דלג לתוכן

ניתוח הרמת חזה - להרים את הנשיות מחדש

ניתוח הרמת חזה - להרים את הנשיות מחדש

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/05/2009 תאריך עדכון: 02/05/2021
2 דקות קריאה

אחד הדברים שניתן לשים לב אליו אצל אישה אחרי מספר הריונות ותהליכי הנקה, ואף האישה עצמה שמה לב אליו, הוא שהחזה שלהן איננו נראה כמו פעם. החזה, אשר הן היו כה גאות בו, הפך נפול, מדולדל וכוח הכבידה השפיע עליו יותר ממה שהן תיארו לעצמן. זו הסיבה שלא מעט נשים עוברות ניתוחי הרמת חזה.

הרמת חזה שייך לקטגוריה של ניתוחי חזה, הקטגוריה הפופולארית ביותר בתחום הניתוחים הפלסטיים. נשים רבות אשר עברו תהליכי היריון, הנקה, שינויים במשקל או תהליכי זיקנה טבעיים, סובלות מנפילה של החזה שלהן, מה שגורם להן לחוש פחות אסתטיות ופחות נשיות ממה שהן היו רוצות לחוש.

אישה המבקשת לעבור ניתוח הרמת חזה צריכה, בטרם היא מקבלת את ההחלטה, לדעת מספר דברים ולהיות בטוחה לגביהם. ראשית, על מנת לעבור ניתוח חזה, יש להחליט להימנע מהיריונות נוספים באופן מוחלט. היריון משנה את מבנה הגוף ויגרום לנפילת החזה שוב, מה שיהרוס כמובן את תוצאות הניתוח. 

שנית, ניתוח הרמת חזה צריך להתבצע רק במידה ומדובר בחזה נפול. אין טעם לעשות ניתוח הרמת חזה לצורך הגדלתו, בדיוק כפי שרופאים לא ממליצים לבצע הרמת חזה באמצעות הגדלתו. 

לבסוף, יש לקחת בחשבון את כל ההשלכות הפסיכולוגיות שנלוות לניתוח, הן מעצם היותו ניתוח פלסטי והן לאור העובדה שמדובר בניתוח ששייך לקטגוריה של ניתוחי חזה.

ניתוח הרמת חזה מתחיל למעשה כמו כל ניתוח חזה, בהתייעצות עם הרופא המתמחה בתחום של כירורגית שד. בהתייעצות זו יבדוק וימדוד הרופא את החזה, לעיתים הוא ישלח את המטופלת לבדיקות ממוגרפיה כחלק מהבדיקות. 

לאחר מכן, הוא יברר מה הן ציפיותיה מהניתוח, ולאחר מכן יציע לה אופציות שונות לניתוח. האופציות יהיו בהתאם למצב החזה שלה, גילה והאפשרויות שעומדות בפניה. בפגישות אלו יסביר הרופא למטופלת על הסיבוכים הכרוכים בניתוח כמו נמק בעור, זיהומים (יש לציין שמדובר בסיבוכים קיצוניים ונדירים). 

כמו כן, הוא יציין בפניה את העובדה שתוצאות הניתוח אינן לצמיתות, שכן שינויים בגיל ובמשקל ישפיעו על מראה החזה במהלך השנים.

ניתוח הרמת חזה נמשך עד שלוש וחצי שעות ומבוצע בהרדמה מלאה. תחילה מבצע הרופא חתך בפיטמה או בקיפולי השד (ההחלטה על המקום מתקבלת על ידי כירורג פלסטי, בהתאם לאופי נפילת השד). לאחר מכן יסיר הרופא את עודפי העור והשומן, וימקם מחדש את הפיטמה.

אחרי ניתוח הרמת חזה המטופלת תחבוש תחבושת אלסטית. החזה יהיה נפוח והיא תסבול מדימומים וחבורות בו. אחרי מספר ימים היא תחליף את התחבושת בחזיית ספורט, איתה תצטרך המטופלת ללכת במשך 24 שעות למשך תקופה של בין ארבע לשש שבועות. אחרי שבועיים יוסרו התפרים. 

תהליך הריפוי לאחר ניתוח הרמת חזה נמשך מספר שבועות, כאשר לעבודה יהיה ניתן לחזור רק אחרי שבוע, ולפעילות גופנית מכל סוג שהוא רק אחרי חודש. במידה ועור החזה מתייבש יש למרוח קרם עור במקום. כמובן שכל אירוע חריג חייב בעדכון של הרופא.

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר יואב אברהמי
ד"ר יואב אברהמי כירורגיה פלסטית
רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בביה"ח קפלן. בעל ניסיון רב בתחום.
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום כירורגיה פלסטית
מנהלת המחלקה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת בבית החולים בני ציון, חיפה
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הייתי אצל מלא רופאים לפני הניתוח הזה ורק אצלו הרגשתי הרגשה טובה ובטוחה לעבור את הניתוח הזה , הוא הקדיש לי את כל הזמן בעולם"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו