דלג לתוכן
נשלחתי לעשות CT בטן עקב כאבים בבטן התחתונה (בדיקות דם היו תקינות) . בתש
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 19/04/2005 תאריך עדכון: 02/10/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

נשלחתי לעשות CT בטן עקב כאבים בבטן התחתונה (בדיקות דם היו תקינות) . בתשובה של ה CT נמצאה ליפומה קטנה בקוטר 16 מ"מ בכליה השמאלית באספקט הקידמי. בנוסף רשום אבן מסוידת טבעתית בכיס המרה. מה משמעות התוצאות ? נאמר לי לפנות לאורולוג וכירורג. למי לפנות רא

תשובה:
ליפומה בכליה היא גידול שפיר המכיל שומן, אשר בדרך כלל אינו סימפטומטי ואינו גורם לכאבים. לרוב מדובר בממצא מקרי באולטרסאונד או CT, שאין צורך לטפל בו, למעט מעקב תקופתי באולטרסאונד אחר גודלו. האבן בכיס המרה עשויה לגרום לכאבים וכן לדלקת , לכן רוב הכירורגים ימליצו לקבוע ניתוח אלקטיבי ולהסיר את כיס המרה, למניעת סיבוכים בעתיד. המלצתי היא אם כן לפנות לכירורג לגבי האבן בכיס המרה, ולפנות לרופא המשפחה לגבי הליפומה בכליה, לשקילת המשך מעקב.
רופאים בתחום
ד"ר גנאדי זליצ'נקו
ד"ר גנאדי זליצ'נקו אורולוגיה
​מנהל תחום אנדואורולוגיה ואבנים במרכז הרפואי העמק
פרופ' דרור שובל
פרופ' דרור שובל ילדים
4.9
( 46 חוות דעת )
"רופא מדהים, גישה מצטיינת לילדים, רגיש, אדיב, נחמד מאוד!"
ד"ר וסים עבוד
ד"ר וסים עבוד כירורגיית פה ולסת
אחראי תחום הפרעות הלעיסה במכון להפרעות תנועה, מרכז רפואי שיבא תל השומר, אחראי מרפאת מפרק הלסת TMJ במחלקה לכירורגיה פה ולסתות, מרכז רפואי בני ציון חיפה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו