דלג לתוכן
המנגיומה בבלוטת ההיפופיזה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/12/2009 תאריך עדכון: 21/05/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 42. בבדיקת CT התגלתה אצלי המנגיומה. נשלחתי לבדיקת MRI. בתוצאות יש ציסטה בבלוטת ההיפופיזה, בגודל של 5 מ"מ. הרנטגנולוג דורש קורלציה קלינית. מה זה אומר? ומה בהמשך?

תשובה:
בלוטת ההיפופיזה במוח אחראית על ייצור כמה הורמונים, כולל פרולקטין FSH, LH, TSH, ACTH ועוד. גידולים של בלוטת ההיפופיזה הם תופעה שכיחה, ורובם הגדול שפירים. לעיתים גידולים אלו מפרישים אחד או יותר מהורמוני הבלוטה, ולכן לאחר אבחנה של גידול בבלוטה יש לבצע כמה בדיקות דם כדי לקבוע אם יש ייצור יתר של ההורמונים. הרנטגנולוג ממליץ על "קורלציה קלינית", כלומר על בדיקה של המשמעויות הקליניות של הגידול, על מנת לקבוע אם הוא שפיר או ממאיר, ועל מנת לקבוע אם הוא מפריש הורמונים או לא. לתוצאות הבדיקות יש השלכות על דרך הטיפול (כדורים או ניתוח או שילוב, או מעקב בלבד). את הבירור ההורמונלי מבצעים אצל אנדוקרינולוג. בנוסף רצוי להתייעץ עם נוירוכירורג שייתן הנחיה בעניין המעקב והניתוח. איחולי בריאות! ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר מודי נפתלי
ד"ר מודי נפתלי עיניים
5
( 3 חוות דעת )
"הטיפול והיחס של ד"ר נפתלי וכל הצוות היו מצויינים. אמליץ לכל מכריי. יישר כוח!"
פרופ' ארנון ברוידס
פרופ' ארנון ברוידס אלרגיה ואימונולוגיה
5
( 10 חוות דעת )
"רופא מקצועי ביותר כייף לשמוע אותו ומסביר מעולה"
פרופ' עמית תירוש
פרופ' עמית תירוש אנדוקרינולוגיה
5
( 31 חוות דעת )
"תודה לפרופ' עמית על ההסבר המפורט ,סבלנות ,אכפתיות, ומקצועיות ."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו