דלג לתוכן
התמודדות עם הפרעת אכילה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 24/12/2008 תאריך עדכון: 23/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אשתי בת 20, סבלה בעבר מבולימיה, כעת היא בשלבי החלמה. היא בדרך כלל אוכלת בצורה מסודרת, ומאוד מודעת למה שהיא אוכלת. לפעמים היא יושבת ועושה רשימות של מה שאכלה ומחשבת את הקלוריות. מפליאה אותי היכולת שלה לזכור מה אכלה לפני שבוע. האם זה מצב בריא, והאם על

תשובה:
חלק מהפרעת האכילה הוא פחד מאי-שליטה באכילה, חוסר יכולת להפסיק התקף אכילה, והרגשה כי "האוכל שולט בי ולא אני שולט במה שאני אוכל". ייתכן שרישום המזון הוא הדרך של אשתך להתמודד עם חששות כגון אלה, ולהיות בשליטה על האוכל. חשוב שאשתך תקבל תמיכה מגורמים מקצועיים כמו פסיכולוג ודיאטנית קלינית, אשר ילוו אותה בתהליך. אתה יכול להמליץ לה להתייעץ עם המטפלים המקצועיים בנוגע לרישום אותו היא עורכת. התמיכה באדם קרוב הסובל מהפרעת אכילה היא קשה, תוכל להיעזר במידע שתמצא כאן: http://www.sahar.org.il/eating_disorder19.asp

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
פרופ' גיל סוירי
פרופ' גיל סוירי נוירוכירורגיה
5
( 8 חוות דעת )
"המקצועיות והאחריות היתה מורגשת לאורך כל התהליך, לפני הטיפול, במהלכו ואחריו. פרופ סוירי נתן לי תחושת בטחון והרגשתי שאני בידיים טובות ומקצועיות"
פרופסור דב פלדברג
פרופסור דב פלדברג יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל ביה"ח לנשים ע"ש הלן שניידר במרכז הרפואי רבין
ד"ר אורי נץ
ד"ר אורי נץ כירורגיה
סגן מנהל מחלקה כירורגית א' במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה, כירורג בכיר בתחום הכירורגיה הכללית וכירורגיה של המעי הגס והרקטום
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו