דלג לתוכן

ניתוח הגדלת חזה – השתלים שמשנים את הצורה

ניתוח הגדלת חזה – השתלים שמשנים את הצורה

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/05/2009 תאריך עדכון: 04/05/2021
2 דקות קריאה

כאשר ניגשת אישה לעבור ניתוח הגדלת חזה, אחת השאלות העולות היא איזה שתל יכניס לה הרופא המנתח לחזה על מנת להקנות לו מראה חדש, מראה שיהפוך את החזה שלה לגדול ומלא.

ניתוח הגדלת חזה כידוע הוא ניתוח נפוץ מאוד בתחום הניתוחים הפלסטיים. יותר מארבעים אחוז מהניתוחים הפלסטיים כיום הם ניתוחי הגדלת חזה. בניתוח זה מחדיר הרופא המנתח שתל אל חזה האישה, ובכך הופך אותו לגדול ומלא יותר כפי שהאישה רוצה. ההחלטה על סוג השתל והפרופיל שלו תיעשה על פי נתוני האישה, המבנה הבסיסי של השד ובית החזה שלה, וכמובן על פי הרצונות שלה בהתאם לאופציות העומדות בפניה.

ישנם שני סוגי שתלי חזה איתם עובדים מנתחים פלסטיים בעת ניתוח הגדלת חזה. שתל אחד הינו שתל מי מלח. מדובר בשתל המורכב משקית סיליקון שלתוכה מזריקים מי מלח (שמם השני הוא מים פיזיולוגיים). הרופא מחדיר את השקית כאשר היא ריקה אל מתחת לרקמת החזה ורק אז מתחיל להזריק את המים לתוכה. מאחר ובעבר היו דליפות רבות מתוך השתל אל הגוף נהוג שלא להשתיל שתל זה יותר בעת ניתוח הגדלת חזה.

הסוג השני של השתלים הוא שתל ג'ל סיליקון. מדובר בשתל המורכב משקית סיליקון שמלאה בג'ל סיליקוני. ישנם שני סוגי ג'ל. ג'ל אנטומי וג'ל עגול. ג'ל אנטומי הוא שתל אשר בטוח בחלקו העליון ורחב בחלקו התחתון. המראה שלו למעשה דומה למראה של אגס. הייחודיות של שתל זה שהוא מעניק לחזה מראה טבעי וניתן להתאימו לכל מטופלת. לרוב ההשתלה עם שתל זה מתבצעת באמצעות חתך בקפל השד.

ג'ל עגול הוא ג'ל שמעניק לחזה מראה כדורי. כאשר משתמשים בשתל זה נהוג להשתמש בפרופיל שתל גבוה או נמוך באופן בינוני. פרופיל שתל הוא היחס בין רוחב הבסיס לגובה של השתל. 

פרופיל גבוה וצר יצור שד צר אך זקור בעוד פרופיל נמוך יצור שד בעל קוטר רחב בבסיס ושטוח יותר. ככל שהפרופיל גבוה יותר כך השד יהיה עגול וגובה יותר. מראה שמזכיר חזה בחזיית פוש-אפ. 

פרופיל נמוך של השתל יצור שד עגול אך פחות זקור. עם זאת מדובר במראה הרבה יותר טבעי.

נתונים נוספים שנלקחים בחשבון בעת בחירת שתל עבור ניתוח הגדלת חזה הם סמיכות הג'ל. ג'ל סיליקון יכול להיות סמיך מאוד, ויתרונו בכך שאם הוא נקרע הסיכוי שידלוף החוצה אל הגוף הוא קטן מאוד. כמו כן, הסיכוי שיווצרו קפלים בעור הוא נמוך. 

החסרון שלו ככל שהג'ל סמיך יותר כך השד הופך נוקשה יותר ופחות טבעי. נתון נוסף שיש לקחת בחשבון הוא מרקם השטח של השתל. השתל יכול להיות חלק או מחוספס. שתל שהינו מחוספס קל יותר להרגיש ולזהות אותו בעת מישושו. דבר שעוזר במיוחד במקרים בהם יש בעיה עם השתל וצריך לבדוק מהי.

מחקרים מראים שתקופה ממוצעת של שתל סיליקון היא חמש עשרה שנה. לאחר מכן השתל מתבלה וכושר האטימות שלו יורדת. במצב כזה ישנו סיכון לדליפה של השתל, ולשינוי במראה החיצוני של השד. אז יהיה צורך לבצע ניתוח להחלפת השתלים בשתלים חדשים.

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
פרופ' יצחק צילינסקי
פרופ' יצחק צילינסקי כירורגיה פלסטית
מומחה לכירורגיה פלסטית ולניתוחי מוז (Mohs)
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום כירורגיה פלסטית
מנהלת המחלקה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת בבית החולים בני ציון, חיפה
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הייתי אצל מלא רופאים לפני הניתוח הזה ורק אצלו הרגשתי הרגשה טובה ובטוחה לעבור את הניתוח הזה , הוא הקדיש לי את כל הזמן בעולם"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו