דלג לתוכן

טיפולי בוטוקס - למי שעדיין לא עבר

טיפולי בוטוקס - למי שעדיין לא עבר

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/05/2009 תאריך עדכון: 02/05/2021
2 דקות קריאה

בשנים האחרונות התפתחה אופנה בקרב אנשים רבים, והיא לנחש מי בקירבתם עבר טיפולי הזרקת בוטוקס. אופנה זו התפתחה בעקבות הפופולאריות הרבה של טיפולים אלו, אשר גרמו לתהות מי הגיע לגיל שלושים ועוד לא עבר טיפולי בוטוקס.

החל משנות התשעים, עת קיבלו חברות רפואיות שונות אישור להכניס את חומר הבוטוקס לשימוש ברפואה האסתטית לצורכי מילוי קמטים או עיבוי שפתיים, החל חומר זה לתפוס פופולאריות רבה והטיפולים בו תפסו תאוצה. טיפולים אלו נערכו תחילה במרפאות השונות, אך עם הזמן הוא גם יצא החוצה. 

טיפולי בוטוקס החלו להתבצע גם במה שכונה "מסיבות בוטוקס", מסיבות אשר בין היתר הזמינו אליהן רופאי עור כדי להזריק לחוגגים בוטוקס לצורך מילוי קמטים או עיבוי שפתיים. מסיבות אלו לא קיבלו את אישור הרשויות השונות וזכו לביקורת קשה. עם זאת, הפופולאריות של החומר ושל טיפולי בוטוקס נשמרה. כיום הוא נחשב לטיפול שאיננו ניתוח הפופולארי ביותר בארה"ב ובבריטניה.

טיפולי בוטוקס הם טיפולים אשר במהלכו מזריק הרופא כמויות קטנות של החומר אל קמטי הבעה שונים, אשר נוצרו עם הזמן. החומר מוזרק סביב האף, בין הגבות וסביב הפה. חשוב לציין, החומר איננו יעיל על קמטים סטטים או קמטים שנוצרו כתוצאה ממבנה העור. החומר המוזרק אל הקמט ממלא אותו ומאפשר את שיתוקו של השריר באופן זמני. כך הוא מונע ממנו לנוע ולא מאפשר לו לייצר קמט. 

כאשר החומר מוזרק אל השפתיים, בעת טיפול עיבוי שפתיים, הוא למעשה ממלא אותן אחרי שאלו נפלו או הפכו ריקות, מה שגרם להן לצנוח כלפי מטה. תופעה שהינה טבעית אצל נשים אחרי גיל 40.

טיפולי בוטוקס הוא טיפול שלוקח זמן קצר מאוד. עם זאת, כאשר מורחים באזור משחת אלחוש לפני הטיפול, כדי למנוע כאב, אזי שמריחת המשחה מתבצעת 40 דקות לפני הטיפול. אחריו יש להוסיף קומפרס קר במקום. תופעות הלוואי הן אדמומיות באזור הזריקה, שטף דם, ובמקרים קיצונים החלשה של השריר וצניחה של העפעפיים, במידה הזריקה מתבצעת באזור זה. 

בשנים האחרונות גילו חוקרים כי מטופלים אשר עברו טיפולי בוטוקס, וסבלו לפני כן מכאבי ראש תדירים, כאבם פחת עד שחדלו להרגיש בו לגמרי. את התוצאות המלאות של הטיפול ניתן לראות אחרי שלוש ימים. אך כבר מיד בסיום הטיפול ניתן לחזור אל שגרת החיים הרגילה. חשוב לציין, טיפול הזרקת בוטוקס הינו טיפול זמני שמחזיק מספר חודשים בלבד. יתרון נעוץ בכך שניתן לחזור עליו מספר פעמים ככל הניתן, בלי חשש.

טיפולי בוטוקס נועדו בעבר רק לנשים מבוגרות, שביקשו להחזיר לעצמן את מראה הפנים הצעיר ונטול הקמטים. אך בשנים האחרונות אנו עדים לשינוי בתחום, ויותר צעירים, החל מגיל שלושים, נוטים לעבור טיפולי בוטוקס. טיפול בגיל צעיר יוצר עור חלק בהווה, ומאפשר שמירה עליו בעתיד. כמו כן, ככל שהטיפול מתבצע בגיל מאוחר יותר כך היעילות שלו יורדת, ויש צורך לעבור טיפול מילוי קמטים רחב יותר.

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר הלנה מרטינז
ד"ר הלנה מרטינז עור ומין
4.5
( 13 חוות דעת )
"הייתי מאוד מרוצה מהיחס והמיקצועיות של ד"ר מרטינז."
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הייתי אצל מלא רופאים לפני הניתוח הזה ורק אצלו הרגשתי הרגשה טובה ובטוחה לעבור את הניתוח הזה , הוא הקדיש לי את כל הזמן בעולם"
ד"ר עומרי זידאן
ד"ר עומרי זידאן עור ומין
רופא עור מומחה בתחום אבחון מוקדם של סרטן העור בבית החולים בילינסון
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו