פורום כאבי ראש ומיגרנה - עמוד 105
פרופ' שלומית יוסט-כץ
פרופ' שלומית יוסט-כץ הינה נוירולוגית בכירה. בוגרת ביה"ס לרפואה תל אביב. מומחית בנוירולוגיה ובנוירואונקולוגיה. התמקצעות בכאבי ראש. פירסמה מאמרים רבים בעיתונות מקצועית. מקבלת מטופלים בגבעת שמואל.
פרופ' שלומית יוסט-כץ הינה נוירולוגית בכירה במרכז הרפואי רבין (קמפוס בילינסון) ומנהלת היחידה לנוירו-אונקולוגיה במרכז דוידוף לסרטן (אשר במרכז רפואי רבין).
נוירו-אונקולוגיה הינו מקצוע העוסק בגידולי מערכת העצבים ובמכלול הבעיות הנוירולוגיות בקרב חולי סרטן.
פרופ' שלומית יוסט-כץ נבחרה ע"י מרכז רפואי רבין ונסעה להתמחות על בת שנתיים וחצי בנוירו-אונקולוגיה במרכז הסרטן MD ANDERSON אשר הינו מרכז הסרטן הגדול ביותר בארצות הברית.
במסגרת עבודתה כנוירו-אונקולוגית פרופ' יוסט מטפלת בחולים עם מגוון בעיות:
* גידולי מוח ראשוניים
* גידולי מוח משניים - גרורות
* סיבוכים נוירולוגיים בקרב חולי סרטן הכוללים:
נוירופתיות משנית לטיפול כימותרפי
פרכוסים משנית לגרורות מוחיות
תופעות לוואי נוירולוגיות כתוצאה מטיפול כימותרפי וקרינתי
חסרים נוירולוגיים וכאב משנית לגרורות גרמיות (cord compression)
אירועים תרומבואמבוליים
תסמונות פרהנאופלסטיות
בנוסף, פרופ' שלומית יוסט-כץ הינה רופאה בכירה במרפאה לכאב ראש בבית החולים בילינסון.
במסגרת מרפאה זאת מטפלת בחולים עם כאבי ראש כגון:
* מיגרנה
* TENSION HEADACHE
* CLUSTER HEADACH
* כאבי פנים
* HEMICRANIA CONTINUA
* TRIGEMINAL NEURALGIA
בנוסף לעיסוקיה העיקריים, ממשיכה פרופ' יוסט-כץ לעבוד כנוירולוגית כללית ומטפלת במגוון רחב של חולים עם בעיות נוירולוגיות שונות. פרופ' יוסט-כץ זוכה להערכה רבה מצד מטופליה.
-
סחרחורות בלתי פוסקות כבר שבועיים
אני 18/07/2017 | 00:09לא משנה אם אני שותה הרבה או מעט מים הסחרחורות לא מפסיקות וממש פוגמות לי ביומיום. מה יכולות להיות הסיבות ומה עושים כדי להפסיקן? תודה מראשהוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
סחרחורת
דר' שלומית יוסט-כץ 18/07/2017 | 22:01לסחרחורות סיבות רבות שיכולות לנבוע מפגיעה במערכות שונות. אנא פני לבדיקה אצל הרופא המטפל.הוסף תגובה
-
-
סחרחורת בכיפוף ראש כבר שבועיים
רן 17/07/2017 | 23:36חוסר שיווי סחרחורת בישיבה לעמידה .בכיפוף ראש למטה.חולשה בגוף ללא כאבי ראש.בדיקות כלליות תקינותהוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
סחרחורת
דר' שלומית יוסט-כץ 18/07/2017 | 21:57מציעה להבדק ע"י נוירולוג. יכולות להיות לכך סיבות רבות מירידת לחץ דם, בעיה באוזן הפנימית ועוד. רפואה שלמה.הוסף תגובה
-
-
כאבי ראש משנים מקום
יעל 15/07/2017 | 23:58היי בת 30..לפני שנתיים נתקפתי בכאבי ראש ממושכים..משני מקום מין לחץ בכל הראש עשיתי סי טי הכל היה תקין לאחר תקופה הכאבי ראש חזרו שוב גם ממושכים ועבר ועכשיו בפעם השלישית ! ואני מתה מפחד כל פעם מחדש שזה לא גידול.. האם מומלץ סיטי שוב ? ושאלה נוספת האם בדיקה פונדוס קרקעית העין שולל אופציה לגידול? הכאבי ראש נמשכים כל היום לא בעוצמה חזקה ..מין תחושה של חום כזה ..אשמח לתשובההוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
כאב ראש
דר' שלומית יוסט-כץ 16/07/2017 | 15:31שלום יעל, העובדה שבעבר סבלת מכאב ראש ולא מצאו ממצא והתלונות חלפו לבד קצת מרגיעה. יחד עם זאת לאור חומרת התלונות שאת מתארת אני מציעה שתפני לנוירולוג בהקדם שיחליט אם יש צורך בהדמיה חוזרת ומה מידת הדחיפות. בדיקת קרקעית עינים תקינה אינה שוללת גידול.הוסף תגובה
-
-
מגרנוטית מגיל 12 היום בת 39
מגרנות 02/07/2017 | 20:46שלום רב, אני שנים רבות סובלת ממגרנות רבות .טופלתי באין ספור כדורים שונים גם כטיפולי מנע גם לזמן ההתקפים היום מטופלת בכדורי מנע של טופמקס מרגישה שהשנים עשו את עבודתן. או להישאר איתם מה שאת ממליצה מנסיונך. רוצה לקבל את עצתך לטיפול חדש לטיפול מנע חדש ולכדורים לזמן הכאב טופלתי בכל משפחת הנרקוטים שזנחתי אותם כי הרגשתי שהגבירו את הכאב אבל כאב אחר ולא מגרנה אלה כאב שונה. אני היום חייבת כדורים שייקלו עליי. אשמח לעצתך. והמלצתך. אני עובדת שעות רבות ומנהלת בית עם ילדים וחייבת להמשיך לנהל חיים שלווים אבל ללא כאב. אגב לפני כשנה היתה לי ירידה משמעותית שהרופא אמר שזה בעקבות הכדורים שאני נוטלת שזה התופעות לוואי.. מאז אני באותו המשקל.חוששת מירידה נוספת. האם זה יקרה שוב? האם לא תיהיה לי שוב ירידה? כי אני חשבתי שזה היה בעקבות אובדן משפחתי האמת ובגלל זה מאז לא ירדתי שוב ואני הרי עדיין שותה אותם. שותה 50 בוקר 50 ערב היו תקופות שהורפא היה מעלה לי 100 וערב 100.הוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
טופמקס
דר' שלומית יוסט-כץ 10/07/2017 | 21:45לא ממש הצלחתי להבין את השאלה. האם את שואלת אם להמשיך בטיפול? מה מצב כאב הראש?כמה זמן את על הטיפול? חסרים לי פרטים קלינים לענות על השאלה.הוסף תגובה
-
טופמקס
כהן 10/07/2017 | 22:04כאבי הראש תוקפים אותי בתדירות של אית לחודש אפילו פחות אבל התקפים חזקים . הטיפול של הטופירמט כבר 6 שנים. וכן שואלת איזה תרופה נגד כאבים כדי לי להוסיף. כי זה כדורי מנע כבר הרבה זמן אין לי כדורים נגד כאבים כמו שאז נתנו לי .ממשפחת הנרקוטים נגיד פרקוסט למשל או כל מיני אפילו סוג אחר לא רק. ולגבי הטופירמט רציתי לדעת האם שוב הוא יכול פתאום לגרום לי לחוות ירידה נוספת במשקל כמו לפני שנתיים? כי אז הוא גרם לי ממש לירידה בלי שליטה. ואני דיי קטנה בגוף.הוסף תגובה
-
תשובת מומחה
טופמקס
דר' שלומית יוסט-כץ 10/07/2017 | 22:08אם המשקל יציב תקופה ארוכה אני לא רואה סיבה שהמצב ישתנה. עושה רושם שהטופמקס עוזר היות ויש לך רק התקף אחד בחודש. בכל מקרה אם המצב יציב הרבה זמן ניתן לנסות לרדת בהדרגה במינון ולראות איך את מרגישה. את צריכה נוירולוג שילווה אותך בתהליך. בהצלחה!הוסף תגובה
-
-
תוצאות MRI שנעשה עקב כאבי ראש בלתי פוסקים
איריס אדן 04/07/2017 | 13:02שלום, קיבלתי את תוצאות הבדיקה אך הפגישה עם הרופא עוד שבועיים ואני סקרנית. בסיכום: מוקדי אות חריג מולטי פוקאליים קטנים בחומר הלבן המיספרלי משני הצדדים אינם ספציפיים קרוב לוודאי על רקע מיקרואנגיופתיה. שינויים במערכת הסינוסים הדורלים עם חוסר הדגמה תקינה של הסינוס הרוחבי וסיגמואידלי מצד ימין עם ניקוז דרך ורידים ההמיסרי יתכן וראינט אנטומי. סימני סינוסיטיס כרונית קלה. ממש אודה על תשובה איריסהוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
ממצאי MRI
דר' שלומית יוסט-כץ 10/07/2017 | 21:43בהסתמך על הפענוח בלבד , שכן אין בידי את הבדיקה, שינויי במערכת הניקוז הוורידי שהוא וראינט של הנורמה. במוח ישנם שינוים שיתכן והינם משניים לשינוים בכלי דם קטנים של המוח. ישנה עדות לדלקת כרונית בסינוסים. איני מכירה אותך ואת מחלות הרקע שלך . אין סיבה להלחץ אף פני עם התוצאות לנוירולוג המטפל.הוסף תגובה
-
-
תוצאות בדיקת סיטי ראש ללא חומר ניגוד
מירב 10/07/2017 | 13:57שלום רב אימי ביצעה בדיקת סיטי ראש ללא חומר ניגוד להלן סיכום הבדיקה: 1. סריקת המוח ללא דמם לחץ או ממצא מוקדי. 2.ריבויי CSF דו צדדי סימטרי סופרה ואינפרא טנטוריאלי - יתכן משני ומשני לאטרופיה סימטרית קלה. תוכלי להסביר לי מה המשמעות של סעיף 2. בתודה רבה מירבהוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
תוצאות הדמיה
דר' שלומית יוסט-כץ 10/07/2017 | 21:40במגבלות העובדה שאיני רואה את הבדיקה ומסתמכת על הפענוח בלבד נראה שיש שינויים המתאימים לגיל. אנא פנו עם הבדיקה לרופא המטפל.הוסף תגובה
-
-
תא לחץ
טלי 29/05/2017 | 15:12היי דר' זאת טלי פילוסוף איך אני יכולה לקבל טיפול בתא לחץ ?הוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
חרדות
גדעון 06/07/2017 | 00:35האם תא לחץ עוזר לחרדות ופגיע בזיכרון עקב שימוש באקסטזי או בסוג סם מסויםהוסף תגובה
-
תשובת מומחה
,תא לחץ
דר' שלומית יוסט-כץ 10/07/2017 | 21:38לידעתי יש תא לחץ בבית חולים אסף הרופא. איני מתעסקת בתחום זה. ממליצה לך לפנות לשם ישירות.הוסף תגובה
-
תשובת מומחה
תא לחץ
דר' שלומית יוסט-כץ 10/07/2017 | 21:39שאלה זאת מעבר תחום התמחותי.הוסף תגובה
-
-
עזרה בטיפול בכאב ראש מקבצי
שוקי 29/06/2017 | 12:20ד"ר יוסט-כץ היקרה, אני סובל מכאב ראש מקבצי שנים רבות. במשך השנים היו תקופות בהן הייתי כרוני, ואז אפיזודי, ואפילו נהניתי מהפסקה בת כמה שנים. בשנים האחרונות הייתה החמרה. המקבצים התארכו מ-4-5 שבועות לחודשיים-שלושה, מספר ההתקפים הגיע ל-4-8 ביממה, ובשני מקרים נדרשתי לטיפול בסטרואידים ובורפמיל (בנוסף לאימיטרקס וחמצן שיש לי באופן קבוע), שהיה אפקטיבי מאד והפסיק את המקבצים. בשבועות האחרונים התחילו להופיע התקפים ליליים (מעטים וקלים יחסית) שזה אצלי סימן לכניסה ל-Cluster period. בעצה אחת עם רופאת המשפחה התחלתי לקחת ורפרס במינון של 240mg (שבשנה שעברה יחד עם טיפול קצר בדקסמתזון עבד מצוין). אני לוקח את הורפרס מזה ארבעה שבועות. למעלה משלושה שבועות ללא התקפים בכלל, אם כי מדי פעם יש כאבים קלים שחולפים מעצמם. שאלתי: מתי אפשר להפסיק לקחת את הורפמיל? כמה זמן עליי לחכות? תודה!הוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
כאב ראש מקבצי
דר' שלומית יוסט-כץ 30/06/2017 | 11:23שלום רב, אין תשובה חד משמעית. התשובה תלויה באורך מקבצי הכאב מהם אתה סובל. הייתי ממשיכה לפחות לזמן המקבץ הממוצע ואז מורידה את הטיפול בהדרגה. חשוב מאד שנוירולוג יהיה מעורב בטיפול. רפואה שלמההוסף תגובה
-
-
כאבי ראש,שרירים (צוואר וגב) ותחושת הקאה
עידן 27/06/2017 | 15:35היי, אתמול בערב התחלתי להרגיש כאבי ראש,כאבי שרירים בצוואר ובגב,עם תחושת הקאה שנלוות,חשבתי שזה עוד מקרה שפעת קלאסי, אבל אז נזכרתי שיומיים לפני כן חיסנתי את בני הקטן חיסון של גיל חצי שנה בנגיף הפוליו(שכמובן מדבק בהחלפת צואה) קראתי מהם התופעות המוקדמות של נגיף הפוליו וזה לגמרי אחד לאחד מה שאני מרגיש. אני מאמין שיש קשר ישיר, יש מה לעשות בנושא?הוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
פוליו
דר' שלומית יוסט-כץ 28/06/2017 | 22:53עידן שלום, אם בנך קיבל חיסון מומת אין סכנה להדבקה. מקווה שאתה מרגיש יותר טוב.הוסף תגובה
-
-
מיגרנה כרונית
רגינה 26/06/2017 | 17:32שלום רב,דר׳ שלומית ! אני בת 52 סובלת ממיגרנות מגלי13.גיל מעבר.מטופלת בכדור כסוגderailing slow למניעת התקפים במשך שנה וחצי. לא כל כך עוזר,עדיין יש התקפים פעמיים בשבועה שאני מורידה בעזרת רלרט 40 שכמאט לא משפעיה ואופטלגין 3 כדורים ביחד. חוץ מכאב ראש צעד שמאל ,יש לי בשנתיים אחרונות סוג של נימול בקרקפת ובפנים במקום מסוים בצעד שמאל בראש וגם ברגל וביד. רופאים נאירולוגם שולחים אותי לאורתופד אורתופד שולח חזרה.לא מבינה מה אלי לעשות. תחושה הזאת משגעת אותי.אולי יש לך עצה בישבילי? חשבתי לפנות לתה הלחץ או לזריקות.הוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
מיגרנה
דר' שלומית יוסט-כץ 26/06/2017 | 22:32רגינה שלום. אם את עדיין סובלת מהתקפים פעמים בשבוע כנראה שהטיפול המונע אינו מתאים עבורך וצריך לשקול לשנתו. אנא פני לרופא הנוירלוג המטפל והתיעצי עימו על המשך טיפול. לגבי הנימול קשה לקבוע את סיבתו ללא שיחה ובדיקה מדוקדקת. האם עברת בדיקות הדמיה?הוסף תגובה
-
ברור שכן
Regina 28/06/2017 | 17:44עברתי MRI ראש אחרון לפני שנתיים תקין עברתי MRI צוואר יש בלט בין כמה עצמות ,אף אורתופד גב אמר שאין טיפול יעיל לזה הפנה אותי שוב לנוירולוג . נירולוג רק מגדיל לי את המינון של התרופה שאני כבר לוקחת ,שגם זה בלתי אפשרי בגלל תופאות לווי . הנוירולוגים בעצמם לא יודעים מה לעשות . ומלא חולים של מגרנה בוכים אחד לשני בפורומים שונים.... מה את היית ממליצה לי לעשות?הוסף תגובה
-
תשובת מומחה
כאב ראש
דר' שלומית יוסט-כץ 28/06/2017 | 22:50רגינה היקרה, קשה לי תת אבחנה או להציע טיפול בלי לקבל את כל הפרטים.הוסף תגובה
-
נושאים מרכזיים
-
מחלות קשורות
-
דלקת קרום המוח
-
מיאסטניה גרביס
-
בדיקות קשורות
-
חומצה ולפרואית בדם
-
כספית בשתן
-
תרופות קשורות
-
פירידוסטיגמין
-
ארגוטאמין
-
מונחים קשורים
-
איבר סופני
-
עמותת GNEM ישראל
רופאים בתחום
ד"ר יאיר זלוטניק
נוירולוגיה
4.9
( 52 חוות דעת )
"ממליצה בחם על הטיפול המסור של ד"ר יאיר זלוטניק . הרגישות וההקשבה שלו למטופל ראויה להערכה."
ד"ר אסתר גנלין - כהן
נוירולוגיה
5
( 32 חוות דעת )
"ד״ר גנלין רופאה מקצועית, אנושית ואישיות מקסימה!
דיברה בגובה עיניים
הקשיבה
הסבירה
גילתה רגישות והבנה
והכל בחיוך ובאווירה טובה🩷
גם הנער המתבגר יצא עם חיוך ותובנות מהפגישה איתה.
ממליצה בחום!"
ד"ר נתן ברנד
נוירולוגיה
מייסד היחידה לנוירולוגית ילדים ומתבגרים במרכז הרפואי שיבא. לשעבר מנהל המכון להתפחות
פורומים נוספים בתחום
פורוםכאבי ראש ומיגרנה
פורום כאבי ראש ומיגרנה מנוהל ע"י ד"ר שלומית יוסט-כץ, נוירולוגית בכירה ומנהלת היחידה לנוירו-אונקולוגיה בבלינסון. היכנסו עכשיו והתייעצו עם מומחה/ית!
לפורום כאבי ראש ומיגרנהפורוםטיפולי קנאביס בילדים
בפורום טיפולי קנאביס בילדים ניתן להתייעץ עם ד"ר ורוניקה צ'רנוחה, לשאול שאלות בתחום ולקבל תשובות מקצועיות, כמו גם להתרשם ממידע קודם. היכנסו עכשיו והתייעצו עם המומחה/ית!
לפורום טיפולי קנאביס בילדים
פרופ' שלומית יוסט-כץ
ד"ר ורוניקה צ'רנוחה