דלג לתוכן

מזונות עשירים בסידן לאדם שאלרגי לחלב

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 03/12/2009 תאריך עדכון: 21/05/2013
1 דקות קריאה

שאלה:

אני בן 32. אינני צורך מוצרי חלב כבר שנתיים, ובאמת מצבי האלרגיה שסבלתי מהם, שכללו ליחות ונזלת אלרגית, התמעטו במידה ניכרת. במקום מוצרי חלב אני צורך ירקות ירוקים המכילים סידן. האם לא צפוי לי בעתיד מחסור פתאומי של סידן? האם אכילת ירקות ירוקים כהים באמת ש

תשובה:

אני שמחה לשמוע שמצבך הכללי השתפר עם הורדת מוצרי החלב מהתפריט. אמנם נכון שמוצרי חלב מועשרים בסידן, אך הם בהחלט אינם המקור היחיד לסידן. ישנם לא מעט מזונות (מלבד ירקות ירוקים) המכילים כמויות לא מבוטלות של סידן, לדוגמה טחינה משומשום מלא (ניתן לקנות שומשום מלא טחון בחנויות טבע, ולהוסיף 2 כפות לסלט, למשל), סרדינים, שקדים, תאנים ועוד. אין כל חשש למחסור פתאומי בסידן כל עוד תקפיד על צריכה מבוקרת של מזונות עשירים במינרל זה. בחור בגילך אמור לצרוך כ-1000 מ"ג סידן ליום. תוכל למצוא טבלה המפרטת את כמות הסידן במזונות השונים כאן: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3635020,00.html

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר גיא שטויר
ד"ר גיא שטויר ילדים
ד"ר חיים הלוי
ד"ר חיים הלוי כירורגיה
 אימהית מרפאת פוריות
אימהית מרפאת פוריות יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו