דלג לתוכן
צימאון מוגזם - פולידיפסיה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 04/04/2009 תאריך עדכון: 01/10/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

רציתי לדעת אם שתיית מים בכמות רבה מסוכנת או מעידה על בעיה כלשהי. אני שותה כ-4-3 ליטרים מים או סודה בכל יום. אני לא אוהבת שתייה ממותקת. אני מרגישה ממש צמאה, כאילו הגרון שלי יבש. תחושת היובש היא בעיקר בבוקר. אחרי שאני אוכלת ארוחת בוקר (המורכבת מנס קפה

תשובה:
כמות המים המומלצת לשתייה ליום היא 30 סמ"ק לכל קילו של משקל גוף. אם את שוקלת בערך 65 קילו, לדוגמה, מומלץ שתשתי בערך 2 ליטר. הכמות שאת צורכת רבה מהדרוש. שתייה מרובה של מים המלווה בתחושה צימאון (פולידיפסיה) יכולה לגרום לשינוי מאזן המלחים בגוף, ויכולה להעיד על מחלות אורגניות, כגון סוכרת או בעיה של מערכת העצבים המרכזית, פולידיפסיה פסיכוגנית. לא ציינת אם מלבד השתייה המרובה גם תדירות מתן השתן גבוהה (פוליאוריה). זהו עוד סימן המכוון לסוכרת. לא ציינת על איזה רקע את סובלת מתת-פעילות בלוטת התריס. אם הרקע הוא אוטואימוני, יכול להיות קשר בין זה לבין הופעת סוכרת. היות שאין לי מספיק מידע לגבייך, לכן אמליץ לך לפנות לרופא אנדוקרינולוג. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר וסים עבוד
ד"ר וסים עבוד כירורגיית פה ולסת
אחראי תחום הפרעות הלעיסה במכון להפרעות תנועה, מרכז רפואי שיבא תל השומר, אחראי מרפאת מפרק הלסת TMJ במחלקה לכירורגיה פה ולסתות, מרכז רפואי בני ציון חיפה
ד"ר אהוד רייך
ד"ר אהוד רייך עיניים
מנהל תחום לגידולי עיניים במחלקת עיניים בבית החולים שערי צדק בירושלים
ד"ר גיל גנוט
ד"ר גיל גנוט אורתופדיה
מנתח בכיר ביחידה לכף הרגל והקרסול במרכז הרפואי וולפסון בחולון
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו