דלג לתוכן
רמה נמוכה של פריטין ועליה באנזימי הכבד
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 03/11/2008 תאריך עדכון: 27/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

בבדיקת דם שעשיתי התקבלו ערכים גבוהים של MONOCYTES 13.8 ALKP 132 GGT 46 CHOLESTEROL 249 LDL 171, וה- FERRITIN 17, נמוך. יתר התוצאות היו בתחום הנורמלי. טריגליצרידים 79, HDL 62.2 גם יתר בדיקות הכבד יצאו תקינות. אני בת 40, סובלת זה עשרים שנ

תשובה:
אתייחס קודם לרמת הפריטין בדמך. פריטין הוא מדד למאגרי הברזל בגוף. 17 נחשב ערך נמוך ורצוי שיהיה מעל 50 מיקרוגרם לליטר. אולם אין זו סיבה לדאגה רבה, היות שניתן די בקלות לתקן את מאזן הברזל בגוף על ידי נטילת טבליות ברזל. לא ציינת מהו ערך ההמוגלובין שלך, אך כתבת ששאר הבדיקות תקינות, ולכן אני מסיקה שהוא תקין. לגבי תפקודי הכבד, ערך תקין של פוספטאז בסיסי ALP הוא עד 115 או 120 וערך תקין של GGT הוא עד 40. שני הערכים אצלך רק מעט מעל הנורמה, ולא כדאי להילחץ מכך. בכל מקרה, עלייה של שני אנזימים אלה עשויה להעיד על חסימה או על בעיה בדרכי המרה, ואם יש סימנים נוספים המעוררים חשד לכך, יש לשקול שתעברי אולטרסאונד של הבטן כדי לבדוא אם ישנן אבנים בדרכי מרה או בעיה אחרת. תוכלי לקרוא באינדקס הבדיקות של האתר על אנזימים אלה ולראות מהן הסיבות לעלייה בערכיהם. http://www.infomed.co.il/medTest4.asp?tID=28
רופאים בתחום
פרופ' יצחק צילינסקי
פרופ' יצחק צילינסקי כירורגיה פלסטית
מומחה לכירורגיה פלסטית ולניתוחי מוז (Mohs)
ד"ר גנאדי זליצ'נקו
ד"ר גנאדי זליצ'נקו אורולוגיה
​מנהל תחום אנדואורולוגיה ואבנים במרכז הרפואי העמק
ד"ר אריה פלדמן
ד"ר אריה פלדמן פנימית
מנהל מרפאת יתר לחץ דם ומניעת מחלות קרדין וסקולריות ומנהל מחלקה פנימית במרכז רפואי אוניברסיטאי ברזילי
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו