דלג לתוכן

חיסון חדש נגד חיידק הפנאומוקוקוס

חיסון חדש נגד חיידק הפנאומוקוקוס

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 02/07/2008 תאריך עדכון: 25/11/2020
1 דקות קריאה
בקרוב יאושר חיסון חדש נגד חיידק הפנאומוקוקוס, הנקרא סינפלוריקס (Synflorix), והמיוצר בחברת התרופות גלקסו-סמית-קליין (GSK). סינפלוריקס מיועד להגן מפני חיידק הפנאומוקוקוס, הגורם לדלקת קרום המוח, לדלקת האוזן התיכונה, לדלקת ריאות חיידקית וכן לזיהומים קשים בקרב ילדים ותינוקות. החיסון החדש יציע כיסוי והגנה נרחבת יותר נגד מחלות זיהומיות מדבקות המתפתחות כתוצאה מהחיידק, בהשוואה לחיסון הקיים.

סינפלוריקס יעניק הגנה חיסונית נגד שלושה זנים עיקריים של החיידק, שעד היום לא ניתן היה להתחסן מפניהם, סוגים 1, 5 ו-F7. זנים אלו אחראים לכ-5% עד 25% מכל מקרי התחלואה ונחשבים לגורמי תחלואה חמורה עיקריים בקרב ילדים. לסינפלוריקס דרך פעולה ייחודית, המגבירה את התגובה הטבעית של המערכת החיסונית בגוף לנוגדנים אותם מכיל החיסון נגד החיידקים מזן המופילוס אינפלואנזה וסטרפטוקוקוס פנאומוניה, שהם הגורמים העיקריים לזיהומים שמובילים לדלקת האוזן התיכונה: שכל אחד מהם אחראי לעד 40% מכל מקרי התחלואה.

במסגרת הכנס הבינלאומי השישי למחלות זיהומיות, ה- ISPPD, שנערך לא מזמן באיסלנד, הוצגו בפעם הראשונה תוצאות השלב השלישי במחקר קליני שנערך בחיסון. מתוצאות הנתונים שנאספו עולה כי סינפלוריקס מעניק תגובה חיסונית יעילה ונרחבת נגד שבעת הזנים של חיידק הפנאומוקוקוס, נגדם פועל החיסון הקיים. בהתאם לזנים השונים, החיסון הראה יעילות של 87.3% עד 100% בהגנה נגד החיידק. מעבר לכך, התגלה שלחיסון יעילות משמעותית, של לפחות 93.1%, בהגנה נגד שלושת הזנים של החיידק מסוגים 1, 5 ו-F7. תוצאות המחקר מעמידות בפני עולם הרפואה כלי יעיל וחשוב העשוי למנוע מחלות זיהומיות רבות יותר בקרב ילדים ברחבי העולם.

סינפלוריקס הוגש בינואר 2008 לאישור סוכנות התרופות האירופאית, ה- EMEA, ואף לרישום מוקדם, כחיסון מציל חיים, בארגון הבריא ות העולמי, ה- WHO.


[02/07/2008]

האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
פרופ' דריו פרייס
פרופ' דריו פרייס ילדים
4.9
( 34 חוות דעת )
"פרופ׳ פרייס מקצועי מאוד,נעים וסבלני כלפי המטופל. מסביר את תהליך הטיפול ועונה על כל השאלות . שילוב של מקצוענות ואנושיות! תודה!"
פרופ' בנימין וולוביץ
פרופ' בנימין וולוביץ ילדים
5.0
( 12 חוות דעת )
"שמענו רבות על שיטת הטיפול הייחודית שלו והיינו חייבים לקבל אותה, הפרופ׳ איש נעים וסבלני והסביר באריכות על כל שלב ושלב בתוכנית, ניכרת מדבריו מקצועיות רבה וניסיון עשיר בנושא האסתמה של ילדים"
ד"ר לירון מלכא
ד"ר לירון מלכא אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
5.0
( 59 חוות דעת )
"דוקטור מלכא הסבירה כי יש צורך בבדיקה מהאף, הייתה מאוד עדינה וסבלנית מאוד בכל ההליך. כמו כן הסבירה על הממצאים ועל דרך הטיפול"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו