דלג לתוכן

מתי לעבור ניתוחים פלסטיים?

מתי לעבור ניתוחים פלסטיים?

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/05/2009 תאריך עדכון: 02/05/2021
2 דקות קריאה

כאשר מטופל מחליט לעבור ניתוח פלסטי עליו לשאול את עצמו לא רק איזה ניתוח הוא מעוניין לעבור ולמה, ולא רק מי הוא היה מעוניין שינתח אותו - אלא גם מתי הוא רוצה לעבור אותו. הרי ידוע כי לכל ניתוח פלסטי יש את יומו ולא פחות חשוב מזה, את עונתו.

על השאלה איזה ניתוח פלסטי לעבור כל מטופל עונה על פי צרכיו, על פי מה שהוא חש שמפריע לו במראה שלו, ואיזה ניתוח הוא מאמין שיגרום לו להרגיש נוח יותר עם עצמו ועם הסביבה. על השאלה אצל מי לעבור ניתוח פלסטי יענה הכיס שלו, אותו הוא יצטרך לפתוח כדי לשלם על הניתוח, וכמובן הניסיון והמקצועיות של הרופא שיגרמו לו להאמין שתחת ידיו הוא יקבל את התוצאות הטובות ביותר. על השאלה מתי לעבור את הניתוח אנחנו ננסה לענות לו.

ההחלטה מתי לעבור את הניתוח הפלסטי היא החלטה שתלויה הן באורך זמן ההחלמה ואי הנוחות הנגרמת בה, משך הטיפולים של לפני ואחרי הניתוח, זמן הניתוח והדחיפות של הניתוח. עם זאת, ניתן לחלק את הניתוחים בצורות שונות, בעיקר לפי חלוקה של קיץ וחורף. גורמים אלו, אין ספק יכולים לעזור בתהליך קבלת ההחלטה מתי לעבור את הניתוח. עם זאת, יש לקחת בחשבון שכל ניתוח יכול להיארך יותר מהמצופה ותקופת ההחלמה משתנה ממטופל למטופל. בעיקרון, זמן משוער של ניתוחים פלסטיים נע בין שבוע לחודש, כאשר ניתוחי אף, הגדלת חזה או הרמת שפתיים, דורשים שבוע החלמה, בעוד ניתוחי מתיחת בטן ומתיחת פנים דורשים חודש החלמה. שאר הניתוחים מחולקים בטווח שביניהם.

אילו ניתוחים פלסטיים מומלץ לערוך מתי? החורף, זה זמן טוב לעבור ניתוח פנים,ניתוח צוואר,ניתוח אף והרמת עפעפיים. בתקופת ההחלמה של ניתוחים אלו יהיו לא מעט בצקות, נפיחויות ושטפי דם אשר יחלימו טוב יותר במזג אוויר חורפי. ניתוחי מתיחת בטן ושאיבת שומן גם הם מומלצים יותר לחורף, מאחר ויש צורך ללבוש מכנסי לחץ בעת תקופת ההחלמה, ומכנסיים אלו אינם נוחים למזג אוויר קיצי. כמו כן, ישנם ניתוחים שדורשים להישמר מהשמש בעת תקופת ההחלמה. על כן, רצוי לעבור אותם בחורף. למשל, ניתוחי פילינג, ניתוחי חזה וטיפולים אסתטיים דוגמאת הסרת שיער. עם זאת, יש לזכור שניתוחי חזה (בעיקר הרמת חזה) וניתוחי מתיחת בטן דורשים זמן החלמה ארוך, דבר שלא תמיד אפשרי ליהנות ממנו בחורף (בשל עבודה, לימודים וכדומה).

בקיץ, לעומת זאת, מוטב לעבור ניתוחים אשר דורשים זמן החלמה ממושך. זו הסיבה שלא מעט בני נוער עוברים ניתוחים בתקופה זו (קרוב לחמש מאות בשנה). אז אומנם צריכים לשבת בבית ולהחלים, אך לפחות לא מפסידים לימודים או עבודה.

לא מעט אנשים בוחרים את בחירת האמצע, ניתוח בפסח. אז מנצלים את מזג האוויר הנוח ואת החופשה הארוכה להחלמה. הבעיה היא שדווקא אז כל המרפאות הפלסטיות מלאות.

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר בתיה יפה
ד"ר בתיה יפה כירורגיה
מומחית לכירורגיה פלסטית
פרופ' משה פפא
פרופ' משה פפא כירורגיה
מנהל (בדימוס) המחלקה לכירורגיה אונקולוגית ומרכז "מירב" לבריאות השד, כירורג בכיר באסותא בתחום השד וכירורגיה של מחלות ממאירות
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור כירורגיה
5.0
( 6 חוות דעת )
"ד״ר שמעונוביץ מקסימה ורגישה וסבלנית וזה מאוד עוזר לחווית הטיפול"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו