דלג לתוכן

ניתוח מתיחת בטן - להדק את הבטן באמצעות הסרת שומנים עודפים

ניתוח מתיחת בטן - להדק את הבטן באמצעות הסרת שומנים עודפים

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/05/2009 תאריך עדכון: 02/05/2021
2 דקות קריאה

לייעוץ מומחה בנושא מתיחת בטן לחצו כאן >>>

בשנים האחרונות התפתחה הרפואה האסתטית והיא מאפשרת כיום לשפר את המראה החיצוני בדרכים שונות אשר בעבר לא היו מוכרות. דוגמא טובה לכך הוא ניתוח מתיחת בטן.

ניתוח מתיחת בטן הוא ניתוח שמטרתו הסרת עודפי עור ושומן מהבטן האמצעית והתחתונה, וחיזוק הדופן של הבטן. ניתוח זה משנה באופן משמעותי את מראה הבטן, ומקנה לו צורה הדוקה יותר נטולת עור רפוי ומתדלדל. ניתוח זה מונע התרופפות של הבטן, תהליך שמתרחש בעיקר אחרי הריונות או ירידה במשקל. 

אז העור מאבד את גמישותו ונראה רפוי ומרובה כפלים. לרוב מנתחים פלסטיים ממליצים על ניתוח מתיחת בטן רק אחרי שנערכו כל הניסיונות להגיע לבטן הדוקה באמצעות ירידה במשקל ופעילות גופנית אינטנסיבית.

המיועדים לעבור ניתוח מתיחת בטן הם נשים אחרי לידה שאין ברצונן ללדת עוד ילד, גברים ונשים השילו משקל רב מגופם וסובלים מעודפי עור בשיפולי הבטן. 

יש לציין ניתוח מתיחת בטן איננו תחליף לפעילות ספורטיבית או שמירה על תזונה נכונה אלא תהליך משלים להם. עם זאת, ניתן לערוך עם ניתוח זה טיפול שאיבת שומן, שמסיר תאי שומן מיותרים מהגוף. אך גם כאן אין מדובר על תחליף לטיפול זה, שכן מתיחת בטן באה למתוח ולהדק את הבטן בעוד ששאיבת שומן מסירה תאי שומן לא רצויים מהגוף.

ניתוח מתיחת בטן יכול להתבצע בכל גיל מעל גיל 18, אך רק כאשר המטופל מגיע למשקל הנמוך ביותר האפשרי מבחינתו. זאת בגלל שאם הוא יירד עוד במשקל אחרי הניתוח העור יחזור להיות רפוי. 

על מנת לוודא שהמטופל עומד בתנאי הניתוח, יבדוק הרופא את מצבו הרפואי, יערוך לו בדיקות דם שונות וצילום של האזור בו יתבצע הניתוח. על המטופל ייאסרו צריכת אלכוהול, סיגריות ואספירין לפני הניתוח, והוא יתבקש לרכוש חגורת לחץ ולהיות בצום שש שעות לפני הניתוח.

בתחילת ניתוח מתיחת בטן, יסמן הרופא את האזור בו הוא יבצע את הניתוח, אשר יתבצע תחת הרדמה מלאה או מקומית. עם תחילת הניתוח, יבצע הרופא חתך לרוחב הבטן וסביב הטבור, ירים את עור הבטן כלפי מעלה ויהדק את שרירי דופן הבטן. 

בהמשך יסיר הרופא את עודפי העור וימקם את הטבור במקומו החדש. בסיום הניתוח, יתפור הרופא את אזור הניתוח ושני צינורות יצאו משיפולי הבטן כדי לנקז את ההפרשות השונות ממנה. בסוף הוא יניח את חגורת הלחץ על הבטן.

אחרי הניתוח, במידה וכל המדדים של הגוף (נשימה, דם, חמצן וכדומה) יהיו טובים, יועבר המטופל מחדר התאוששות אל חדר האשפוז ולמחרת היום ישוחרר הביתה. בביתו יהיה עליו לנקז את ההפרשות מדי יום במהלך השבוע הראשון. 

בתום שבוע מהניתוח יוצאו שני הנקזים מגופו. במהלך עשרת הימים הראשונים יורגשו נפיחויות באזור הניתוח. לעבודה יהיה ניתן לחזור אחרי שבועיים שלוש, במהלכם יצטרך המטופל לחגור את חגורת הלחץ. לפעילות פיזית המטופל יוכל לחזור אחרי חודשיים.

ניתוח מתיחת בטן כולל מספר סיבוכים שכל מטופל חייב לדעת עליהם. עישון כבד יכול לגרום לסתימה והצרת כלי הדם, ייתכן שייגרם נזק לעור בעת הניתוח, ייתכנו דימומים, חוסר תחושה באזור הניתוח ואף נמק.

לייעוץ מומחה בנושא מתיחת בטן לחצו כאן >>>

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
פרופ' אבשלום שלום
פרופ' אבשלום שלום כירורגיה פלסטית
מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי מאיר כפר סבא
ד"ר יואב אברהמי
ד"ר יואב אברהמי כירורגיה פלסטית
רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בביה"ח קפלן. בעל ניסיון רב בתחום.
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום כירורגיה פלסטית
מנהלת המחלקה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת בבית החולים בני ציון, חיפה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו