פורום כאבי ראש ומיגרנה - עמוד 106
פרופ' שלומית יוסט-כץ
פרופ' שלומית יוסט-כץ הינה נוירולוגית בכירה. בוגרת ביה"ס לרפואה תל אביב. מומחית בנוירולוגיה ובנוירואונקולוגיה. התמקצעות בכאבי ראש. פירסמה מאמרים רבים בעיתונות מקצועית. מקבלת מטופלים בגבעת שמואל.
פרופ' שלומית יוסט-כץ הינה נוירולוגית בכירה במרכז הרפואי רבין (קמפוס בילינסון) ומנהלת היחידה לנוירו-אונקולוגיה במרכז דוידוף לסרטן (אשר במרכז רפואי רבין).
נוירו-אונקולוגיה הינו מקצוע העוסק בגידולי מערכת העצבים ובמכלול הבעיות הנוירולוגיות בקרב חולי סרטן.
פרופ' שלומית יוסט-כץ נבחרה ע"י מרכז רפואי רבין ונסעה להתמחות על בת שנתיים וחצי בנוירו-אונקולוגיה במרכז הסרטן MD ANDERSON אשר הינו מרכז הסרטן הגדול ביותר בארצות הברית.
במסגרת עבודתה כנוירו-אונקולוגית פרופ' יוסט מטפלת בחולים עם מגוון בעיות:
* גידולי מוח ראשוניים
* גידולי מוח משניים - גרורות
* סיבוכים נוירולוגיים בקרב חולי סרטן הכוללים:
נוירופתיות משנית לטיפול כימותרפי
פרכוסים משנית לגרורות מוחיות
תופעות לוואי נוירולוגיות כתוצאה מטיפול כימותרפי וקרינתי
חסרים נוירולוגיים וכאב משנית לגרורות גרמיות (cord compression)
אירועים תרומבואמבוליים
תסמונות פרהנאופלסטיות
בנוסף, פרופ' שלומית יוסט-כץ הינה רופאה בכירה במרפאה לכאב ראש בבית החולים בילינסון.
במסגרת מרפאה זאת מטפלת בחולים עם כאבי ראש כגון:
* מיגרנה
* TENSION HEADACHE
* CLUSTER HEADACH
* כאבי פנים
* HEMICRANIA CONTINUA
* TRIGEMINAL NEURALGIA
בנוסף לעיסוקיה העיקריים, ממשיכה פרופ' יוסט-כץ לעבוד כנוירולוגית כללית ומטפלת במגוון רחב של חולים עם בעיות נוירולוגיות שונות. פרופ' יוסט-כץ זוכה להערכה רבה מצד מטופליה.
-
כאב ראש אחורי
לינדה 25/06/2017 | 11:30היי שלום רב, אני בת 21 בריאה בדרך כלל יש לי כאב ראש מאחורה בצד שמאל מעל האוזן זה כאבים שבאים והולכים והם נקודתיים באותו מקום כבר כמה שבועות, עד כה הייתי רואה טוב גם מקרוב גם מרחוק אך בשבועיים האחרונים הראייה שלי קצת מטושטשת מרחוק הייתי אצל רופא עיניים אכן אני צריכה חצי מידה אך לא המליץ על משקפיים האם יש סיבה לדאגה?הוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
כאב ראש אחורי
דר' שלומית יוסט-כץ 25/06/2017 | 22:01על פניו נשמע שאת בחורה צעירה ובריאה, אך היות ואיני יכולה לשמוע את כל הסיפור ולבדוק אותך אני מבקשת שתפני לבדיקות נוירולוג. תרגישי טוב.הוסף תגובה
-
-
כאבי ראש חזקים
עדן 22/06/2017 | 09:31בוקר טוב שלומית אשמח אם תעני לי לשאלתי אני ממש דואגת אבא שלי איש חולה לב לפני שבוע וחצי התחיל לו כאב ראש באחורי של הראש כאב שלא עזב אותו לא יום ולא לילה היה בבתי חולים כמה פעמים ואמרו לו שיש לו דלקת בעצם ושצריך אנטיביוטיקה חודש התחיל טיפול ולאחר יום התחילו לו סחרחורות קשות וטישטוש עשו סיטי הכל טוב בנתיים להשגחה אבל עדיין סובל מכאבי וסחרחורות וטישטוש ולא עושים איתו כלום שבוע וחצי סובל ממש מה זה יכול להיות? אשמח לעצתך כי קראתי רק דברים טובים עליךך דחוף לי תודה אני ממש עצובה ודואגת וכאובה חייבת את עזרתך תודההוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
כאבי ראש חזקים
דר' שלומית יוסט-כץ 25/06/2017 | 22:00עדן היקרה, מה הכוונה בדלקת בעצם? האם הסבירו לכם במה מדובר? האם בדיקת ה CT נעשתה אם או בלי חומר ניגוד? חסרים לי המון פרטים בכדי לענות תשובה משמעותית. בכל מקרה כדאי שיהיה נוירולוג בתמונה.הוסף תגובה
-
-
כאבי ראש
אושר 21/06/2017 | 15:00שלום ד״ר שמי אושר אני בן 20 ובזמן האחרון יש לי תחושת נמלים בצד שמאל של הראש (ממש כמו שרגל או יד נרדמים) אבל ממש לכמה שניות ואני נורא נורא מודאג כי אני לא יודע מה זה ואני מפחד שזה משהו מסוכן אשמח מאוד לקבל את תשובת כי היא ממש חשובה לי תודה אושר.הוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
נימול
דר' שלומית יוסט-כץ 25/06/2017 | 21:57אושר שלום, חסרים לי פרטים כדי לקבוע מה סיבת התלונות. אנא פנה לבדיקת נוירולוג.הוסף תגובה
-
-
כאב ראש חזק ומלווה בסחרחורת
אמיר 21/06/2017 | 11:28שלום ד"ר שלומית, אני בן 29 בריא בד"כ .. כבר חודשיים סובל מכאבי ראש חזקים אשר מלווים בסחרחורת קשה. היום זה יום שלישי ברצף שסובל מסחרחורת וכאב ראש שלא נותן לי לתפקד כרגיל. אתמול היה לי חום גובה והיום כבר לא. רופא משפחה שלל דלקת כל שהיא באוזניים או בגרון והפנה אותי להתייעצות עם נירולוג. האם המצב מדאיג? את האמת אני לחוץ מכל העניין .. נא דעתך. תודההוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
כאב ראש וסחרחורת
דר' שלומית יוסט-כץ 25/06/2017 | 21:56אמיר היקר, לצערי ללא שיחה מקיפה ובדיקה קשה לי לקבוע את סיבת התלונות או חומרתן. ממלציה להבדק ע"י נוירולוג. רפואה שלמה.הוסף תגובה
-
-
כאבי ראש כרוניים
אילה 24/05/2017 | 13:39שלום בת 35 מגיל 20 סובלת ממברנות של פעם בשבוע עד פעם ב 5 חודשים לאחרונה כ 5 חודשים בערך אני סובלת מכל מיני כאבי ראש מוזרים כמעט יוםיומיים פעם כואב יותר ופעם פחות לפעמים עם בחילה לפעמים בלי לפעמים כואב צד שמאל לפעמים ימין עם הקרנה של כאב לעין של אותו צד שכואב ולפעמים כואב בין הגבות ומטפס הכאב למעלה מעל המצח וחוזר חלילה הייתי אצל נוירולוג שנתן לי כדור בדיקה כך קורא לזה הוא אומר שאם הכדור יעזור סימן שזה מיגרנה ואם לא אז זה כאב מסוג אחר השאלה שלי היא למה לא להפנות אותי למיון עם סיטי אני כבר 5 חודשים כך עכשיו למשל התחיל לי כאב שנראה כמו מיגרנה בצד שמאל עם הקרנה לעין כואב לי ממש שלחתי את בעלי לקנות את התרופה האם את חושבת שעלי פשוט לגשת למיון ולבקש סיטי אני לא יכולה יותר אני אמא ל 4 וקשה לי ומרגישה שלא ממש מתיחסים אלי בקופת חולים . אני ממש דואגת אין לי תאבון מה שעוד חותר גורם לי לכאביםהוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
כאב ראש
דר' שלומית יוסט-כץ 28/05/2017 | 22:16אילה שלום ,אני מניחה שהבדיקה הנוירולוגית היתה תקינה והרופא מכיר אותך זמן רב והתרשם שאין שינוי בתלונות. במידה וחל שינוי משמעותי באופי הכאב המוכר לך מתקבל על הדעת לחזור על הדמיה. תרגישי טוב.הוסף תגובה
-
כאבי ראש
אא 04/06/2017 | 10:58תודה על התשובה מהפעם האחרונה ששלחתי לך הודעה לא היה לי כאבים לקחתי את הכדור באותו יום שכאב בבוקר אך הכאב עבר רק בערב איך ששתיתי נס קפה האם הכדור שהרופא נתן לי (לבדוק אם זה מיגרנה) יכול להשפיע אחרי הרבה שעות או שבעצם הכאב עבר בלי קשר לכדור ?הוסף תגובה
-
תשובת מומחה
כאב ראש
דר' שלומית יוסט-כץ 04/06/2017 | 22:32על איזה כדור מדובר?הוסף תגובה
-
מגרנה
אילה 11/06/2017 | 00:49שלום בהמשך לשאלה קוראים לתרופה אימיטרקס בפעם הראשונה לקחתי כמו שכתבי לך זה עזר רק אחרי 8 שעות שחשבתי הביתה ושתיתי נס קפה ובפעם השניה שכאב זה עבר אחרי חצי שעה מלקחת הכדור את חושבת שזה בגלל הכדור כי בפעם הראשונה זה לא עזר רק אחרי 8 שעות ששתיתי קפה . השאלה היא אם זה מיגרנה במידה וזה עובר אחרי לקיחת הכדור אז זה בטוח מיגרנה? כי במיגרנה יש לי גם בחילות יפה לא היה אני לא יודעת כבר ממה זה לפעמים זה מרגיש יותר כאב של סינוסיטיס מה שסבלתי הרבה שנים אני ממש מדוכאת כי לא עושים לי סיטי לדעתי רק סיטי יכול לשלול באמת על אף שעשה לי בדיקה נוירולוגית ואמר שזה בסדר .למה רופאים מתעקשים לא למהר לעשות סיטי אם יש כאבים 5 חודשים על בסיס כמעט יום יומי אומנם לרוב המכריעה אילו כאבים קלים מאוד אך עדיין עצם העובדה שכואב וגם ככה אני היפוכונדרית מה שעוד חותר מקשה עלי לחיות רגיל בלי פחדים וחרדות.הוסף תגובה
-
תשובת מומחה
מיגרנה
דר' שלומית יוסט-כץ 11/06/2017 | 20:15אילה שלום, תגובה אחרי 8 שעות אינה קשורה לתרופה, תגובה לאחר חצי שעה קשורה. לא ממהרים לשלוח להדמיה על מנת למנוע ממך חשפיה לקרינה. במידה ולא חל שיפור במצבך ממליצה לך לחזור לנוירולוג שלך.הוסף תגובה
-
מיגרנה
אילה 11/06/2017 | 20:32תודה על המענה אם יכאב שוב אחזור אליוהוסף תגובה
-
מגרנה
אילה 19/06/2017 | 09:05שלום זאת שוב אני שוב היה לי כאבי ראש שבוע שעהג יום רביעי כאבים בין הגבות רק שהפעם זה היה יחסית חזק לקחתי שוב את הכדור אך לא עזר אולי בגלל שלקחתי רר בלילה והכאבים התחילו בצהוריים בכל מיקרה זה היה ביום רביעי האחרון ואתמול יום ראשון שוב פעם כאב לי אלה שזה כאב הפעם בצד ימין כלומר רקה ימנית עם הקרנה לעין ימין אני כבר לא יודעת מה לעשות גם אתמול לקחתי את הכדור שוב בלילה ולא ממש עזר אני זוכרת שנרדמתי לחצי שעה והתעוררתי עם קצת שיפור אני לא יודעת אם בגלל הכדור או כי נרדמתי התור לנוירולוג רק עוד שבועיים ובנתיים אני בובלת וסובלת רציתי לדעת כמה יעלה לי לעשות סיטי באופן פרטי אני לא רגוע ולא בטוחה שהרופא יתן לי הפניה וגם אם יתן אני לא רוצה לחכות שבועיים עד לתור ואחר כך אצטרך מין הסתם להמתין הרבה לסיטי עצמו .הוסף תגובה
-
תשובת מומחה
בדיקת CT
דר' שלומית יוסט-כץ 19/06/2017 | 22:42אילה היקרה, קודם כל תרגישי טוב. לצערי איני יודעת עליות של בדיקות הדמיה.הוסף תגובה
-
-
מגרנה וטיפול באלטרולט 10 מ"ג
יובי 16/06/2017 | 20:54שלום רב, אני סובלת ממגרנה ,וכמו שהבהנתי שהכדורים אלטרולט 10 מ"ג מונע ועוזר למגרנה . אך בהוראות של התרופה רשום לחרדה והרטבה לילה ולא מוזכר כלום על כאבי ראש חזקים או מגרנה . האם תרופה זו אכן מיועדת למגרנה ? אשמח לקבל תשובה בהקדם . תודה רבההוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
אלטרולט
דר' שלומית יוסט-כץ 17/06/2017 | 21:30תרופה זו אכן יעילה לטיפול מניעתי במיגרנה אך יש לה גם אינדקציות נוספות כפי שראית בהוראות. תרגישי טוב!הוסף תגובה
-
-
סינדרום סרןטונין?
Pf 11/06/2017 | 20:09שלום, הגעתי למיון בעיצומו של התקף מיגרנה קשה שלווה בהתכווצויות חזקות של השרירים עד כדי נעילה של אצבעות הידיים. במיון לא ייחסו חשיבות להתכווצויות ונתנו לי טיפול כמו שבדכ אני מקבלת בטרם בהתקף "רגיל" - וולטרן+ עירוי נוזלים ופרמין שעזרו ךאחר כמה שעות,אבל מעולם לא הגעתי במצב הזה בהתקף וזה מדאיג השבוע לקחתי רילרט שבעה ימים רצופים לראשונה בחיי. יתכן וזו היתה תסמונת סרוטונין? המיון היה בשישי בלילה ועד עכשיו יש לי גלי חום והזעה..וכאב ריבאונד שאני מנסה שלא לקחת בגללו כדור. התחלתי פרופרונולול 80מג היום במידה ויש סבירות שזו אכן היתה תסמונת סרוטונין אפשר להמשיך בחסמי הבטא? יש הנחיות? הייתי אצל נוירולוג היום ולא נראה שהיה לו מושג בתחום ומלבד הפנייה לmri לא עזר לי הביקור.. תודה מראשהוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
שלום
דר' שלומית יוסט-כץ 11/06/2017 | 20:29קשה לי לקבוע מה בדיוק קרה. בד"כ סנדרום זה לא קורה על תרופה אחת אבל באמת שאיני יכולה לקבוע בוודאות מה היה במיון. תרגישי טוב.הוסף תגובה
-
-
טופמקס
רותי 10/06/2017 | 10:01קיבלתי טופמקס כדורים 25 מג' של טבע, טופירומט. הרופא ביקש לקחת בשבוע הראשון רק חצי כדור. בעלון לצרכן של טבע כתוב שלא לחצות כדורי 25 מג'. האם יש חברה שמייצרת כדורי 25 מג' שניתן לחצות? בתודה רותיהוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
טופמקס
דר' שלומית יוסט-כץ 11/06/2017 | 20:19שלום רב, יש כדורים של 25 מ"ג.הוסף תגובה
-
-
כאבי ראש לאחר מתן שתן
מיכל 09/06/2017 | 23:05שלום כבר שבוע שקורת לי תופעה מאד מוזרה, אחרי מתן שתן מתחיל לכאוב לי הראש מאד, ממש כאב משתק שנמשך כ20 דקות, הכאב בכל הראש אבל בעיקר בצד השמאלי של הראש. כרגע אין לי צריבה בעת מתן שתו אבל בשנה וחצי האחרונות צרב לי בעת נתינת שתן, נבדקתי בקולנסקופ ובדיקות דם ושתן ולא נמצאה בעיה. מה יכול להיות הסיבה לכאב הראש המשתק? אציין כי אני במהלך טיפולי פוריות ומחדירה קרינון לנרתיקהוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
כאב ראש לאחר מתן שתן
דר' שלומית יוסט-כץ 11/06/2017 | 20:18מיכל שלום, ישנה אבחנה מבדלת רחבה. אנא גשי לרופא המטפל לבדיקה.הוסף תגובה
-
-
החלפת טיפול מונע במיגרנה
עלמה 09/06/2017 | 18:46הי, עד כה לקחתי כטיפול מונע פרופרנולול 80 מ"ג slow release. הנוירולוג החליף לי את הטיפול לאלטרולט יחד עם סטונרון . מאחר ואני אמורה להפחית בהדרגה את השימוש בפרולול שאלתי היא, האם אני יכולה להתחיל כבר עכשיו לקחת את הטיפול החדש במקביל למרות שאני עדיין לוקחת פרופרנולול (אם כי במינונים פוחתים)? תודההוסף תגובה
פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
החלפת טיפול מונע במיגרנה
דר' שלומית יוסט-כץ 09/06/2017 | 19:08שלום רב, הכי טוב שתפני לנוירולוג שנתן לך את הטיפול. ברמה הערונית אין בעיה ליטול שילוב של התרופות. תרגישי טוב.הוסף תגובה
-
תודה רבה
עלמה 09/06/2017 | 19:32תודה רבההוסף תגובה
-
נושאים מרכזיים
-
מחלות קשורות
-
דלקת קרום המוח
-
היפוטוניה
-
בדיקות קשורות
-
אנטיגנים לויקוציטיים אנושיים HLA-DR-DQ
-
צפלוגרם
-
תרופות קשורות
-
ליסוריד
-
אופטומומאב (קיסימפטה)
-
מונחים קשורים
-
חוש
-
אגרנולוציטוזיס
רופאים בתחום
ד"ר ראובן אייכנבאום
נוירולוגיה
4.8
( 6 חוות דעת )
"ד"ר אייכנבאום רגיש למצבנו. שם לב לשיפור במצב, על אף שעברה כמעט שנה מהפעם האחרונה בה היינו בביקור. הוא היה רגיש ואדיב וקשוב"
ד"ר אדם לאוב
נוירולוגיה
5
( 20 חוות דעת )
"היה שרות מעולה? הרגיש לי המון זמן והיה רגיש מאוד וגרם לצאת ממנו עם הבנה מלאה על מצבי, ממליץ בחום לפנות אליו במידת הצורך."
פורומים נוספים בתחום
פורוםכאבי ראש ומיגרנה
פורום כאבי ראש ומיגרנה מנוהל ע"י ד"ר שלומית יוסט-כץ, נוירולוגית בכירה ומנהלת היחידה לנוירו-אונקולוגיה בבלינסון. היכנסו עכשיו והתייעצו עם מומחה/ית!
לפורום כאבי ראש ומיגרנהפורוםטיפולי קנאביס בילדים
בפורום טיפולי קנאביס בילדים ניתן להתייעץ עם ד"ר ורוניקה צ'רנוחה, לשאול שאלות בתחום ולקבל תשובות מקצועיות, כמו גם להתרשם ממידע קודם. היכנסו עכשיו והתייעצו עם המומחה/ית!
לפורום טיפולי קנאביס בילדים
פרופ' שלומית יוסט-כץ
ד"ר ורוניקה צ'רנוחה