דלג לתוכן
זיהום אחרי החלפת מפרק
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/10/2009 תאריך עדכון: 15/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 82. אחרי ניתוח להשתלת מפרק הירך התגלה אצלי זיהום ונותחתי להסרת הזיהום. הושתלה מחרוזת אנטיביוטיקה שהוסרה לאחר כשנה, ואז התפתח זיהום באזור הניתוח. טופלתי באנטיביוטיקה כחודש אולם רמת ה- CRP התחילה לעלות שוב. מה הפתרון? האם נחוץ ניתוח נוסף?

תשובה:
זיהומים לאחר החלפות מפרקים הם בעיה סבוכה המחייבת פנייה מהירה לאורתופד, רצוי במחלקה המנתחת. עלייה במדדי דלקת, ובעיקר ברמת ה- CRP, שהיא מדד רגיש לשינוי או הישנות בזיהום, מחייבת תשומת לב מרבית לגורמים רבים ושלילה גורמים אפשריים אחרים לעלייה ברמת מדד זה: הטיפול הניתוחי הקודם, סוג החיידק שבודד, צילומים עדכניים של אזור הניתוח או בדיקות אחרות כגון מיפוי עצמות, תרביות עדכניות ועוד. אפשרויות הטפול כוללות טיפול על ידי אנטיביוטיקה בלבד וניתוחים הכוללים החלפה חוזרת של המשתל, או פתרונות אחרים. הייתי ממליץ לפנות בדחיפות לרופא המטפל וכן לאורתופד המנתח. בברכת בריאות שלמה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
פרופ' סמי ניטצקי
פרופ' סמי ניטצקי כירורגיה
סגן מנהל המחלקה לכירורגיה של כלי הדם והשתלות ברמב"ם
ד"ר יובל בן אמנון
ד"ר יובל בן אמנון פסיכיאטריה
פסיכיאטר מומחה
ד"ר אנה וסילביצקי
ד"ר אנה וסילביצקי רפואה אסתטית
4.9
( 65 חוות דעת )
"דר. אנה וסילבצקי מקצועית ביותר, עדינה וקשובה לצרכי המטופל. יודעת בדיוק מה היא עושה ולא דוחפת טיפולים שלא צריך. נותנת שירות מקצועי במלוא הסובלנות. לא מחליפה אותה בשום רופא."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו