דלג לתוכן
הסיבות להיפרנתרמיה אצל תינוק והטיפול בבעיה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 03/04/2009 תאריך עדכון: 27/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אחיינית שלי ילדה בשעה טובה תינוקת לפני שבוע. הרופאים לא משחררים אותה מבית חולים בשל עודף נתרן. מהם הגורמים האפשריים לעודף נתרן ומה הטיפול הטוב ביותר?

תשובה:
ביילודים, הסיבה השכיחה ביותר לעודף נתרן, היפרנתרמיה, היא התייבשות, כאשר מים ונתרן אובדים יחד בשתן, אבל כמות המים שאובדת גדולה יותר מכמות הנתרן. זה מופיע אצל תינוקות כאשר אין ביכולתם לשתות בכמות מספקת. סיבה אפשרית נוספת היא שלשולים, הגורמים לאיבוד נוזלים רב, אם אינם מאוזנים על ידי שתייה מספיקה. הטיפול העיקרי הוא מתן נוזלים ואיזון אלקטרוליטי. אין לי מספיק מידע לגבי מצבה הבריאותי של התינוקת, ולכן איני יכולה לומר מה יהיה הטיפול הטוב ביותר בשבילה. אני מניחה כי היא מקבלת טיפול מלא ונכון בבית החולים. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר תמר פדות קלויזמן
ד"ר תמר פדות קלויזמן עיניים
4.9
( 74 חוות דעת )
"❤️"
ד"ר אייל ווסוקי
ד"ר אייל ווסוקי עור ומין
5
( 19 חוות דעת )
"רופא מצויין אין על הרופא הזה!! בפעם הראשונה שהגעתי אליו, הגעתי מהמלצה הייתי אצל רופאה אחרת עם הבן שלי עם בעיה נתנה לי אבחון שגוי וטיפול ממש שגוי החלטתי להגיע לד״ר אייל המקסים מאוד הרגיע אותי נתן אבחון שונה ואכן צדק!! ממליתה בחום להגיע אלין גם מאילת."
ד"ר אלכסיי בונין
ד"ר אלכסיי בונין אורתופדיה
סגן מנהל מחלקת אורתופדיה בסורוקה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו