דלג לתוכן
האם ניתן להפסיק נטילת אנטיביוטיקה כאשר יש שיפור במצב ? האם נכונה עדיין ה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 25/03/2001 תאריך עדכון: 28/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

האם ניתן להפסיק נטילת אנטיביוטיקה כאשר יש שיפור במצב ? האם נכונה עדיין הגישה לפיה יש לקחת את כל כמות האנטיביוטיקה שנרשמה ע"י הרופא או שמא אפשר להפסיק את נטילת התרופה כאשר יש שיפור משמעותי במצב?

תשובה:
גישה זו נכונה היום כמו תמיד. כמובן, שיש מחלות בהן גישה זו חיונית במיוחד. לדוגמה, דלקת של השקדים הנגרמת על ידי חיידק הסטרפטוקוק חייבת להיות מטופלת 10 ימים, אחרת הסיכון לדלקת כליות או דלקת פרקים עולה. גם בזיהומים קשים כמו זיהום של העצמות או זיהום פנים הלב חייבים לטפל במשך כל מכסת הימים שרשם הרופא (בטיפול באנטיביוטיקה תוך ורידית או באנטיביוטיקה דרך הפה) על מנת למנוע את הישנות המחלה. יש מחלות כמו דלקת ריאות או זיהום בדרכי השתן שלא ברור כמה זמן צריך לטפל בהן באמצעות אנטיביוטיקה, אך מומלץ לסיים את כל הטיפול כפי שנרשם על ידי הרופא. [25/03/2001]
רופאים בתחום
פרופ' אדריאן אלנבוגן
פרופ' אדריאן אלנבוגן יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל אקדמי ויועץ פריון
פרופ' ניצן ביצ'צ'ו
פרופ' ניצן ביצ'צ'ו רפואת שיניים
בעל שם עולמי בשיקומי פה מורכבים עם אוריינטציה אסתטית ושתלים דנטליים
ד"ר מוריס ונטוררו
ד"ר מוריס ונטוררו כירורגיה
4.0
( 4 חוות דעת )
"מקצועי מאוד וכן קיבלתי הסבר ברור לגבי מצבי הבריאותי וגישה מאוד נעימה וסבלנית."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו