דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 787

 בני (18) סובל מהזעת יתר בכפות הידיים. בחודשים האחרונים נוספה גם  הירדמות של קצות האצבעות. בדיקות שהוא עשה (רנטגן צווארי,  אולטרסאונד והולכה חשמלית) לא הראו קשר בין הדברים. אנו שוקלים  אופציה של ניתוח כדי להתגבר על בעית ההזעה. האדם היחיד שאנו מכירים  שעשה ניתוח כזה מצטער ואומר שנגרם לו סבל גדול והבעיה לא נפתרה  כליל.  1. האם ייתכן קשר בין הבעיות ?  2 . האם ניתן לקשר אותנו עם אנשים שעברו ניתוח כזה ?  3. האם לניתוח יש השלכות תפקודיות אחרות ?  4 . האם יש עוד אופציות לטיפול ?  5 . לאיזה רופא עלינו לפנות במטרה לבדוק את בעית ההירדמות ?
בני (18) סובל מהזעת יתר בכפות הידיים. בחודשים האחרונים נוספה גם הירדמות של קצות האצבעות. בדיקות שהוא עשה (רנטגן צווארי, אולטרסאונד והולכה חשמלית) לא הראו קשר בין הדברים. אנו שוקלים אופציה של ניתוח כדי להתגבר על בעית ההזעה. האדם היחיד שאנו מכירים שעשה ניתוח כזה מצטער ואומר שנגרם לו סבל גדול והבעיה לא נפתרה כליל. 1. האם ייתכן קשר בין הבעיות ? 2 . האם ניתן לקשר אותנו עם אנשים שעברו ניתוח כזה ? 3. האם לניתוח יש השלכות תפקודיות אחרות ? 4 . האם יש עוד אופציות לטיפול ? 5 . לאיזה רופא עלינו לפנות במטרה לבדוק את בעית ההירדמות ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שתי התופעות עשויות להיות קשורות זו בזו אם מדובר במחלת עצבית פריפרית. אנא פנו לרופא נוירולוג לבירור מקיף לפני ביצוע ניתוח כלשהו. לגבי ההזעה- יש אופציה פחות פולשנית של הזרקת חומר בשם בוטוקס שהשפעתו זמנית והפיכה, אולם כאמור לדעתי עליכם לדחות טיפול זה בינתיים עד שהתמונה תתבהר. http://www.aafp.org/afp/971200ap/mcknight.html קרא עוד

 ערכתי בדיקת דם שבה נמצאו כמה ערכים שאינם תקינים, ובעקבותם ערכתי לפני כמה ימים בדיקה נוספת. הערכים הלא תקינים הם:   HB 10.6  HCT 34.8  MCH 21.3  RDW 18  MICRO 21.7 (אינני יודעת באיזה מיקרו מדובר, אך טווח הנורמה שלו הוא 10-0)  HYPO 22.7 (טווח נורמלי: 10-0)  ESR 54   הערכים שלמיטב הבנתי קשורים באנמיה השתפרו בחודש הזה, למשל  רמת ההמוגלובין עלה מ-9.7 ל-10.6, והערכים שלמיטב הבנתי קשורים בזיהום ירדו, למשל התוצאה של בדיקת שקיעת הדם: בבדיקה הקודמת היתה התוצאה 84 וכיום היא 54.
ערכתי בדיקת דם שבה נמצאו כמה ערכים שאינם תקינים, ובעקבותם ערכתי לפני כמה ימים בדיקה נוספת. הערכים הלא תקינים הם: HB 10.6 HCT 34.8 MCH 21.3 RDW 18 MICRO 21.7 (אינני יודעת באיזה מיקרו מדובר, אך טווח הנורמה שלו הוא 10-0) HYPO 22.7 (טווח נורמלי: 10-0) ESR 54 הערכים שלמיטב הבנתי קשורים באנמיה השתפרו בחודש הזה, למשל רמת ההמוגלובין עלה מ-9.7 ל-10.6, והערכים שלמיטב הבנתי קשורים בזיהום ירדו, למשל התוצאה של בדיקת שקיעת הדם: בבדיקה הקודמת היתה התוצאה 84 וכיום היא 54.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הנתונים שציינת אכן מתאימים לאנמיה מחוסר ברזל, ושקיעת הדם המוגברת (עדיין) מצביעה על תהליך דלקתי אשר מקורו לא ברור. תהליך דלקתי כשלעצמו יכול לגרום לאנמיה. על סמך נתונים אלו בלבד אין באפשרותי לייעץ על המשך בירור. האם את סובלת מתלונות גופניות כלשהן? אילו בדיקות נוספות עשית? האם נוטלת כדורי ברזל? כרגע אני מציעה שתהיי בהמשך מעקב אצל רופא המשפחה. אם את סובלת מתלונות כלשהן, הוא ודאי יפנה אותך לבדיקות המתאימות. הקפידי לחזור על בדיקות הדם על מנת לראות אם מגמת השיפור ממשיכה. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד

 אמי בת 52. בבדיקת הדם האחרונה אובחן אצלה חוסר אשלגן בגוף, והיא נוטלת תרופה שנקראת Slow-K. מרגע נטילת התרופה היא סובלת משלשולים, חולשה וטעם רע בפה. ברצוני לדעת אם זו אחת מתופעות הלוואי של התרופה, ואם כדאי לה להמשיך ליטול אותה. מה עליה לאכול על מנת לאזן את חוסר האשלגן?
אמי בת 52. בבדיקת הדם האחרונה אובחן אצלה חוסר אשלגן בגוף, והיא נוטלת תרופה שנקראת Slow-K. מרגע נטילת התרופה היא סובלת משלשולים, חולשה וטעם רע בפה. ברצוני לדעת אם זו אחת מתופעות הלוואי של התרופה, ואם כדאי לה להמשיך ליטול אותה. מה עליה לאכול על מנת לאזן את חוסר האשלגן?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

יש לברר מהי הסיבה לרמת אשלגן נמוכה. שימוש בתרופות מסוג הידרוכלורותיאזיד להורדת לחץ הדם גורם לאיבוד אשלגן בשתן, ולכן לרמת אשלגן נמוכה בדם, וגם לתרופות אחרות, כמו חלק מהתרופות לטיפול באסתמה, אינסולין ועוד, יש השפעה כזאת. יש לברר אילו תרופות נלקחות ואילו מהן עשויה לגרום לרמת אשלגן נמוכה. בנוסף, איבוד האשלגן יכול להתרחש דרך מערכת העיכול (שלשולים) או כאשר יש הפרעה כלייתית. ישנן סיבות אפשריות נוספות, אולם אלו הן הסיבות העיקריות. יש לבצע בדיקות דם שכוללות ספירת דם וכימיה בדם ולבדור את תפקוד הכליות. בנוסף מומלץ לבצע בדיקת גזים בדם כי לבדוק אם יש הפרעות במאזן חומצה-בסיס גורמות לשינויים ברמת האשלגן. אם הסיבה לרמת האשלגן הנמוכה ידועה, יתכן שאין צורך בבדיקות אלו. Slow K אינה ממש תרופה, זהו במינרל אשר ניתן באופן מלאכותי בכדורים, ותוכלי לקרוא עליו, וגם על מזונות המכילים אשלגן, בדף הבא: http://www.infomed.co.il/vitamin1.asp?vID=2 קרא עוד

 אני בהריון בשבוע ה-34. בבדיקת אולטרסאונד נמצא כי התפתחות הבטן מפגרת ב-10 ימים אחר התפתחות הראש. לדברי הרופא, זה כתוצאה מכך שהעובר אינו מקבל מספיק מזון. האם הדבר מעיד על כך שלעובר יהיו בעיות מוטוריות או מוחיות או אחרות?
אני בהריון בשבוע ה-34. בבדיקת אולטרסאונד נמצא כי התפתחות הבטן מפגרת ב-10 ימים אחר התפתחות הראש. לדברי הרופא, זה כתוצאה מכך שהעובר אינו מקבל מספיק מזון. האם הדבר מעיד על כך שלעובר יהיו בעיות מוטוריות או מוחיות או אחרות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כאשר מצב כזה קורה, זה אומר שהעובר לא מצליח לקבל מספיק מזון בשביל להתפתח, ולכן הוא מפנה את כל המשאבים שלו לכיוון הראש והמוח. זה נקרא הפרעה לא סימטרית בהתפתחות העובר. מצב כזה יכול לגרום לעיכוב בהתפתחות העובר, אך לצערי אני לא יכולה לומר לך מה יהיו ההשלכות. את זה תוכלי לדעת רק כאשר התינוק ייוולד. אני מבינה את החשש ומציעה לך לפנות לרופא המטפל לקבלת כל המידע שהוא יכול לתת לך על המקרה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני בן 27. בעקבות סימפוטומים של כאבי מפרקים סימטריים בפרקי הידיים, במרפקים ובכפות הידיים, אובחנתי כחולה בדלקת מפרקים. כיום אני מטופל על ידי  Plaquenil ויש שיפור ניכר בסימפטומים. בדיקות הדם במהלך השנה האחרונה תקינות, ואין לי עבר גנטי של המחלה.   עד כמה נכונה הקביעה של המחלה על סמך הסימפטומים בלבד? והאם זו מחלה שאצטרך להתמודד איתה כל חיי ושאין סיכויי לנסיגה מלאה שלה?
אני בן 27. בעקבות סימפוטומים של כאבי מפרקים סימטריים בפרקי הידיים, במרפקים ובכפות הידיים, אובחנתי כחולה בדלקת מפרקים. כיום אני מטופל על ידי Plaquenil ויש שיפור ניכר בסימפטומים. בדיקות הדם במהלך השנה האחרונה תקינות, ואין לי עבר גנטי של המחלה. עד כמה נכונה הקביעה של המחלה על סמך הסימפטומים בלבד? והאם זו מחלה שאצטרך להתמודד איתה כל חיי ושאין סיכויי לנסיגה מלאה שלה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

דלקת מפרקים היא מחלה דלקתית כרונית המערבת את הגוף כולו. לאבחנה של המחלה על המטופל לעמו ב-4 מתוך 7 קריטריונים: 1. קשיון בוקר של הפרקים שנמשך מעל לשעה 2. דלקת של מעל ל-3 מפרקים קטנים 3. דלקת של פרקי הידיים 4. דלקת סימטרית בפרקים בין ימין ושמאל 5. קשריות תת-עוריות 6. רמה גבוהה של פקטור ראומטידי (RF) בדם 7. שינויים מתאימים לדלקת ראומטידית בצילום רנטגן כל הקריטריונים צריכים להימשך 6 שבועות לפחות. תוכל לראות כי 5 מתוך הקריטריונים מבוססים על סימפטומים בלבד, ורק קריטריונים 6 ו-7 הם מעבדתיים. לפיכך, סביר מאוד שאתה מקיים 4 קריטריונים מבין חמשת הראשונים, ואם כך, ניתן לאבחן את המחלה על סמך הסימפטומים בלבד, ללא בדיקות מעבדתיות. העובדה שהטיפול מועיל מחזקת את האבחנה. לצערנו, מחלה זו היא כרונית ואין לה ריפוי. דרגת החומרה משתנה מאוד מאדם לאדם. יש כאלה שהמחלה מתפתחת אצלם לאט ויש לה תקופות ארוכות של הפוגה. באחרים ההתקדמות מהירה יותר. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד

 לפני כמה שנים, לאחר שנים רבות בלי טיפולי שיניים, הרופא לא הצליח להרדים לי את השן גם לאחר מתן 3 מנות או יותר. עברתי מאז כמה רופאים שלא מצליחים להרדים את השן, וכעת עלי לעבור כמה עקירות. אילו דרכי הטיפול אפשריות?
לפני כמה שנים, לאחר שנים רבות בלי טיפולי שיניים, הרופא לא הצליח להרדים לי את השן גם לאחר מתן 3 מנות או יותר. עברתי מאז כמה רופאים שלא מצליחים להרדים את השן, וכעת עלי לעבור כמה עקירות. אילו דרכי הטיפול אפשריות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אזורים מסוימים בפה מעוצבבים ממספר מקורות, ולכן קורה שבשן מסוימת לא מצליחים להגיע לאלחוש מוחלט. לא ניתן להסיק מכישלון הרדמה בשן בודדת על שאר השיניים, ובנוסף, ייתכן ששן מסוימת לא "תירדם" באופן מוחלט בעת ביצוע סתימה, אך בזמן עקירה לא תהיה שום תחושה באזור. במקרים חריגים ניתן להיעזר בגז צחוק. בהצלחה, ד"ר מיכאל אבא - רופא שיניים קרא עוד

 אני כמעט בחודש ה-8 בהריון וסובלת מהתסמינים הבאים:    כל ערב עד 3 בלילה אני בשירותים כמעט כל 5 דקות למתן שתן.   תזוזות מוגברות ומציקות של העובר.   כפות רגליים נפוחות.   טשטוש בראיה.   על מה מעידים תסמינם אלה? איך אני נפטרת מתסמינים אלה, ואילו בדיקות עלי לעבור?
אני כמעט בחודש ה-8 בהריון וסובלת מהתסמינים הבאים: כל ערב עד 3 בלילה אני בשירותים כמעט כל 5 דקות למתן שתן. תזוזות מוגברות ומציקות של העובר. כפות רגליים נפוחות. טשטוש בראיה. על מה מעידים תסמינם אלה? איך אני נפטרת מתסמינים אלה, ואילו בדיקות עלי לעבור?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

עלייך לפנות לרופא המטפל ולעשות את הבדיקות הבאות: מדידת לחץ דם, בדיקת שתן, בדיקת דם (ספירה וכימיה, תפקודי קרישה ותפקודי כבד) ובדיקה גופנית, כולל הערכה של דרגת הבצקת. מטרתן של בדיקות אלו לשלול רעלת הריון. בהצלחה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני נוטלת כבר כמעט שנתיים פלוטין 20 מ"ג ליום. בשנה וחצי האחרונות אני סובלת מנשירת שיער רבה. האם ייתכן שזוהי תופעת לוואי מנטילת התרופה ?  ואם כן, מה ניתן לעשות בנידון?
אני נוטלת כבר כמעט שנתיים פלוטין 20 מ"ג ליום. בשנה וחצי האחרונות אני סובלת מנשירת שיער רבה. האם ייתכן שזוהי תופעת לוואי מנטילת התרופה ? ואם כן, מה ניתן לעשות בנידון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

נשירת שיער היא תופעת לוואי נדירה אך אפשרית של התרופה Flutine (או בשמה הגנרי Fluoxetine). במחקרים היא דווחה בפחות מ- 1% מנוטלי התרופה. מאחר וקיימים גורמים אפשריים רבים אחרים לנשירת שיער, כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל. אם נשללו כל הסיבות האחרות - תוכלי לנסות להחליף את הפלוטין לתרופה אחרת מקבוצת ה- SSRI's (לאחר התייעצות עם הרופא המטפל). קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר אלדר רוזנפלד
ד"ר אלדר רוזנפלד עיניים
רופא עיניים מנתח, מומחה בקטרקט, גלאוקומה ובגלאוקומה ילדים
ד"ר אלכסנדר אדלמן
ד"ר אלכסנדר אדלמן אורתופדיה
אורתופד מנתח מומחה -מומחה להחלפות מפרקים
ד"ר משה רויבורט
ד"ר משה רויבורט יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5
( 6 חוות דעת )
"ד"ר משה רויבורט הוא רופא מקצועי, אדיב, נעים ורגיש. ממליצה מכל הלב, בחום רב 🙏"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו