דלג לתוכן
סיבות לכאבי גב תחתון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 20/12/2005 תאריך עדכון: 19/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

זמן רב אני סובל מכאבי גב תחתון. לדברי הרופא המצב נובע כנראה מאי יציבות של החוליות התחתונות. 1. כיצד מוודאים שאמנם זו הבעיה? 2. האם ניתן לרפא את הבעיה בטיפול לא ניתוחי?

תשובה:
לא ברורה לי אבחנת הרופא. ייתכן והכוונה לספונדילוזיס שהוא מצב בו חוליה לא יציבה זזה ממקומה ויכולה ללחוץ על רקמות אחרות ולגרום לכאב. ניתן לראות זאת בצילום רנטגן, אולם לא נמצאה הקבלה, עד כמה שזה נשמע לא הגיוני, בין תצלום הרנטגן לממצאים בפועל (כאב וכו') יש צורך לברר : האם המקרה חדש (אקוטי, עד 3 חודשים) או כרוני. האם יש נזק נוירולוגי. האם אתה משתתף במסגרת פעילות גופנית מסודרת. ישנם אספקטים רבים לכאבי גב ומענין לראות שאנשים עם תמונות גרועות במיוחד יכולים להראות רמות תפקוד מצויינות, ואחרים עם תמונות מינוריות עשויים לסבול (באמת, ולא פסיכולוגיה או העמדת פנים אלא כאב אמיתי) ולצאת לגמרי ממעגל התפקוד בו היו לפני כן. בין אם הספונדילוזיס גורם לכאב ,או סיבות אחרות (ויש רבות), יש דרך לטפל בעצמך ובגב שלך. הייתי מתחיל בפעילות גופנית כללית כמו שחיה או הליכה על בסיס קבוע. מצורפים שני קישורים לתרגילים ספציפיים לגב תחתון http://www.med.umich.edu/1libr/aha/aha_xlbpm_art.htm

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר שאול סטיר
ד"ר שאול סטיר נוירולוגיה
פסיכיאטר מומחה, נותן חוות דעת משפטית ונוירולוג מומחה.
ד"ר פבל ווסקובויניק
ד"ר פבל ווסקובויניק רפואת שיניים
5.0
( 4 חוות דעת )
"הגעתי מרוסקת עם שיניים רקובות....ולאחר סקרים הוא היחיד שנתן לי מענה סבלנות ויחס חם. וכן גם התגמש במחיר.וכמובן שיש לו סייעת שתמכה בי המון וזה מה שחשוב"
ד"ר משה מלכין
ד"ר משה מלכין עיניים
מנתח עיניים בכיר ב"אסותא" ת"א
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו