דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 785

 אני בהריון בשבוע 10, מטופלת באלטרוקסין כשנה, 700 לשבוע. חשוב לציין שאני מאוזנת.   האם עדיין יש חשש לפיגור בעובר, או שיש סיכוי שהוא יצא עם בעיה בבלוטה שלו למרות שאני מאוזנת? באמת חשוב לי לדעת האם טיפול באלטרוקסין זה לכל החיים או שיש מקרים בהם הבלוטה מתאוששת?
אני בהריון בשבוע 10, מטופלת באלטרוקסין כשנה, 700 לשבוע. חשוב לציין שאני מאוזנת. האם עדיין יש חשש לפיגור בעובר, או שיש סיכוי שהוא יצא עם בעיה בבלוטה שלו למרות שאני מאוזנת? באמת חשוב לי לדעת האם טיפול באלטרוקסין זה לכל החיים או שיש מקרים בהם הבלוטה מתאוששת?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בדרך כלל כאשר ערכי בלוטת התריס מאוזנים, אין חשש לבריאות העובר. כמובן שיש צורך במעקב הרופא המטפל במשך כל ההריון. התרופה מאוד בטוחה לשימוש במהלך ההריון ואינה פוגעת בעובר. להלן תשובה לשאלה דומה באינפומד: http://www.infomed.co.il/questions/q_121505_2.htm קרא עוד

 אני בהריון בשבוע ה-10. תוצאות בדיקות הדם שעשיתי הראו כי רמת  ה- TSH היא 0.25 ורמת הוויטמין B12 היא 164. כמו כן יש לי חוסר בברזל. אבקש לדעת מהי משמעות תוצאות אלו, ואם הן עלולות להשפיע על העובר בשלב זה של ההריון.
אני בהריון בשבוע ה-10. תוצאות בדיקות הדם שעשיתי הראו כי רמת ה- TSH היא 0.25 ורמת הוויטמין B12 היא 164. כמו כן יש לי חוסר בברזל. אבקש לדעת מהי משמעות תוצאות אלו, ואם הן עלולות להשפיע על העובר בשלב זה של ההריון.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

רמת TSH תקינה בטרימסטר ראשון של ההריון היא 0.24 עד 2.99. רמה של 0.25 היא גבולית מאוד, המעוררת חשד לפעילות יתר של בלוטת התריס. לקראת שבוע 12 של ההריון יש עלייה ברמת ה- HCG, הורמון ההריון, וזו גורמת לעלייה קלה בפעילות בלוטת התריס, שהיא נורמלית וחולפת. מומלץ לחזור על הבדיקה ולבדוק גם את את רמת ה- T3 ורמת ה- T4, הורמוני בלוטת התריס. חשוב לעקוב אחרי המצב, כיוון שפעילות יתר של בלוטת התריס בהריון מעלה את הסיכון לסיבוכים, כגון משקל לידה נמוך, רעלת הריון, לידה מוקדמת ועוד. אם העלייה אינה חולפת, ייתכן שיהיה צורך בטיפול על מנת למנוע תופעות אלו. B12 הוא רכיב חיוני לבניית רקמות שונות בגוף, במיוחד מערכת העצבים ותאי הדם האדומים. גם ברזל נחוץ לבניית רקמות שונות, ובמיוחד המוגלובין בתאי הדם האדומים. חסר של חומרים אלה עלול לגרום לאנמיה, שעלולה להשפיע על התפתחות העובר, ולכן חשוב לקחת השלמות בכדורים ולבצע בדיקות מעקב. חשוב להזכיר שבהריון מומלץ לקחת חומצה פולית במינון של 400 מק"ג ליום, גם אם אינך סובלת מחסר בחומצה פולית, על מנת להקטין את הסיכון למומים במערכת העצבים. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד

פריחה כתוצאה משימוש במשחה להסרת שיער        רעייתי השתמשה במשחה להסרת שיער מהידיים.  המשחה תוצרת חברת INVERNESS האמריקאית ונקראת: CLEAN + EASY.  בעבר השתמשה במשחה זו וללא בעיות.  לאחרונה שוב השתמשה והופיעה פריחה בשתי הידיים עם נפיחות ורגישות  ורצון לגרד.  ברצוני לדעת האם ייתכן שהתוצאות הן בגלל שרעייתי בחודש החמישי  להריונה, והאם לא מסוכן להריון ?
פריחה כתוצאה משימוש במשחה להסרת שיער רעייתי השתמשה במשחה להסרת שיער מהידיים. המשחה תוצרת חברת INVERNESS האמריקאית ונקראת: CLEAN + EASY. בעבר השתמשה במשחה זו וללא בעיות. לאחרונה שוב השתמשה והופיעה פריחה בשתי הידיים עם נפיחות ורגישות ורצון לגרד. ברצוני לדעת האם ייתכן שהתוצאות הן בגלל שרעייתי בחודש החמישי להריונה, והאם לא מסוכן להריון ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

חומרים להסרת שיער מיותר מהגוף (דפילאטורים) המופיעים בצורה של קרמים או ג'לים מכילים בדרך-כלל חומר כימי מאוד בסיסי (אלקלי) בשם קאלציום תיוגליקולאט (calcium thioglycolate), אשר שובר את המבנה החלבוני של השיער וכך גורם לו להתנתק משכבת העור. הכימיקלים האלו יכולים לגרום גם נזק לעור ועל כן עלול להופיע גירוי, ובמקרים קיצוניים אפילו כוויות. כדי למנוע נזק אפשרי לעור חברות הקוסמטיקה משתמשות בריכוזים נמוכים ככל האפשר של החומרים האלו, אולם אם משאירים את החומר במגע עם העור יותר מידי זמן הוא עלול לגרום לנזק. חשוב מאוד לקרוא את הוראות היצרן ולפעול על-פיהן. יש לבחור את הקרם המתאים לאזור המסוים, שכן ריכוזי החומר הפעיל יכולים להיות שונים בהתאם לאזור שעבורו מיועד הקרם. אין להשתמש בקרם באזורים בהם העור פצוע. כמו-כן, חשוב לבצע בדיקה באזור קטן לפני השימוש כדי לראות איך הגוף מגיב לחומר. חשוב לזכור שאלרגיה היא דבר שמתפתח, ולכן ייתכן שבשימוש הראשון לא הייתה תגובה לקרם. אין כל מידע על קשר בין הריון לשימוש בחומרים להסרת שיער, ועל סיכון אפשרי לאם ולעובר. אפשר לנסות שימוש בקרמים אחרים (כאמור, יש לבצע ניסיון באזור קטן), או להשתמש באמצעים אחרים להסרת שיער. [11/07/2001] קרא עוד

 אני בת 40. אשמח לעזרה בהבנת תוצאות  בדיקת CT של המוח שעברתי:   פריאטלי מימין מודגם תהליך תופס מקום ברובו מסויד,  עובר האדרה היקפית לאחר הזרקת חומר ניגודי בגודל 3.4x1.8ס"מ.  העצם הסמוכה מעובה מעט.  לסיכום: התמונה המתוארת מתאימה למנינגיומה פריאטלית מימין.   עד כמה המצב חמור?
אני בת 40. אשמח לעזרה בהבנת תוצאות בדיקת CT של המוח שעברתי: פריאטלי מימין מודגם תהליך תופס מקום ברובו מסויד, עובר האדרה היקפית לאחר הזרקת חומר ניגודי בגודל 3.4x1.8ס"מ. העצם הסמוכה מעובה מעט. לסיכום: התמונה המתוארת מתאימה למנינגיומה פריאטלית מימין. עד כמה המצב חמור?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מנינגיומה היא הגידול השכיח ביותר במערכת העצבים המרכזית (המוח וחוט השדרה). גידול כזה שכיח יותר בנשים מעל גיל 40. מקורו של הגידול הוא בקרומים העוטפים את רקמת המוח ומגינים עליה. 90% מגידולים אלה שפירים, רק 10% מהם ממאירים. גידולים קטנים מתגלים לרוב במקרה ואינם גורמים סימפטומים כלשהם. מנינגיומות גדולות עלולות לגרום ללחץ על אזור המוח הסמוך להן, דבר שמתבטא בכאב, בפרכוסים או בהפרעה מוטורית (תנועתית) או סנסורית (תחושתית). הסתיידויות מופיעות ב-30% ממקרי המנינגיומות השפירות, והן נדירות במנינגיומות ממאירות. תוכלי למצוא מידע רב בחיפוש הערך מנינגיומה בפורטל אינפומד. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד

בעקבות מחלת פרקינסון אני סובלת מדיסטוניה קשה ברגל שמאל . התרופות  שאני לוקחת הן: 3 פרגולייד ,2 פי.קיי-מרץ . לקחתי שלשה חודשים  דקינט-פעמיים ביום ואחרי 3 חודשים התרופה פסקה מלעזור .לאחר מכן  לקחתי 2 קלונקס ביום וגם זה לא עוזר. הומלץ לי לקבל זריקת בוטוקס  בשריר הרגל לפי הצורך. הייתי רוצה לקבל חוות דעת על השימוש בבוטוקס  ועל תופעות הלואי הנגרמות משימוש בתרופה זו.
בעקבות מחלת פרקינסון אני סובלת מדיסטוניה קשה ברגל שמאל . התרופות שאני לוקחת הן: 3 פרגולייד ,2 פי.קיי-מרץ . לקחתי שלשה חודשים דקינט-פעמיים ביום ואחרי 3 חודשים התרופה פסקה מלעזור .לאחר מכן לקחתי 2 קלונקס ביום וגם זה לא עוזר. הומלץ לי לקבל זריקת בוטוקס בשריר הרגל לפי הצורך. הייתי רוצה לקבל חוות דעת על השימוש בבוטוקס ועל תופעות הלואי הנגרמות משימוש בתרופה זו.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

דיסטוניה היא תופעה שבה השרירים מכווצים, ויש בהם עוויתות לא רצוניות ומכאיבות. דיסטוניה בגפיים גורמת לפוזיציה לא נוחה של הגפה ועיוות שלה. בוטוקס היא זריקה שמופקת מרעלן של חיידק הבוטולינום. עבור חולים מסוימים הזרקת בוטוקס גורמת לשיפור זמני משמעותי בדיסטוניה - בכל פעם למשך שלושה- ארבעה חודשים. תופעות לוואי הן נדירות, ועשויות לכלול תחושת צריבה בזמן ההזרקה, תסמונת דמויית שפעת שנמשכת כמה שבועות, וחולשה. כמו כן הגוף עשוי לפתח נוגדנים שהורסים את הטוקסין ואינם מגיבים לטיפולים חוזרים. קרא עוד

 אני רוצה לדעת על כבד שומני, לאור מחלת הסוכרת ו- LDH גבוה: 510. כמה מסוכן מצב זה? האם ניתן לעשות משהו מעבר ללקיחת התרופה ליפיטור, שתופעות הלוואי שלה (כאבים בשרירים) לא קלות ?
אני רוצה לדעת על כבד שומני, לאור מחלת הסוכרת ו- LDH גבוה: 510. כמה מסוכן מצב זה? האם ניתן לעשות משהו מעבר ללקיחת התרופה ליפיטור, שתופעות הלוואי שלה (כאבים בשרירים) לא קלות ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כבד שומני הוא ממצא שנהיה יותר ויותר שכיח בשנים האחרונות. כשמו כן הוא, הפיכת רקמת הכבד לרקמה שומנית. זהו השינוי הראשון שהכבד עובר בדרך לאי-ספיקה כבדית ובעצם לפיברוזיס של הכבד. בתחילה הכבד השומני יוחס לאלכוהוליסטים ולבעיות כבד נדירות אחרות. בשנים האחרונות אנו עדים לשכיחות גבוהה של הממצא, ומייחסים זאת לממצא אשר נמצא ברבים מהלוקים בהיפרליפידמיה, כלומר שומנים וכולסטרול גבוהים בדם, וישנם גם אנשים אשר אין סיבה מוגדרת להופעת הכבד השומני אצלם. הכבד השומני מתגלה בדרך כלל במקרה, מכיוון שברוב המקרים אינו מלווה בסימפטומים הנובעים ישירות מתפקוד מהכבד עצמו. חשוב להדגיש - זהו שלב הפיך! הכבד יכול לחזור למצב של רקמה נורמלית, ולכן המניעה במצב זה חשובה ביותר. יש לדעת מהי הסיבה לכבד השומני, ולאחר מכן לפעול באדיקות לביטולה, כלומר, להפסיק לשתות אלכוהול לחלוטין, להפסיק לעשן, ליטול תרופות אשר מורידות רמות הכולסטרול והטריגליצרידים בדם, ולהקפיד על תזונה בריאה ומאוזנת ופעילות ספורטיבית יומית. ליפיטור הוא כדור מצויין למי שזקוק לו, ותופעת הלוואי שאת מציינת היא נדירה מאוד ומופיעות בחצי אחוז מהנוטלים את התרופה. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר אילן זהבי
ד"ר אילן זהבי גסטרואנטרולוגיה למבוגרים
4.9
( 17 חוות דעת )
"מקום נקי וחדיש. אוירה רגועה צוות נעים כל המהלך מהיר וללא צורך בהמתנה"
ד"ר דוד אוריון
ד"ר דוד אוריון נוירולוגיה
4.9
( 18 חוות דעת )
"מיום הראשון שנכנסתי לדר אוריון הבנתי שנכנסתי לרופא שמבין ענין ושולט במה שיש לי וזה מקנה סופר ביטחון בזמן קצר פתר כל בעיה שצצה לי כל החברים שלי כבר יודעים מזה ד"ר אוריון"
ד"ר עירא בכר
ד"ר עירא בכר אורתופדיה
5
( 5 חוות דעת )
"מקצועי ואדיב"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו