שאלות ותשובות - עמוד 788
מאת: מערכת אינפומד
משמעות הדבר שהיתה לך בעבר מחלת הנשיקה וזיהום בנגיפים EBV ו- CMV. נהוג לעשות את הבדיקות בתחילת או לפני ההריון, כי זיהום ראשוני ב CMV במהלך ההריון עשוי לגרום למומים עובריים. כיוון שכבר חלית בעבר, אין סיכוי להדבקה ראשונית ואין חשש כזה אצלך. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הטיפול בתולעי אנטרוביוס וורמיקולריס או Pinworms נעשה בתרופה ורמוקס, שניתנת פעמיים במרווח של כשבוע. מלבד הטיפול בתרופה, יש להקפיד על היגיינה נכונה ברחצה ובשירותים, לגזור ציפורניים, מפני ששם יכולים הטפילים להתחבא, לכבס את כלי המיטה והבגדים ולהרתיחם. על כל בני הבית לקבל טיפול בוורמוקס. חשוב להחליף את המצעים. העובדה שלבתך לא היתה יציאה, מסיבה כלשהי, גרמה כנראה לעיכוב במעבר התרופה אל אזור פי הטבעת. מכיוון שהיא סובלת משפעת וגם מעצירות, כדאי להמשיך את המעקב הצמוד אצל הרופא המטפל. בהצלחה ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
זרימת הדם בעובר ברחם שונה מזרימת הדם לאחר הלידה ולאורך החיים. הדם מתנקז דרך ה- Inferior Vena Cava (או IVC) ישירות ללב הימני, ומשם הוא ממשיך ללב השמאלי. לכן הממצא כי וריד זה הוא ה- IVC תקין. וריד אברנטי משמעותו וריאנט, כלומר וריד חלופי או שונה מהוורידים הצפויים להימצא אצל העובר. אין זה אומר שמשהו לא תקין. ציינת כי בדיקות אקו לב עוברי תקינות, ולכן לא נראה לי שיש סיבה לחשש. אמליץ לכם להמשיך לעקוב אחר התפתחות לב העובר ולהתייעץ עם רופא מומחה לאמבריולוגיה על מנת לקבל הסבר יותר מפורט לגבי תופעה התפתחותית זו. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הטיפול בעקבות ניתוח להוצאת בלוטת התריס הוא מתן יוד רדיואקטיבי על מנת לוודא כי לא נשארה רקמה סרטנית באיזור. לאחר מכן חשוב ליטול טיפול בהורמונים המיוצרים על ידי הבלוטה. הטיפול נעשה על ידי עם אלטרוקסין. תרופה זו מכילה הורמון שחשוב לתהליכים המטבוליים של הגוף. חשוב לאזן את רמתו, והדבר יכול למנוע את תופעות הלוואי שתיארת כגון דיכאון, השמנה או הרזיה. אמליץ לך ללכת שלב אחרי שלב, לעבור את הניתוח בהצלחה, להיות במעקב אצל אנדוקרינולוג על מנת לבדוק באופן קבוע ומסודר את תפקוד הבלוטה, ולאזן את רמת ההורמון לפי התוצאות וההתקדמות. בהצלחה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בימים שלאחר הגרידה יכולים להופיע דימומים קלים המלווים בכאבים קלים. אלו תופעות נורמליות שאינן מצריכות ביקור אצל הרופא. אולם אם מדובר בדימום מאסיבי הכולל קרישי דם, וכן חום או כאבים חזקים, אין מקום להתלבטות - עלייך לפנות בהקדם לרופא. יתכן שברחמך נותרו שיירים של חומר הריוני, ושכתוצאה מכך ישנם קרישי דם. החום עשוי להעיד על תהליך דלקתי שדורש גם הוא טיפול. עם זאת, אין זה מעיד דבר על פוריותך ועל סיכוייך להרות בעתיד. פני לרופא בהקדם לבדיקה וטיפול. באשר להריון לאחר גרידה, תוכלי למצוא מידע כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_052008_4.asp קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
היום ההנחה הרווחת היא כי אישה מבייצת (במהלך כל שנות פוריותה) כל חודש משחלה אחרת, דהיינו חודש משחלה ימנית וחודש משחלה שמאלית. לפי הנחה זו אכן הסיכוי להריון יורד לחצי, כי לכאורה רק אחת לחודשיים מתבצע ביוץ שיוכל להסתיים בהריון. מאידך חשוב לזכור את העובדה כי סיכויי ההפריה המוצלחת והכניסה להריון אינם רק פועל יוצא של הגעת הביצית לחצוצרה, אלא גם של מרכיבים רבים נוספים. לדעתי אם ברצונכם להיכנס להריון עליכם לקיים יחסים ולהמתין. באם לאחר תקופה של תשעה חודשים עד שנה הנסיונות אינם מצליחים, מומלץ לפנות לגינקולוג מומחה לפוריות על מנת לשקול טיפול משרה ביוץ. חשוב לדעת שטיפול משרה ביוץ אינו טיפול ללא סיבוכים ותופעות לוואי, לכן יש מקום לנסיון המתנה, בעיקר לאור העובדה שבהריון הקודם לא היתה בעיה. בהצלחה. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
המצב בו אחד האשכים אינו נמצא בשק האשכים נקרא Cryptorchidism. מצב זה יכול להיגרם עקב טמירות של האשך - כלומר, מצב בו האשך נותר בחלל הבטן ואינו יורד אל שק האשכים, או עקב העדר אשך - בגלל הפרעה בהיווצרותו בשלב העוברים, או בגלל הרס שלו במהלך החיים העובריים עקב הפרעה באספקת הדם. ברוב המקרים מדובר באשך טמיר, שנעצר בשלב כלשהו במסלול מחלל הבטן אל שק האשכים. ל-2%-5% מן הבנים הנולדים במועד ול- 30% מן הפגים יש אשך טמיר, אך במרבית המקרים האשך יורד אל שק האשכים עד גיל שנה, ושכיחות התופעה יורדת עד לפחות מ-1% מן הבנים. באשך טמיר יש לטפל, עקב הסיכון המוגבר להתפתחות סיבוכים, כמו עקרות, סרטן האשכים, בקע וסיבוב של האשך סביב צירו הגורם להפרעה באספקת הדם, ועשוי לגרום לנמק של האשך (torsion). לא נראה שיש קשר בין הרזיה לבין ירידת האשך הטמיר. עליך לפנות אל רופא הילדים שלך או אל אורולוג, כדי שיעריך את הבעיה ויוכל להמליץ על טיפול. ד"ר ליה עשת - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הרפס זוסטר (שלבקת חוגרת) אינו אלא התפרצות של הנגיף הגורם לאבעבועות רוח. הנגיף עלול להיות מאוד מדביק כשהוא על פני כל הגוף כמו באבעבועות רוח. במקרה של שלבקת חוגרת מקומית, כפי שכנראה המצב אצלך, הנגיף מדביק רק אם היה מגע עם הנגעים. אבל, לעיתים אנו מגרדים מבלי משים את הנגע ואז מחבקים את אהובינו, כך שבהחלט יכולה להתרחש העברה. מה שצריך לדעת זה אם בתך ונכדך חלו בעבר באבעבועות רוח. במידה וכן, הם מוגנים. במידה ולא - הם עלולים להידבק. לגבי הנכד איני מודאג כיוון שבילדים בגיל זה המחלה פשוטה יחסית ומעניקה חסינות לכל החיים. ואולם, בנשים הרות המחלה יכולה להיות קשה יותר, ועל כן: אם היא חלתה בעבר באבעבועות רוח או בשלבקת חוגרת, לא הייתי מודאג כלל, ואולם אם היא לא לקתה במחלות אלו, הייתי מבצע בדיקת נוגדנים לנגיף. אם הבדיקה חיובית - אין מה לדאוג, כיוון שזו עדות לכך שהיא חלתה בעבר ומחוסנת כיום. לעומת זאת, אם הבדיקה שלילית, הייתי עוקב אחריה באדיקות, מתייעץ ברופא גינקולוג או מומחה למחלות זיהומיות לגבי המשך מניעה וטיפול. בברכה דר' איציק לוי מומחה לפנימית ומחלות זיהומיות קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בדיקות הסקר מתבססות על סטטיסטיקה, ולעומתן תוצאת בדיקת מי השפיר ודאית ומבוססת על בדיקה ישירה. לכן לא ניתן להבטיח על ידי בדיקות הסקר בלבד כי הכל תקין. בדיקות הסקר נותנות הערכה לגבי מה הסיכוי ללידת עובר עם מום, והתוצאות אצלך לא אמורות להדאיג. רק כאשר ישנו סיכוי משוקלל של 1:380, ומטה מומלץ לבצע בדיקת מי שפיר. תוצאות גבוהות מ-1:380 (כמו במקרה שלך) לא מחייבות את ביצוע בדיקת מי שפיר. יכולים להיות מקרים בהם בדיקות הסקר תקינות ובדיקת מי השפיר מצביעה על בעיה, אך זה לא שכיח. בכל מקרה, אמליץ להמתין לתוצאות בדיקת מי השפיר ולקוות לטוב. בהצלחה! ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מיומה, או שרירן בעברית, היא גידול שפיר שמופיע אצל כ- 30% מכלל הנשים בגיל הפריון. ברוב המקרים אין כל משמעות לשרירנים אלה, והם אינם גורמים לכאבים או לבעיות שקשורות להריון ופוריות. במקרים מסויימים השרירנים בולטים מדופן הבטן, וגורמים לעיוותים בחלל הרחם, מה שעלול לגרום לדימום, ולעיתים אף לבעיות פריון. אם הכאבים מטרידים אותך, ואת סובלת, את זקוקה לייעוץ, וייתכן שימליצו לך לכרות את המיומה על מנת להקל עליך ולפטור אותך מכאבים מיותרים אלה. הריון אינו פתרון, ולהפך, במקרים מסויימים הריון עשוי לגרום לגדילה של השרירנים ולהחמיר את המצב. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד