דלג לתוכן

טיפול שיער ורפואה סינית

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 15/03/2010 תאריך עדכון: 04/04/2023
2 דקות קריאה

הרפואה הסינית רואה בחזות החיצונית של האדם ייצוג של מצב האיברים הפנימיים, אנרגיית החיים ומצב זרימת הדם. הגישה הסינית לשימור אנרגיית החיים, מראה בריא והאטת תהליכי זקנה היא על פי ההסתכלות ההוליסטית. גישה זו מציגה צורת חשיבה מיוחדת הרואה את אחדותם של הגוף ושל הנפש, כאשר הדרך להישמר מחולי היא באמצעות איזון זרימת האנרגיה במרידיאנים, בתמיכה רגשית ובשמירה על אורח חיים נכון ומאוזן.

שיער הראש על פי הראייה הסינית מקבל את ההזנה מאנרגיית הין של הכליות ומאנרגית הדם של הכבד. מתח, עבודת יתר, תזונה לקויה, או אקלים יבש מאוד יגרמו לחוסר איזון לדלילות ונשירת שיער. מצבים אלה גורמים להיחלשות שורשי השיער, לפיצולו ולנשירתו.

רפואה סינית מייחסת חשיבות מרובה לטיפול במצב כאשר רואים את הסימפטומים הראשונים ולא כאשר המצב הוא כבר כרוני, חמור ולעיתים קרובות כבר בלתי הפיך. חשוב לראות את נטיותיו של הגוף ולמנוע החמרה של סימפטומים ושל חוסר איזון בגוף ובנפש. מצב טבעי הוא ששיער נושר בעונות מעבר לדוגמא ובתקופות של יובש גדול, השיער יצמח שוב. אך אם שמים לב לנשירת שיער חריגה על הכרית או במקלחת אז זהו סימן אזהרה והמצב כבר מתחיל להידרדר.


לרפואה הסינית יש פתרון מוכח בן אלפי שנים לבעיות של נשירת שיער וחוסר איזון בעור הקרקפת, דרך שילוב דיקור עם צמחי מרפא סיניים .

 

טיפול  בשיער ובעור הקרקפת יכול להתחיל בכל גיל. אם לבעיה אקוטית או כרונית.

הטיפול מתבסס על דאגה לאספקת דם כדי להזין את שורשי השיער ואת עור הקרקפת .

טוב להתחיל טיפול מיד כשמבחינים בשינוי בפנים. ככל שחוסר האיזון נמשך זמן ארוך יותר, כך יידרש גם זמן רב לשיקומו.

 

בהייר קליניק משולב הדיקור הסיני לשיטות טיפול ייחודיות שמתייחסות לכל הגורמים הפנימיים והחיצוניים בו זמנית בכדי לשפר את מצב צמיחת השיער בכל הרמות.


ניתן לטפל בבעיות שונות כמו קשקשת, אקנה, יובש בקרקפת או סבוראה ושומניות יתר בקרקפת, בבעיות שיער ניתן לבצע טיפול נשירת שיער, הלבנת שיער מוקדמת, שיער יבש או שומני, שיער דק, אראטות מקומיות ועוד.

מקרה מבחן


בת 26, שיער דליל באופן כללי. לפני שנתיים החלה נסיגה בעיקר בחלק העליון. האופי היה התרחבות של שבילי השיער. יש גם רקע גנטי במשפחה. סובלת ממחזור ארוך של 10 ימי דימום, חרדות הקשורות לקושי במציאת בן זוג ולקידום בעבודה. כמו כן סבלה מהערכה עצמית נמוכה ומחרשות באוזן אחת שהתפתחה עם השנים. השיער עצמו לא מתארך כבר כמה שנים.


האבחנה היא התקרחות על רקע גנטי, שורשים שומניים וחלשים, צמיחת שיער פלומתית וחלשה יחסית.

הטיפול- כלל טיפולי ניקוי והיגיינה, פילינג עדין לקרקפת כדי להוציא את השומניות מהשורשים. לאחר מכך הזנה והמרצה לשורשי השיער בעזרת עיסוי נמרץ והזנה בעזרת ויטמינים ומינרלים ובעיקר קרטין שמחזק את השיער. כמו כן הושם דגש על עצירת ההפרעה הגנטית באמצעות כדורים של דקל ננסי .


כמו כן בוצעו טיפולים בדיקור בתדירות של פעם בשבוע על נקודות מקומיות ונקודות כלליות הקשורות לחיזוק אנרגיית הכליות.


לאחר 4 חודשי טיפול ניתן היה לראות כי אזורי השבילים מלאים יותר. בבדיקה מיקרוסקופית ניתן לראות שורשים נקיים, צמיחה נמרצת ושיער עבה. כמו כן הנשירה נפסקה לחלוטין.

אהרון זיזוב, מטפל ברפואה סינית, הייר קליניק 03-7692111

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר עומרי זידאן
ד"ר עומרי זידאן עור ומין
רופא עור מומחה בתחום אבחון מוקדם של סרטן העור בבית החולים בילינסון
ד"ר שרון פינצי
ד"ר שרון פינצי עור ומין
5.0
( 29 חוות דעת )
"ד״ר שרון פינצי מקצועית ונעימה. הרגשתי שהיא מקשיבה לי ומקדישה לי את מלוא תשומת הלב, ושאני בידיים טובות. ממליצה בחום!"
 alita clean skin
alita clean skin עור ומין
חברה משפחתית ייחודית המתמחה בטיפול בבעיות עור
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו