דלג לתוכן
אבחון כיב קיבה והטיפול בו
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 13/04/2008 תאריך עדכון: 02/10/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

יש לי כאבי בטן בצד שמאל למעלה כבר כמה שנים. לפני שנה נשלחתי לעשות צילום קיבה והתגלה פצע. במשך כל הזמן הזה יש לי בטן נפוחה מאוד, ומדי פעם כאבים שמוקרנים לרחם ולגב התחתון. אני משתמשת בכדורים נוגדי חומצה. אם אני לא אוכלת, יש לי כאבים איומים, כאילו "

תשובה:
התיאור בשאלתך כללי ומעורפל, אך לפי הבנתי מדובר כנראה בכיב. אני מניחה שבצילום התכוונת לגסטרוסקופיה. האם ביצעת בדיקה של נוכחות החיידק הליקובקטר פילורי? טיפול בכיב מתחיל במתן תרופות נוגדות חומצה. ישנן תרופות שונות הניתנות לפי הגורם לעליית החומציות ובהתחשבות בלקיחת תרופות אחרות. אם נמצא הליקובקטר פילורי, יש לטפל בו באמצעות אנטיביוטיקה. במקרים בהם הכיב לא מגיב לטיפול תרופתי, יש לשקול טיפול ניתוחי. אני ממליצה לך לפנות לגסטרואנטרולוג על מנת שיתאים לך את הטיפול. כדאי לשקול עימו בדיקת גסטרוסקופיה נוספת. ד"ר מיכל רסנר - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
פרופ' דרור שובל
פרופ' דרור שובל ילדים
4.9
( 46 חוות דעת )
"רופא מדהים, גישה מצטיינת לילדים, רגיש, אדיב, נחמד מאוד!"
פרופ' מוריר חמאיסי
פרופ' מוריר חמאיסי אנדוקרינולוגיה
5.0
( 118 חוות דעת )
"חוויה מאוד אדיבה ונעימה. מענה מהיר ומקצועי"
ד"ר יבגני פרבר
ד"ר יבגני פרבר נפרולוגיה
5.0
( 148 חוות דעת )
"יצאתי כל כך רגועה,כל כך מבינה, אדם עם המון סבלנות, רגישות,נחמדות, ענה על כל שאלה הסביר עם המון הבנה , נשארתי עם ביטחון שתמיד אוכל לפנות אליו ושתמיד אקבל יחס מידי."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו