עם המומחים שלנו:
המומחים הכי מבוקשים לאונקולוגיה:
ד"ר רונן ברנר
אונקולוג ומומחה ברפואה פנימית, החולים אינם מקרים מורכבים הם אנשים. המחלה מורכבת והטיפול חייב להיות אישי ומדויק
פרופ' עפר מרימסקי
מומחה לאונקולוגיה, סגן מנהל המערך האונקולוגי, מנהל היחידה לאונקולוגיה של שלד ורקמה רכה ומנהל מרפאת מעקב אונקולוגית במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראס...
ד"ר נטלי מימון רבינוביץ
אונקולוגית מומחית בסרטן ריאה, מנהלת השירות לגידולי בית החזה ואבחון מהיר לגידולי ריאה בבית חולים מאיר
ד"ר דניאל קייזמן
מומחה לרפואה פנימית ואונקולוגיה רפואית
™cResponse
בדיקה ייחודית חדשנית וממוקדת, המשלבת את הערכת תגובת הרקמה למגוון תרופות וריצוף גנומי מהיר, להתאמה אופטימלית של הטיפול לחולי סרטן.
פרופ' יעקב שכטר
מנהל מכון אלה למלבאום לאימונו-אונקולגיה
ד"ר יצחק שנירר
ד"ר אסתר טחובר
מנהלת תחום גידולי מערכת העיכול, אסותא רמת החייל
מרפאת תל אביב מדיקל קליניק
פרופ' דן אדרקה
הקים את היחידה לגידולי דרכי העיכול בבית חולים שיבא בשנת 2003, יועץ ביחידה לרגולציה של התא במכון ויצמן וחבר בקבוצה האירופאית לקביעת ההנחיות בינלאו...
ד"ר אמיר זוננבליק
מנהל יחידת סרטן השד במערך האונקולוגי באיכילוב
ד"ר ויקטוריה ניימן
ד''ר ויקטוריה ניימן הינה מומחית ברפואה פנימית ומנהלת מחלקת אישפוז אונקולוגי במרכז דוידוף, מרכז רפואי רבין
ד"ר שרון פלס
מנהלת השירות לגידולי מערכת העיכול במערך האונקולוגי באיכילוב
בית הרופא נגב
שירותי רפואה מתקדמים במגוון תחומים
ד"ר עפר רתם
מנהל מרפאות חוץ אונקולוגיות, מרכז דוידוף, בילינסון
ד"ר סיון שמאי
מומחית באונקולוגיה, רופאה בכירה במערך האונקולוגי באיכילוב
שירות אינפומד מחקר אישי
שירות ייעודי המאפשר קבלת מידע רפואי בהתאמה אישית, באמצעות התמקדות במחקרים, נתונים סטטיסטיים ומקרים דומים
ד"ר עופר פורים
מנהל שרות גדולי מערכת העכול במכון אונקולוגי בית חולים אסותא אשדוד. נותן חוות דעת משפטיות
ד"ר תומר חרס
מנהל מחלקה אונקולוגית רמב"ם
מור - אבחון מוקדם של סרטן הריאה
המומחים שלנו יכולים לספק לך ייעוץ בנושא אונקולוגיה. לקביעת תור עם המומחים שלנו:
מפני סרטן ריאות . כך על-פי מחקר המתפרסם בגיליון האחרון של ה
British Journal of Cancer.
זה מכבר ידוע כי גורמים תזונתיים, כגון צריכה של מוצרי סויה, תה
ירוק ודגים, הם מבין הגורמים לכך שביפן שיעור סרטן הריאות ומיקרי
המוות כתוצאה מסרטן זה הם פחות משני שליש בהשוואה לארה"ב ובריטניה.
אולם, מחקרים שבדקו זאת עד עתה לא היו חד משמעים או שהגיעו לתוצאות
סותרות.
במחקר זה נבדקו הרגלי התזונה של יותר מ 1000 יפנים, גברים ונשים,
עם סוגים שונים של סרטן והשוו אותם עם יותר מ 4000 נבדקים בריאים.
נמצא כי אלו אשר נהגו לאכול דגים בצורתם הטריה ביותר (וסושי,
כידוע, מכינים מדג נא) היו בעלי סיכון נמוך בחצי מאלו אשר אכלו
דגים בצורתם הפחות טריה (דג יבש או מלוח) לפתח סרטן ריאות נדיר מסוג
אדנוקרצינומה (adenocarcinoma). לצריכה של דגים יבשים או מלוחים לא
הייתה כל השפעה מגנה כנגד סרטן ריאות.
דגים טריים העשירים בשמן דגים והמכילים חומצות שומן בלתי רוויות הם
כנראה הסיבה להשפעה המגינה, והתמותה הנמוכה יחסית ביפן כתוצאה מסרטן
ריאות קשורה, לפחות בחלקה, לצריכה הגבוהה של דגים.
למרות העובדה כי ההשפעה המגינה של הדגים הייתה משמעותית רק במקרה
של סוג נדיר של סרטן ריאות, המחקר מוכיח שוב את ההשפעה שיש לתזונה
על מחלות. זאת ועוד, החוקרים מציינים כי אף על-פי שהיפנים מעשנים
באותה מידה כמו אנשים בבריטניה, שיעור סרטן הריאות ביפן הוא שני
שליש מזה שבבריטניה. הדבר המשמעותי ביותר שאנשים יכולים לעשות
על-מנת להפחית את הסיכון שלהם לחלות בסרטן ריאות הוא להפסיק לעשן,
אולם לאלו אשר אינם מסוגלים לעשות כן, אכילה של הרבה דגים טריים
יכולה בהחלט לעזור.
[09/05/2001]
האם המאמר עניין אותך?