דלג לתוכן

התרופה סוטנט התגלתה כיעילה לטיפול בגידולי לבלב נדירים

התרופה סוטנט התגלתה כיעילה לטיפול בגידולי לבלב נדירים

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 21/03/2010
2 דקות קריאה
5% מגידולי הלבלב מופיעים ברקמה האחראית לייצור הורמונים. גידולים אלה נחשבים לנדירים, ועד היום לא נמצא טיפול יעיל נגדם. בכנס האמריקאי לאונקולוגיה של מערכת העיכול שנערך בפברואר באורלנדו, פורסמו לראשונה תוצאותיו הסופיות של מחקר בינלאומי אשר בחן את השפעת התרופה סוטנט על חולים עם גידולים נוירואנדוקריניים שמקורם באזור יצור ההורמונים בלבלב, ונמצא כי בחולים אשר טופלו בתרופה סוטנט, נעצרה התקדמות המחלה לזמן כפול מאשר בחולים שנטלו פלצבו.

גידול שמקורו במרכז ייצור ההורמונים בלבלב הוא גידול סרטני ממאיר ונדיר ביותר, מסכן חיים, וקשה לטיפול. סרטן מסוג זה מופיע ב-2 עד 4 מתוך מיליון בני אדם בשנה בכל רחבי העולם. אפשרויות הטיפול בסרטן זה מוגבלות, ועד היום לא נמצא טיפול יעיל נגדו.

המחקר תוכנן לכלול 340 חולים, אך כבר לאחר גיוס של 171 חולים מצאו החוקרים כי בקבוצת המטופלים שקיבלו סוטנט נעצרה התקדמות המחלה למשך 11.4 חודשים לעומת רק 5.5 חודשים בקבוצת המטופלים שקיבלו את תרופת הדמה. לאור התוצאות המרשימות החליטה ועדת הבטיחות המלווה את הניסוי להפסיקו מייד ולא לגייס חולים חדשים, מכיוון שבנוכחות תוצאות כה ברורות, לא אתי להמשיך לתת למשתתפים בניסוי תרופת דמה. בעקבות הממצאים החשובים הגישה חברת פייזר, יצרנית התרופה, בקשה לרישום התרופה סוטנט לטיפול בסרטן מסוג זה בארצות הברית, בקנדה ובאירופה.

ד"ר עידו וולף, מנהל המחלקה האונקולוגית במכון האונקולוגי בבית החולים שיבא: "אפשרויות הטיפול האונקולוגי בחולים הסובלים מגידולים נוירו-אנדוקריניים של הלבלב היו עד עתה מוגבלות והתועלת בטיפול הכימותרפי מצומצמת. תוצאות המחקר בתרופה סוטנט הן התקדמות חשובה ביותר. לראשונה נמצאה תרופה המסוגלת להעלות את שיעור ההישרדות ולעכב באופן כל כך משמעותי את התקדמות המחלה".

סוטנט משמשת לטיפול בסרטן כליה גרורתי והיא הוכנסה לסל הבריאות במרץ 2008. התרופה נלקחת דרך הפה ונמנית עם קבוצת תרופות חדשניות "מכוונות מטרה" אשר תוקפות את תאי הסרטן בכל איבר בגוף שאליו פלשו וחונקות את התאים הסרטניים על ידי עיכוב אספקת הדם והחמצן שלהם נזקק הגידול לצורך קיומו והתפתחותו.


[21/03/2010]

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר רוני רוזן
ד"ר רוני רוזן גסטרואנטרולוגיה
פרופ' יעקב ג'ריס
פרופ' יעקב ג'ריס פנימית
מנהל מחלקה פנימית באיכילוב ומכון רקנאנטי לחקר מערכת העצבים האוטונומית, מטפל בלחץ דם לא מאוזן
ד"ר אלי קפלן
ד"ר אלי קפלן נפרולוגיה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו