שאלות ותשובות - עמוד 789
מאת: מערכת אינפומד
בלוטות לימפה הן מרכזים בהם מתרכזים תאי מערכת החיסון. הן גדלות בשל גורמים רבים. בשכיחות גבוהה הגדלת בלוטות לימפה (לימפאדנופתיה) נובעת מזיהום באזור הסמוך (האזור שאותו מנקזת אותה קבוצת בלוטות). למשל, בלוטות הלימפה שנמצאות בבית השחי מימין מנקזות את יד ימין, בית השחי הימני, השד הימני ואת קיר בית החזה מימין, כך שכל נזק או פתולוגיה באזורים אלה יכולים להוביל להגדלה של בלוטות הלימפה הנ"ל. הסרת שיער מבית השחי, בכל דרך שהיא, מובילה לפגיעה בזקיקי השערה באזור ולשריטות קטנות. נזקים אלה עלולים להוביל לזיהומים או ליצירת רקמת צלקת הדורשים את תפקוד מערכת החיסון. כתגובה למצבים אלה בלוטות הלימפה האזוריות יכולות לגדול. במקרים בהם הפגיעה בעור קשה יותר, יכול להתפתח זיהום קשה שיכול לערב את בלוטות הלימפה עצמן, כלומר זיהום חיידקי בבלוטות הלימפה ולא רק הגדלה תגובתית שלהן. בכל מקרה של הגדלה תגובתית או זיהום בבלוטות, הדבר מלווה בכאבים באזור, אדמומיות ונפיחות. חשוב לדעת שבמקרים בהם קיימת הגדלה או זיהום של בלוטות הלימפה, כאבים קשים באזור או אודם ניכר, יש צורך להפסיק את הסרת השיער לתקופת מה מאזור זה ולעיתים אף יש צורך בטיפול אנטיביוטי. מאידך, ברוב המקרים אין מדובר על נזק או פגיעה בלתי הפיכה בבלוטות הלימפה - לא במבנה שלהן ולא בתפקודן. חשוב לזכור שאנשים רבים מסירים שיער מבית השחי, בדרכים רבות מאד. כל עוד נשמרת היגיינה בסיסית והפרוצדורה אינה מאד טראומטית לעור (יוצרת קרעים ושריטות), הסיבוכים שלה נדירים למדי. ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בד"כ אין כל סכנה בשימוש רב בפולידין, גם אנו הרופאים שוטפים ידינו יום יום בתמיסות המכילות חומר אנטיספטי כזה או אחר. חשוב מאד לוודא שאתה מחוסן כנגד טטנוס, עליך לחדש את החיסון אחת לשבע שנים. שנית, אולי כדאי לנסות לעבוד עם כפפות עבודה ולהימנע מחתכים כה מרובים. ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אבחנת וריקוצלה בבדיקת אולטרסאונד נעשית עפ"י היפוך כיוון זרימת הדם באשכים בעת עליית הלחץ התוך- בטני (פעולה הנקראת ולסלבה). קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אכן, משאלתך ניתן להבין שהבעייה ביציאות הקשות מהן אתה סובל אינה קשורה להרכב המזון שלך, מכיוון שאתה אוכל מזון עשיר בתאית ובסיבים וצורך כמויות גדולות של נוזלים. משאלתך אינני יכול לדעת על ההיסטוריה הרפואית שלך, ואם השתמשת בעבר בתכשירים אשר יכלו לגרום נזק למערכת העיכול, כגון תרופות מסויימות או משלשלים כמו תה טיבטי, עלי סנה ודומיהם, אשר יכולים לגרום לנזק בלתי הפיך למערכת העיכול כאשר נוטלים אותם באופן יומי למשך תקופות ארוכות. כמו כן, התרופות שאתה נוטל לריכוך היציאה, כמו קונסיל, אינן רק מרככות את הצואה אלא גם גורמות לירידה בתדירות היציאות, ואנשים הנוטלים את התרופה נזקקים לכמויות נוזלים גדולות מן הרגיל, כך שייתכן שאתה לא מכניס לגופך כמות מספקת של נוזלים גם אתה חושב שאתה שותה הרבה. מובן שאבחנה לא תוכל להיעשות אלא על ידי ביקור אצל גסטרואנטרולוג, אשר יוכל לקבל ממך מידע על ההיסטוריה הרפואית שלך, לערוך את הבדיקות הגופניות הנדרשות ובדיקות הדמיה נוספות על פי הצורך, כדי להגיע לאבחנה ולתת טיפול בהתאם. להלן קישור למידע על תרופת הקונסיל באינדקס התרופות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=226 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
גם אם לבן זוגך אין נגעים על השפתיים, זה לא אומר שהוא לא נושא את נגיף ההרפס. רוב האוכלוסייה הבוגרת נושאת את הנגיף, ובמקרה זה, הסיכון שלו להידבק ממך הוא אפס. אם, לעומת זאת, הוא לא נושא את הנגיף, יש לו סיכוי להידבק מהנגעים שלך, אם כי הסיכוי להידבקות בהרפס 1 בפין עקב סקס אורלי נמוך מאוד. בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
על פי בדיקות שעשיתי, עולה שחליתי במחלת הנשיקה. להלן תשובות של הבדיקות: alkp 638 alt 320 ast 244 ggt648 bilirubin total 1.3 bilirubin conjugated 0.7 bilirubin unconjugated 0.6 cmv igg גדול מ 250 AU/ml positive cmv igm positive ebv ab vca igm (pos), vca igg(pos) ebna igg (neg) ebv primary infection מה המשמעות של תוצאות הבדיקות? האם יש מה לעשות? במשך כשבועיים היה לי חום, ובשלושת הימים האחרונים אין לי חום. אכן נראה כי מדובר במחלת הנשיקה. מחלת הנשיקה היא מחלה ויראלית שיכולה להימשך אפילו מספר חודשים, והחום יכול להופיע שוב. צריך להימנע מפעילות גופנית אגרסיבית. כדאי לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול אנטי-ויראלי כדי לנסות למנוע סיבוכים. לעיתים נחוץ טיפול דרך הווריד ולא דרך הפה. תרגיש טוב! ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד [05/12/2007] קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
כינים הן אכן עסק מטריד. השיטות הנהוגות להתמודדות עמן הן: 1. סירוק במסרק צפוף מדי יום למשך שבועיים ויותר. 2. חפיפה בתכשירים שונים מכילי חומר נגד כינים. 3. תספורת קצרה. אם ניסית ללא הצלחה להיפטר מהאורחות, ואינך רוצה להסתפר, חשוב שתפני לרופא עור על מנת לקבל תכשירים המצריכים מרשם רופא שיעזרו לטיפול בבעיה. למידע נוסף: http://www.hsph.harvard.edu/headlice.html קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
היפריקום הוא צמח מרפא. בשנים האחרונות גבר השימוש בו בארה"ב ובאירופה למגוון רחב של התוויות הכוללות בין היתר: דיכאון, חרדה, ואיידס. בגרמניה אישרה רשות התרופות הפדרלית את ההיפריקום לטיפול בחרדה, בדיכאון, ובהפרעות שינה, ומידי שנה נרשמים שם שלושה מיליון מרשמים להיפריקום, פי 25 יותר מאשר (Prozac) Fluoxetine קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ציסטות כלייתיות הן ממצא שכיח, ששכיחותו עולה עם הגיל. כשליש מן האנשים מעל גיל 50 מפתחים ציסטות כלייתיות, ולפי מחקרים שונים, ציסטות כאלה שכיחות אף יותר. הציסטות הכלייתיות בדרך כלל אינן גורמות סימפטומים ומתגלות במקרה בבדיקות הדמיה שמבוצעות מסיבות אחרות. במרבית המקרים, אלה בציסטות פשוטות, אך במקצתם יש יסוד להאמין שהסיבה מדאיגה יותר: מחלת כליות, זיהום או גידול. כדי להבדיל בין הציסטות הפשוטות לממצאים האחרים ניתן להשתמש בבדיקת אולטרסאונד, בבדיקת CT או בבדיקת MRI. בכל אחד מאמצעי ההדמיה הללו יש מאפיינים המבדילים בין ציסטה פשוטה למבנים כלייתיים אחרים. באולטרסאונד, למשל, ציסטה פשוטה נראית עגולה, עם גבולות ברורים ודופן חלק, ללא הדים בתוך הציסטה ועם הד חזק של הדופן האחורית. גודל הציסטה הכלייתית אינו בין המאפיינים מעוררי החשד לממצא שאינו שפיר. אם כל המאפיינים הללו ישנם, והחולה אינו סימפטומטי, אין צורך בשום הערכה נוספת, ואין צורך לחזור על בדיקת ההדמיה לצורך מעקב. אם תשובת האולטרסאונד אינה חד-משמעית, מומלץ לבצע בדיקת CT, ולפי תוצאותיו, להחליט על המשך הבירור או המעקב. אם בדיקות ההדמיה מציגות ממצאים חשודים, יש לשקול הסרה או דגימה של הנגע. באופן נורמלי, ציסטות כלייתיות פשוטות נוטות לגדול במשך הזמן. ביוני 2008 התפרסם מחקר שעקב אחר 61 אנשים עם ציסטות פשוטות של הכליה במשך 10 שנים בממוצע. המחקר הראה כי מרבית הציסטות גדלו בזמן זה, הן בגודלן והן במספרן. חלק מן הציסטות גדלו במהירות בשנתיים-שלוש הראשונות למעקב, ולאחר מכן האטו את קצב הגדילה. לא נמצא קשר בין מהירות הגדילה לבין סיכוי להופעת ממאירות. לא ציינת כיצד התגלתה אצלך הציסטה הכלייתית, ומדוע בוצע ה- CT לפני שלוש שנים. האם סבלת מסימפטומים כלשהם והאם את סובלת מהם כעת? כמו כן, לא סיפקת פרטים באשר למאפייני הציסטה בבדיקת האולטרסאונד שבצעת. שובי אל הרופא המטפל שהפנה אותך אל המעקב, כדי שיוכל להחליט אם יש צורך בהפניה לאורולוג. ד"ר ליה עשת - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בבדיקת האולטרסאונד של השד נמצאה קשרית: מבנה עגול קטן עם גבולות ברורים שצבעה בהיר יותר מצבע הרקמה מסביב, ללא קשריות מוגדלות בבית השחי. התיאור המפורט הזה מסייע לרופא להבחין בין קשרית החשודה כממאירה לבין קשרית שפירה. כל המאפיינים של הקשרית שנמצאה אצלך מצביעים על כך שהיא שפירה, ולכן אין צורך בביצוע ביופסיה כעת, אך יש לערות בדיקות מעקב תקופתיות של הקשרית על מנת לוודא שאין גדילה שלה או שינוי אחר שיצריך ביופסיה. בכל מקרה, מומלץ לפנות עם התוצאות לרופא המטפל. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד