דלג לתוכן

איך מתבצע טיפול כירופרקטי ולמי הוא מיועד?

איך מתבצע טיפול כירופרקטי ולמי הוא מיועד?

מאת: דר' שחר קנין
תאריך פרסום: 06/05/2009
2 דקות קריאה
ד"ר שחר קנין בשיתוף עם ד"ר שחר קנין i כירופרקט עם ניסיון רב של שנים, מרצה לאנטומיה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת ת"א ובעל הבנה מעמיקה באנטומיה והפיזיולוגיה של האדם



במהלך הטיפול


במקצוע הכירופרקטיקה יש מעל לעשרים טכניקות טיפול ידניות המותאמות לאבחונים הכירופרקטיים השונים ולגיל המטופלים. הטכניקות כוללות טיפול ידני ומתיחת שרירים, טיפול בנקודות לחיצה, טיפול במתיחות כירופרקטיות ידניות וממוכנות, טיפול באיזון פאסיבי של האגן וחוליות עמוד השדרה. הטיפול הפסיבי כולל איזון ו/או מניפולציה כירופרקטית (כוונון/Adjustment) של מפרקי השלד. חוסר האיזון המפרקי או Subluxation הוא גורם המשפיע ישירות על תפקוד עמוד השדרה ובאופן עקיף על כל איברי הגוף.

המניפולציה הכירופרקטית (כוונון החוליה) מיוחדת, בכך שהיא מתמקדת באבחון ומישוש ידני של כל מפרק ומפרק בשישה טווחי תנועה שונים. הפעולה הפיזית בטכניקת הטיפול הכירופרקטי שונה במהותה ובביצועה מהפעולות הפיזיות בפיזיותרפיה או בתרפיה מנואלית. כירופרקטיקה מתמקדת בחוליה הבודדת וביציבה. כהגדרה ניתן לומר כי הטיפול הכירופרקטי מאזן את החוליות בעמוד השדרה ועל ידי כך מסייע לזרימה עצבית אופטימאלית לפריפריה.

למי מתאים הטיפול?

הבעיות הנפוצות בהן מטפל הכירופרקטור הן: כאבי גב וצוואר. כאבי ראש וסחרחורות הנובעים מבעיות צוואריות. בלטים ופריצות דיסקים המקרינים כאב ונימול לגפיים. כאבי גב בתקופת ההיריון, אסטמה ודלקות אוזניים.

השחיקה בעמוד השדרה מרובה, היא נובעת מ: יציבה לקויה, ישיבה ממושכת בנהיגה או ישיבה מול המחשב, גורמת לבעיות כרוניות (ממושכות) וכאבים. הכירופרקטיקה מציעה טיפול תומך מניעתי להתפרצויות הכאב. הטיפול המניפולטיבי בבעיות כרוניות "משמן" ומאזן את המפרקים העדינים בעמוד השדרה ובנוסף מרכיב הכירופרקטור סדרת תרגילי מתיחה וחיזוק בהתאמה אישית. כמו כן, טיפים ארגונומיים. לדוגמה, איך לשבת, לישון ובאיזה פעילות גופנית לבחור.

לאינדקס המטפלים הכירופרקטיים>>

במה מטפל הד"ר לכירופקטיקה?

·כאבי גב, אגן וגפיים תחתונות
·כאבי צוואר, ראש וכתפיים, מיגרנות וסחרחורות
·פריצת דיסק ובלטים
·בעיות ניווניות שלדיות כגון ספונדילוזיס וכאבי פרקים
·חוסר תחושה, נימול/רדימות המוקרנים לגפיים.
·פגיעות שלדיות כתוצאה מתאונות דרכים, ספורט או עבודה.
·כאבי גב בהריון (הנובעים בעקבות שינויים הורמונליים הגורמים להתרופפות רצועות האגן ולבעיות באגן הירכיים ובגב התחתון).
·בעיות גדילת השלד, ותפקוד תקין של איברי הגוף, טיפול בעקמת, פעילות גופנית לא מבוקרת ונפילות אצל ילדים.

הטיפול הכירופרקטי בתינוקות צובר תאוצה בעולם המערבי וקיימות הוכחות ליעילות הטיפול בדלקות וכאבי אוזניים, בגזים (קוליק) ועוד. כמו כן, טיפולי כירופרקטיקה נמצאו יעילים מאוד בטיפול בנשים בהריון ואחרי לידה. מחקרים עדכניים הראו כי הטיפולים מקלים על תהליך הלידה ושיקום מהיר של הגוף לאחריה.

חשיבותו של הטיפול המונע

טיפול מונע (אחת לחודש) - גם אדם בריא זקוק להקלת הלחץ במערכת העצבים בעקבות לחצים יומיומיים על הגוף, כגון: חוסר פעילות גופנית, ישיבה ממושכת מול מחשב/טלוויזיה, שכיבה לא נכונה, מתח ותנאי עבודה קשים. כל אלה גורמים לבעיות מכאניות הקשורות בתפקוד לקוי של עמוד השדרה ומערכת העצבים, דלקות פרקים, כאבים, קשיחות וחוסר גמישות של שרירים ומפרקים. הטיפול התחזוקתי חשוב מאד לשמירה על תפקוד תקין של הגוף בדומה לטיפולי רכב תקופתיים. שיטת טיפול זו היא הדרך לשמור על בריאות תקינה ואורח חיים בריא ולא רק כמרפא לכאב.


נכתב באדיבות דר' שחר קנין , מנהל מרפאות כירופרקטיקה - גב טוב

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר גל גריסרו
ד"ר גל גריסרו כירופרקטיקה
כירופרקט, עוסק בפציעות ספורט, רפואת ספורט.
ד"ר שחר קנין
ד"ר שחר קנין כירופרקטיקה
כירופרקט עם ניסיון רב של שנים, מרצה לאנטומיה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת ת"א ובעל הבנה מעמיקה באנטומיה והפיזיולוגיה של האדם
ד"ר אסתר גנלין - כהן
ד"ר אסתר גנלין - כהן נוירולוגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"וואווו! יצאנו מהביקור המומות ולא הפסקנו לדבר עליה. רופאה שהיא לפני הכל אדם ערכי ומרגש. רופאה שרואה מעבר לבעיה הרפואית. מקצועית. אכפתית. הקדישה לנו מזמנה בלי להסתכל על השעון. קשובה. אכפתית. מומלצת בחום. הלוואי וכל הרופאים ינהגו דומה. מודל לחיקוי!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר

עדיין מתלבטים?
השאירו פרטים להתייעצות עם ד"ר שחר קנין

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו