- אינפומד
- מאמרים
- מאמרים בערוץ הורות ומשפחה
- כיצד שתיה בהריון משפיעה על מנת המשכל של הילד?
כיצד שתיה בהריון משפיעה על מנת המשכל של הילד?
נכון להיום, לא קיימת הסכמה גורפת בקרב המומחים באשר להמלצה אם מותר או אסור לשתות בהריון. חלק טוענים כי אסור, בעוד שאחרים סוברים כי שתיה מתונה אינה מהווה סיכון לעובר. מחקר חדש בחן את הנושא והעלה ממצאים חשובים ביותר
המומחים שלנו יכולים לספק לך ייעוץ בנושא יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים. לקביעת תור עם המומחים שלנו:
המומחים הכי מבוקשים ליילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים:
ד"ר דן לוין מומחה פוריות ומומחה לצילום רחם באולטרסאונד "קצף" EX-EM
מנהל מרכז רפואת נשים באם המושבות פתח תקווה | ממומחה פוריות ו-IVF אסותא רמת החייל | אפשרות לקבלת החזר על ייעוץ מחברות הביטוח הפרטיות
ד"ר יוסי הר-טוב
אולטראסאונד במיילדות וגינקולוגיה, דיקור מי שפיר, סיסי שליה, סקירת מערכות, אולטראסאונד גינקולוגי, תלת מיימד, מעקב הריון, בדיקה גינקולוגית
ד"ר עומר מור
גינקולוג מומחה בהיסטרוסקופיה, מנהל יחידת אשפוז יום נשים והיסטרוסקופיה, לניאדו
ד"ר אהוד רז
רופא נשים מומחה בעל ניסיון של מעל 30 שנה בייעוץ הכנה ביצוע וליווי מטופלות בכל הנוגע להפסקות הריון
ד"ר בן שטרית גדי מומחה היסטרוסקופיה
גניקולוג בכיר | מנהל תחום היסטרוסקופיות ומרפאת צוואר רחם באסותא רמת החייל | אפשרות לקבלת החזר מחברות הביטוח הפרטיות
ד"ר ג'וליה ברדה פישלר
רופאת נשים מומחית במיילדות וגינקולוגיה, מנהלת המחלקה לרפואת אם ועובר במרכז הרפואי וולפסון ומרצה בכירה בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל אביב
ד"ר לירון קוגן
רופא נשים, מנהל מחלקת נשים והיחידה הגינקואונקולוגית בביה״ח העמק ומנהל השירות הגינקואונקולוגי אסותא, ראשון לציון
ד"ר יורם מנור
מומחה לגניקולוגיה, מיילדות, אולטראסאונד ומי שפיר. מומחה לכל סוגי האולטראסאונד הגניקולוגי.
ד"ר עמנואל אטלי
מנהל מחלקות היולדות, בית החולים ליס ליולדות ונשים, המרכז הרפואי תל אביב - סורסקי (איכילוב)
ד"ר אלינה וילקין
רופאת נשים, מומחית ביילוד וגינקולוגיה, מחלות צוואר הרחם ותחלואה קשורה לוירוס פפילומה, בדיקות קולפוסקופיה, קוניזציה, טיפול ביבלות
ד"ר אשרת רביב
מומחית בגינקולוגיה ומיילדות, מרפאת צוואר רחם ועריה ולדן I טיפולים בטכנולוגיות מתקדמות
ד"ר רונית עשת
רופאה בכירה במערך חדרי הלידה של המרכז הרפואי כרמל ומנהלת מרכז רפואה יועצת של קופת חולים כללית בפרדס חנה
ד"ר מאיר רוח
רופא נשים מומחה לאבחון וטיפול בליקויי פריון, רפואת נשים כללית, נערות ומתבגרות וגיל מעבר
ד"ר אינה בלייכר מומחית בגינקולוגיה ומיילדות
רפואת נשים כללית | מומחית במיילדות | גינקולוגיה והריון בסיכון
המומחים שלנו יכולים לספק לך ייעוץ בנושא יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים. לקביעת תור עם המומחים שלנו:
שיתוף פעולה בין מדענים מאוניברסיטאות בריסטול ואוקספורד הבריטיות מראה כי גם חשיפה מתונה למשקאות אלכוהוליים בזמן ההיריון עלולה להשפיע על מנת המשכל של הילד. ממצאי המחקר, אשר בחן מעל 4000 אימהות וילדיהם, פורסם בכתב העת הרפואי של הספרייה האמריקאית הציבורית למדע - PLOS ONE.
נכון להיום, לא קיימת הסכמה גורפת בקרב המומחים באשר להמלצה אם מותר או אסור לשתות בהריון. חלק טוענים כי אסור, בעוד שאחרים סוברים כי שתיה מתונה אינה מהווה סיכון לעובר. ההמלצות הסותרות מבוססות על מחקרי עבר שממצאיהם סותרים גם כן, כנראה עקב הקושי הרב בבידוד השפעת האלכוהול על העובר מגורמים נוספים העשויים גם הם להשפיע על התפתחותו, כמו: תזונה, עישון, מצב כלכלי, גיל האם והשכלתה.
לדברי החוקרים, המחקר הנוכחי הינו הראשון מסוגו שהתבסס על השינויים הגנטיים שהאלכוהול משרה בעובר. על סמך זה, נבחנה השפעת צריכה מתונה של משקאות (1-6 משקאות שבועיים) בזמן ההיריון. החוקרים טוענים כי בגלל שהשונות הגנטית בין בני האדם אינה קשורה לסגנון החיים ולגורמים חברתיים, בחינה של מדד זה הינה מהימנה ביותר, המבטלת השפעה של גורמים חיצוניים על התוצאות.
במסגרת המחקר, בחנו החוקרים שאלונים שמולאו על ידי למעלה מ-4000 נשים בשבועות 18 ו- 32 להריון. השאלונים הינם חלק מבדיקות סקר שנערכות באנגליה באופן סדיר. לאחר הלידה, בחנו החוקרים את ההרכב הגנטי של הילדים של אותן נשים ובגיל 8 גם את מנת המשכל של הילדים באמצעות מבחן האינטליגנציה וקסלר לילדים.
החוקרים מצאו כי קיימים ארבעה וריאנטים גנטיים ייחודיים הנגרמים עקב שתיה אימהית בגנים העובריים הקשורים למטבוליזם של אלכוהול. עיבוד הנתונים העלה כי ילדים בני 8 אשר אמותיהם נהגו לצרוך כמות מתונה של משקאות אלכוהוליים בעת ההיריון הציגו מנת משכל ממוצעת הנמוכה מזו של הילדים בני אותו גיל לאימהות שהתנזרו ממשקאות אלכוהוליים.
החוקרים מציינים כי כל וריאנט כזה אחראי על ירידה של 2 נקודות במנת משכל, כך שמנת המשכל של ילדים שהציגו ארבעה וריאנטים נמצאה נמוכה ב- 8 נקודות מהממוצע. לדבריהם, הווריאנטים הגנטיים גורמים לפינוי אלכוהול איטי ממחזור דם העוברים. על סמך זה, טוענים החוקרים כי מנת המשכל של הילדים הושפעה עקב חשיפתם לאלכוהול בזמן ההיריון וכי אפילו צריכת אלכוהול בכמות הנחשבת תקינה ולא מזיקה לנשים בהריון גורמת לשינויים בהתפתחות המוחית של העובר שעלולה להתבטא בירידה במנת המשכל שלו כבוגר.
האם המאמר עניין אותך?