דלג לתוכן

מרפאה ארצית לחולי A-T (אטקסיה טלאנגיקטסיה) בישראל

מרפאה ארצית לחולי A-T (אטקסיה טלאנגיקטסיה) בישראל

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 13/06/2007
2 דקות קריאה
מחלת ה-A-T היא מחלה גנטית נדירה הגורמת לנכות קשה, מערכת חיסון לקויה ולסרטן.

בשל נדירותה של המחלה, נמצא כי הילדים, רובם ככולם, אובחנו כלוקים ב-A-T רק לאחר תקופה ממושכת (בגיל 8-9 שנים) בה התקשו המערכות הרפואיות לזהות את המחלה. יש להגביר את המודעות למחלה זו גם בקרב הקהילייה הרפואית. בשנים האחרונות התקדם מאוד המחקר הרפואי של המחלה וכיום ניתן לזהות את הגן הגורם לה, דבר משמעותי מאוד עבור המשפחות המעוניינות להביא לעולם ילדים נוספים ובריאים. 

העמותה למאבק במחלת ה- A-T הוקמה בשנת 1999 ע"י הורים לילדים חולי A-T, ובין מטרותיה תמיכה בחולים ובמשפחות, הגברת המודעות למחלה, ועידוד זוגות צעירים המתעתדים להביא ילדים לעבור בדיקות גנטיות. בנוסף, העמותה תורמת להאצת חקר המחלה, בתקווה כי יימצא לה מרפא.  אחד הפרוייקטים הגדולים של העמותה הוא הקמת המרפאה הארצית לטיפול בחולי A-T בבית החולים לילדים ספרא בתל השומר, אשר ירכז את הטיפול בחולים. המרפאה, הנתמכת ע"י העמותה, מאגדת תחת קורת גג אחת אנשי מקצוע ומומחים שונים במטרה להוות מוקד ארצי רב-תחומי, המתמחה בטיפול במחלת ה-A-T. המרפאה מהווה כתובת למשפחות החולים לקבלת ייעוץ רפואי, ונותנת מענה מקיף לצרכיהם, בתחום הרפואי והפרה-רפואי. כמו כן, המרפאה מהווה כתובת לבדיקות וטיפול עבור אוכלוסיית נשאי המחלה.
 
ישנם בישראל עשרות חולי A-T, מחלה הפוגעת במגוון מערכות בגוף בו זמנית (במערכות הנוירולוגית, ההמטולוגית והחיסונית), הצריכים לקבל לטיפול משולב על ידי רופאים מומחים מתחומים שונים. עד הקמתו של המרכז, טופלו החולים טופלו על ידי רופאים שאינם בקיאים בהיבטיה השונים של המחלה ובהשלכותיה. ההתפשרות על איכות הטיפול אשר נגזרה על החולים בשל כך, והמאמצים הרבים שהיו כרוכים בתיאום, במעקב, בהגעה ובהתרוצציות בין הרופאים בארץ, הם שעוררו את הצורך לרכז את הטיפולים במרכז אחד. מרכז כזה מקל גם על נשאי המחלה ועל זוגות רבים הצריכים לעבור בדיקות גנטיות לאיתור הנשאות.

המרפאה בתל השומר מעניקה לחולים, לנשאים ולבני משפחותיהם סיוע פיזי ונפשי ומרכזת תחת קורת גג אחת אנשי מקצוע ומומחים מתחומים שונים במטרה להוות מוקד ארצי רב תחומי המתמחה בטיפול במחלת ה-A-T. צוות המרפאה כולל מומחים מתחומי הנוירולוגיה, האימונולוגיה, הריאות, האונקולוגיה, דיבור ופתולוגיות שפה, וכן מתחום שיקום הילדים.
 
המרפאה הארצית לחולי A-T בישראל, נבנתה על פי הדגם של המרכז הרפואי לחולי A-T האמריקאי בבוליטמור, שקיים כבר שנים רבות. בארצות הברית, תוחלת חייהם של ילדים חולי A-T גבוהה מזו של הארץ, מה שמוכיח את הכרחיותו של המרכז הרפואי, גם במניעת מחלות שעלולות לפגוע בילדים החולים. המרכז בארצות הברית נמצא בקשר רציף עם המרפאה הארצית לחולי A-T ומייעץ בתחומים רבים ומגוונים, ואף מקיים שיתוף פעולה מפרה בין הצוותים הרפואיים והחוקרים. המרפאה הארצית לחולי A-T בארץ משפרת באופן משמעותי את הטיפול הרפואי והפרה-רפואי בחולים, מונעת מחלות רבות וסבל מיותר, משפרת את הטיפול של רופאים בקהילה, מקלה על נגישותם וניידותם של החולים באמצעות התאמת אביזרי עזר ועוד.

אתר העמותה למאבק במחלת ה-A-T:
https://www.a-t.org.il

[13/06/2007]

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר ורד ליבנה
ד"ר ורד ליבנה נוירולוגיה
5.0
( 7 חוות דעת )
"לדר' ליבנה הגענו בהמלצת רופא המשפחה לאחר שהיה בהרצאה של דר' ליבנה לרופאים בקהילה. הרופאה הקדישה לי ולביתי (בת 18) את כל הזמן הנחוץ (כמעט שעה), בדקה את כל המסמכים שהבאנו עוד בזמן הביקור, הפנתה את ביתי לעוד בדיקה נוספת - מבחן MOXO (לא כלול בסל) ונתנה לנו את המייל הפרטי שנשלח לה את תוצאות הבדיקה בשביל שתפענח אותה. עוד אציין שבהמשך גם קיבלנו הקלות למבחן הפסיכומטרי. אני רוצה להודות לדר' ליבנה וממליץ עליה בחום."
ד"ר מיקי הר-גיל
ד"ר מיקי הר-גיל נוירולוגיה
5.0
( 4 חוות דעת )
"ד"ר הר-גיל מקצועי מאוד, רגיש לסיטואציה, אמפתי ויסודי."
ד"ר דוד אוריון
ד"ר דוד אוריון נוירולוגיה
מנהל מחלקה לשבץ מוחי ומחלות נוירווסקולרית, בי"ח שיבא, תל-השומר
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו