שאלות ותשובות - עמוד 787
מאת: מערכת אינפומד
שתי התופעות עשויות להיות קשורות זו בזו אם מדובר במחלת עצבית פריפרית. אנא פנו לרופא נוירולוג לבירור מקיף לפני ביצוע ניתוח כלשהו. לגבי ההזעה- יש אופציה פחות פולשנית של הזרקת חומר בשם בוטוקס שהשפעתו זמנית והפיכה, אולם כאמור לדעתי עליכם לדחות טיפול זה בינתיים עד שהתמונה תתבהר. http://www.aafp.org/afp/971200ap/mcknight.html קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הנתונים שציינת אכן מתאימים לאנמיה מחוסר ברזל, ושקיעת הדם המוגברת (עדיין) מצביעה על תהליך דלקתי אשר מקורו לא ברור. תהליך דלקתי כשלעצמו יכול לגרום לאנמיה. על סמך נתונים אלו בלבד אין באפשרותי לייעץ על המשך בירור. האם את סובלת מתלונות גופניות כלשהן? אילו בדיקות נוספות עשית? האם נוטלת כדורי ברזל? כרגע אני מציעה שתהיי בהמשך מעקב אצל רופא המשפחה. אם את סובלת מתלונות כלשהן, הוא ודאי יפנה אותך לבדיקות המתאימות. הקפידי לחזור על בדיקות הדם על מנת לראות אם מגמת השיפור ממשיכה. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
יש לברר מהי הסיבה לרמת אשלגן נמוכה. שימוש בתרופות מסוג הידרוכלורותיאזיד להורדת לחץ הדם גורם לאיבוד אשלגן בשתן, ולכן לרמת אשלגן נמוכה בדם, וגם לתרופות אחרות, כמו חלק מהתרופות לטיפול באסתמה, אינסולין ועוד, יש השפעה כזאת. יש לברר אילו תרופות נלקחות ואילו מהן עשויה לגרום לרמת אשלגן נמוכה. בנוסף, איבוד האשלגן יכול להתרחש דרך מערכת העיכול (שלשולים) או כאשר יש הפרעה כלייתית. ישנן סיבות אפשריות נוספות, אולם אלו הן הסיבות העיקריות. יש לבצע בדיקות דם שכוללות ספירת דם וכימיה בדם ולבדור את תפקוד הכליות. בנוסף מומלץ לבצע בדיקת גזים בדם כי לבדוק אם יש הפרעות במאזן חומצה-בסיס גורמות לשינויים ברמת האשלגן. אם הסיבה לרמת האשלגן הנמוכה ידועה, יתכן שאין צורך בבדיקות אלו. Slow K אינה ממש תרופה, זהו במינרל אשר ניתן באופן מלאכותי בכדורים, ותוכלי לקרוא עליו, וגם על מזונות המכילים אשלגן, בדף הבא: http://www.infomed.co.il/vitamin1.asp?vID=2 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
כאשר מצב כזה קורה, זה אומר שהעובר לא מצליח לקבל מספיק מזון בשביל להתפתח, ולכן הוא מפנה את כל המשאבים שלו לכיוון הראש והמוח. זה נקרא הפרעה לא סימטרית בהתפתחות העובר. מצב כזה יכול לגרום לעיכוב בהתפתחות העובר, אך לצערי אני לא יכולה לומר לך מה יהיו ההשלכות. את זה תוכלי לדעת רק כאשר התינוק ייוולד. אני מבינה את החשש ומציעה לך לפנות לרופא המטפל לקבלת כל המידע שהוא יכול לתת לך על המקרה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אין שום סתירה, עלייך לבצע את הצילום 7-14 יום מסיום המחזור. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
דלקת מפרקים היא מחלה דלקתית כרונית המערבת את הגוף כולו. לאבחנה של המחלה על המטופל לעמו ב-4 מתוך 7 קריטריונים: 1. קשיון בוקר של הפרקים שנמשך מעל לשעה 2. דלקת של מעל ל-3 מפרקים קטנים 3. דלקת של פרקי הידיים 4. דלקת סימטרית בפרקים בין ימין ושמאל 5. קשריות תת-עוריות 6. רמה גבוהה של פקטור ראומטידי (RF) בדם 7. שינויים מתאימים לדלקת ראומטידית בצילום רנטגן כל הקריטריונים צריכים להימשך 6 שבועות לפחות. תוכל לראות כי 5 מתוך הקריטריונים מבוססים על סימפטומים בלבד, ורק קריטריונים 6 ו-7 הם מעבדתיים. לפיכך, סביר מאוד שאתה מקיים 4 קריטריונים מבין חמשת הראשונים, ואם כך, ניתן לאבחן את המחלה על סמך הסימפטומים בלבד, ללא בדיקות מעבדתיות. העובדה שהטיפול מועיל מחזקת את האבחנה. לצערנו, מחלה זו היא כרונית ואין לה ריפוי. דרגת החומרה משתנה מאוד מאדם לאדם. יש כאלה שהמחלה מתפתחת אצלם לאט ויש לה תקופות ארוכות של הפוגה. באחרים ההתקדמות מהירה יותר. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אזורים מסוימים בפה מעוצבבים ממספר מקורות, ולכן קורה שבשן מסוימת לא מצליחים להגיע לאלחוש מוחלט. לא ניתן להסיק מכישלון הרדמה בשן בודדת על שאר השיניים, ובנוסף, ייתכן ששן מסוימת לא "תירדם" באופן מוחלט בעת ביצוע סתימה, אך בזמן עקירה לא תהיה שום תחושה באזור. במקרים חריגים ניתן להיעזר בגז צחוק. בהצלחה, ד"ר מיכאל אבא - רופא שיניים קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לא מנתחים עקמת של 43 מעלות, וזהו אף מקרה גבולי מבחינת הגדרתו כעקמת. קרא מאמר מקיף ומועיל על עקמת באתר הבא של האגודה הישראלית לעקמת: http://www.akemet.com קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
עלייך לפנות לרופא המטפל ולעשות את הבדיקות הבאות: מדידת לחץ דם, בדיקת שתן, בדיקת דם (ספירה וכימיה, תפקודי קרישה ותפקודי כבד) ובדיקה גופנית, כולל הערכה של דרגת הבצקת. מטרתן של בדיקות אלו לשלול רעלת הריון. בהצלחה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
נשירת שיער היא תופעת לוואי נדירה אך אפשרית של התרופה Flutine (או בשמה הגנרי Fluoxetine). במחקרים היא דווחה בפחות מ- 1% מנוטלי התרופה. מאחר וקיימים גורמים אפשריים רבים אחרים לנשירת שיער, כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל. אם נשללו כל הסיבות האחרות - תוכלי לנסות להחליף את הפלוטין לתרופה אחרת מקבוצת ה- SSRI's (לאחר התייעצות עם הרופא המטפל). קרא עוד