דלג לתוכן
החשיבות של טיפול בתת-פעילות בלוטת התריס
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 26/10/2009 תאריך עדכון: 18/08/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 24. כל כמה חודשים אני עושה בדיקות דם כלליות. בבדיקות האחרונות נמצא כי בלוטת התריס שלי לא מתפקדת: TSH 72.48 T4 FREE: 7.2 מאז התחלתי לקחת כדור 100 מ"ג ביום. לאחר חודש של נטילת הכדור עשיתי בדיקות דם ואלו התוצאות: TSH 0.18 T4 FREE 21

תשובה:
תת-פעילות בלוטת התריס היא לרוב מחלה כרונית. דלקת או מחלה אוטואימונית גורמת להרס של הבלוטה, והיא לעולם לא שבה לתפקד לאחר מכן. המזל במחלה זו הוא שישנו כדור שמחליף באופן מלא ויעיל את פעילות הבלוטה. כאשר מוצאים את המינון הנכון לוקחים כדור אחד ליום, והתפקוד תקין לחלוטין. הטיפול הוא לכל החיים. המשך נטילת הכדור הוא חיוני, כיוון שלהורמוני בלוטת התריס חשיבות מכרעת בבקרה של מערכות רבות בגוף, ואי-נטילתם עלולה לגרום להופעת סימפטומים קשים ואף למוות. סטרס קיצוני עשוי להיות סיבה, אך כדי לדעת אם זו הסיבה אצלך יש לבדוק נתונים נוספים ולערוך בדיקות דם נוספות שתוצאות שלהן לא סיפקת. לכן כדאי להפנות שאלה זו לאנדוקרינולוג המטפל בך. תוצאות בדיקתך מעידות כי מינון האלטרוקסין הנוכחי מעט גבוה עבורך, וכדאי להתייעץ עם אנדוקרינולוג לגבי התאמת המינון. ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
 קרן עקיבא - N.D נטורפתית
קרן עקיבא - N.D נטורפתית נטורופתיה
5
( 15 חוות דעת )
"הגעתי לקרן בעקבות כאבי בטן שלא פסקו , בפגישה עם קרן הותאם לי תפריט במיוחד בשבילי ובנוסף קיבלתי צמחי מרפא להקלה על כאבי הבטן קרן ליוותה אותי לאורך כל התהליך ועדכנה את התפריט בהתאם למצבי ממליץ בחום"
ד"ר גד ולן
ד"ר גד ולן אורתופדיה
מנתח בכיר ומנהל את יחידת עמוד השדרה בביה"ח לניאדו
ד"ר יניב יונאי
ד"ר יניב יונאי אורתופדיה
מומחה בכירורגיה אורתופדית פציעות ספורט וניתוחים ארתרוסקופיים, מנהל את תחום ברך/ספורט במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה.
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו