דלג לתוכן
רמות פריטין וברזל גבוהות לאחר טיפול בברזל תוך-ורידי
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 16/01/2010 תאריך עדכון: 17/05/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 42. לפני כשנה וחצי עברתי ניתוח של מעקף קיבה, וכיום יש לי בעיית תת-ספיגה של ברזל. קיבלתי ברזל בכדורים וזה לא עזר. עברתי לטיפול בעירוי ברזל של 200 מ"ג. רמת הברזל וגם רמת ההמוגלובין היו נמוכים מאוד. עברה שנה, עברתי בדיקות דם תקופתיות, והתו

תשובה:
רמות הברזל והפריטין (המשמש כ'מחסן' של הברזל) בדמך אכן גבוהות מעט מהנורמה, והדבר מעיד על יעילות הטיפול שאתה מקבל. חשיפה ממושכת לרמת ברזל גבוהה בדם עלולה לגרום נזק למערכות שונות (הכבד, הלב, המפרקים ועוד), אבל במקרה שלך אין סכנה כזאת, כיוון שהפחתת תדירות הטיפולים, קרוב לוודאי שתשיב את הערכים לגבולות התקין. מובן שמומלץ להמשיך לעקוב אחר רמת הברזל, רמת הפריטין ורמת הטרנספרין, כדי לוודא שזה אכן מה שקורה. איחולי בריאות, ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר ירון ברין
ד"ר ירון ברין אורתופדיה
4.9
( 40 חוות דעת )
"חווית הטיפול הייתה נעימה. ד״ר היה נעים והסביר על כל התהליך והיה זמין לכל שאלה. ממליצה בחום"
ד"ר תמר פדות קלויזמן
ד"ר תמר פדות קלויזמן עיניים
4.9
( 74 חוות דעת )
"❤️"
ד"ר אריה פלדמן
ד"ר אריה פלדמן פנימית
מנהל מרפאת יתר לחץ דם ומניעת מחלות קרדין וסקולריות ומנהל מחלקה פנימית במרכז רפואי אוניברסיטאי ברזילי
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו