דלג לתוכן
רמת ALT בדם
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 01/04/2010 תאריך עדכון: 13/05/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 21. עשיתי בדיקת דם שהגינקולוג שלח אותי לבצע, כי אני רוצה להתחיל לקחת גלולות למניעת הריון. הכל היה בטווח הממוצע, חוץ מרמת ה- ALT שהיתה 37 U/L. זה נורא מלחיץ אותי, כיוון שהבנתי שזהו על אנזים בכבד, ושאולי התרחשה פגיעה בתפקוד הכבד. האם זה מעיד על

תשובה:
הרמה של ALT אצלך כלל אינה גבוהה. יכול להיות שערך הנורמה במעבדה שבה עשית את הבדיקה מוגדר אחרת, אבל בכל מקרה, הערך כלל אינו מעיד על צהבת. באופן תיאורטי, יכולה להיות צהבת נגיפית מסוג C גם עם ערכים כאלה, אבל זה ממש לא סביר. את בהחלט יכולה לקחת גלולות. אך יש להמשיך לעקוב אחר רמת אנזימי הכבד. הגלולות כשלעצמן יכולות לגרום לעלייה ברמתם של אנזימים אלו. נגד הפטיטיס C אין חיסון, אז ודאי שלא קיבלת חיסון כזה. לדעתי אין כרגע מקום לבדיקות נוספות, ולמען השקט הנפשי שלך את יכולה לפנות לרופא המטפל כדי לשמוע גם את דעתו. ד"ר שירי אורי - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
 מרפאת אייקו eyeco
מרפאת אייקו eyeco עיניים
4.9
( 155 חוות דעת )
"צוות מקצועי שטיפל ביעילות, ללא המתנה כלל וטיפל גם מול חברת הביטוח במהירות וביעילות תוך מתן הסברים בכל שלב. מומלץ בהחלט"
ד"ר מאשה קרני
ד"ר מאשה קרני פסיכיאטריה
5
( 10 חוות דעת )
"דר קרני מקצועית מאוד, רגישה ונעימה, אנחנו מרוצים ממנה מאוד"
ד"ר דוד אוריון
ד"ר דוד אוריון נוירולוגיה
4.9
( 18 חוות דעת )
"מיום הראשון שנכנסתי לדר אוריון הבנתי שנכנסתי לרופא שמבין ענין ושולט במה שיש לי וזה מקנה סופר ביטחון בזמן קצר פתר כל בעיה שצצה לי כל החברים שלי כבר יודעים מזה ד"ר אוריון"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו