פורום פסיכיאטריה - עמוד 882
גולשים יקרים, מענה לשאלות חדשות יתאפשר במגוון הפורומים האחרים.
-
תחליף זמני לקסנקס שאינו ממכר
מיכל 23/06/2015 | 18:38שלום. אני סובלת מחרדה, דכאון ו-OCD כבר שנים רבות, אולם בשנתיים האחרונות, החרדה ממנה אני סובלת התגברה משמעותית והיא מלווה אותי כמעט בכל יום ולאורך היום כולו. במילים אחרות, החרדה שאני חווה היא מתמשכת ואינה מתבטאת בצורת התקפים האורכים כמה דקות בלבד. מה שהופך את המצב לגרוע יותר, הוא שהחרדה משתקת אותי ומונעת ממני לעשות ולו את הדברים הפשוטים ביותר (כמו לשטוף כלים, למשל), כך שאני מעבירה את כל ימיי במיטתי ולכן, אני מרגישה שחיי הולכים ומתבזבזים ואינם מתקדמים לשום מקום (אני בת 36 ואין לי קריירה, זוגיות או ילדים). בעבר ניסיתי סוגים שונים של תרופות, ללא הצלחה (חלקן לא סייעו לי ולחלקן היו תופעות לוואי בלתי נסבלות). לפני מספר ימים התחלתי בנטילת לוסטרל, אלא שאצטרך לחכות כחודשיים כדי לדעת אם יש באפשרותו לעזור לי ובינתיים, החרדה שאני חווה על בסיס יומיומי מסבה לי סבל רב. בכל מקרה, בגלל הסבל הרב שאני חווה, התמכרתי לקסנקס ולעיתים אני לוקחת אפילו 8 כדורים של קסנקס (0.5 מ״ג) ביום. ולשאלתי: אני מעוניינת להיגמל מהקסנקס. האם ישנו כדור אחר שאני יכולה לקחת במקומו, שאינו ממכר, עד שהלוסטרל יתחיל את פעולתו, אם בכלל? פרנגן לא מסייע לי כ״כ, אגב.פתח בחלון חדש-
סימבלטה
תמיר 24/06/2015 | 10:28נסי סימבלטה 60 מיליגרם היא מעולה לחרדות, תנסי להעיף את הקסנקס לכל הרוחות, חלק ממעגל ההתמכרות לקסנקס הוא דיכאון...ישנם כדורים אנטי פסיכוטיים שיכולים לסייע אך רובם מרדימים ומעלים במשקל,לי הפנרגן מאוד עזר,בהצלחה תמיר... -
פנרגן
אני 28/06/2015 | 14:13אנטיהיסטמיני מרגיע שטוענים שלא ממכר -
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 29/06/2015 | 17:56למיכל שלום, בשלב זה לא הייתי מנסה לשנות את הקסנגיס, מאחר ויהיה לך מספיק קשה עד שהלוסטרל יתחיל להשפיע. הייתי ממליצה שלא תעלי על שמונת הכדורים שאת מקבלת כיום. ברגע שמצבך ישתפר ניתן יהיה להוריד בהדרגה את הקסנגיס. אני מקווה שהלוסטרל הועלה לך ל200 מ"ג מאחר ואת כותבת שאת סובלת גם מהפרעה כפייתית. בפחות מכך, ספק אם מצבך ישתפר. בברכה, דר' קרני רובין -
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 29/06/2015 | 17:57לתמיר, חבל שאתה נותן עצות חסרות שחר. מדובר בהפרעה כפייתית ולכן סימבלטה אינה מתאימה. עוד פחות מתאים בזמן עליה ב SSRI להפסיק את הקסנגיס. דר' קרני רובין -
קסנגיס
תמיר 30/06/2015 | 13:02איך בדיוק יורדים משמונה כדורי קסנגיס? גם זו משימה קשה .. -
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 30/06/2015 | 21:42לתמיר שלום, יורדים 0.5 מ"ג או 0.25 מ"ג פעם בשבוע. בברכה דר' קרני רובין
-
-
הפרעה דו-קוטבית
אלון 24/06/2015 | 11:41שלום וברכה האם אירוע מאני-פסיכוטי בעקבות נטילה של 60 מ"ג פאקסט (סרוקסט), מעיד על הפרעה דו קוטבית? הפסיכיאטר דאז אמר שלאנשים שאין להם נטייה להפרעה דו קוטבית, גם אם ייטלו 60 מ"ג פאקסט זה לא ישפיע עליהם ויכניס אותם למאני-פסיכוטי כמו שהשפיע עליי.. הוא היה פסיכיאטר פרטי, אבחן לי הפרעה דו קוטבית... לאחר שנתיים הייתי באשפוז, שם לא אובחנה מחלה נפשית, אובחן רק הפרעת אישיות מעורבת - mixed personality disorder אובחנה הפרעת אישיות מקלסטר B וC כרגע מטופל בלמיקטל 200 מ"ג לוסטרל 50 מ"ג ואיטומין 10 מ"ג (לשינה) יש עדיין מרכיבים דיכאוניים, אם כי אני מתפקד כלפיי חוץ, אך בפנים בלב אני בדיכאון ופסימי... נמצא במעקב בבית חולים לנפגעי נפש אך מרגיש שאין אינטרקציה כ"כ טובה עם הפסיכיאטר ושהוא לא קשוב אליי כ"כ (לא נותן לי הסברים על תהליך טיפולי ועל התרופות). בגלל שזו מרפאה ציבורית נראה כאילו "אין לו זמן".. האם כדאי לעבור לרופא פרטי..? רוצה לעבור לסימבלטה אבל הפסיכיאטר כרגע מביע התנגדות...למרות שעדיין יש מרכיבים דיכאוניים.. בעיקר נמצא אצלי תמיד אפיזודה מעורבת..(כלפיי חוץ מתפקד והכול תקין, נמצא עם בת זוג עם חברים יוצא מבלה צוחק..) כלפיי פנים פסימיות חוסר תקווה מרגיש רע.. :\ מה מומלץ לעשות במקרה כזה..? באשפוז לפניי שנה תמיד עלתה השאלה האם זו רק הפרעת אישיות או שזה תהליך של התפתחות זחלנית של מחלה... תודה מראש על העזרהפתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 29/06/2015 | 18:11לאלון שלום, לדעתי הצדק הוא עם הפסיכיאטר הראשון שלך. לצורה ביפולארית כזו קוראים הפרעה מסוג של Bipolar II. בעיקרון, הדיכאונות של חולים ביפולאריים אין זה משנה אם זה מסוג I או II הם דיכאונות עקשניים. אני נוהגת לטפל בחולים מסוג זה עם למיקטל 75 - 100 מ"ג בשילוב עם נוגד דיכאון שיכול להיות גם סימבלטה ולעיתים גם אביליפיי במינון של 2.5 - 7.5 מ"ג. ברגע שהדיכאון חולף, יש להפסיק מיד את מתן נוגד הדיכאון ולעלות את מינון האביליפיי ל 10 - 15 מ"ג. זה וודאי שאיננו תהליך זחלני. לגבי מעבר לרופא פרטי, זו החלטה אישית. בברכה, דר' קרני רובין -
עוד שאלה
אלון 29/06/2015 | 19:56היי ד"ר קרני, תודה רבה על המענה! יש לי שאלה למה את ממליצה לטפל ב75 או 100 מ"ג למיקטל ולא 200 מ"ג כמו שהפסיכיאטר נתן לי? מה ההבדלים? זה לא כמה שיותר - יותר טוב? ומה ההבדל בין סימבלטה ללוסטרל? לגבי אביליפיי יש לי טראומה מתרופות אנטי פסיכוטיות שעשו אותי זומבי (סרוקוואל, סוליאן)... בגלל זה עברתי ללמיקטל.. -
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 30/06/2015 | 21:40לאלון שלום, למיקטל במינונים מעל ל100 מ"ג יכול להכניס למאניה. מאחר ואינני רואה במאניה דבר טוב אז התשובה היא לא, לא כמה שיותר יותר טוב. סימבלטה הינה SNRI והיא 30% סרוטונרגית ו70% אדרנרגית. הלוסטראל הוא 100% סרטונרגי. אביליפאי היא תרופה שונה מהסרקוואל ומהסולאן, והיא איננה גורמת לזומביות. במינון נמוך של 2.5 עד 7.5 מ"ג, כשמוסיפים אותו לנוגדי דיכאון הוא מתגבר את נוגדי הדיכאון בצורה מאוד יעילה. במינון של 10 עד 15 מ"ג זו תרופה מאזנת ובמינון 20 עד 30 מ"ג התרופה היא אנטי פסיכוטית. יש לתרופה זו מנגנון ייחודי של הצמדות לקולטן והיפרדות מהקולטן כל הזמן. השילוב של למיקטאל במינון עד 100 מ"ג ואביליפאי עם מינונים משתנים לפי הצורך זה שילוב מנצח כאיזון אנטי מאני דפרסיבי. בברכה דר' קרני רובין
-
-
תחליף זמני לקסנקס שאינו ממכר
מיכל 27/06/2015 | 14:58שלום. אני סובלת מחרדה, דכאון ו-OCD כבר שנים רבות, אולם בשנתיים האחרונות, החרדה ממנה אני סובלת התגברה משמעותית והיא מלווה אותי כמעט בכל יום ולאורך היום כולו. במילים אחרות, החרדה שאני חווה היא מתמשכת ואינה מתבטאת בצורת התקפים האורכים כמה דקות בלבד. מה שהופך את המצב לגרוע יותר, הוא שהחרדה משתקת אותי ומונעת ממני לעשות ולו את הדברים הפשוטים ביותר (כמו לשטוף כלים, למשל), כך שאני מעבירה את כל ימיי במיטתי ולכן, אני מרגישה שחיי הולכים ומתבזבזים ואינם מתקדמים לשום מקום (אני בת 36 ואין לי קריירה, זוגיות או ילדים). בעבר ניסיתי סוגים שונים של תרופות, ללא הצלחה (חלקן לא סייעו לי ולחלקן היו תופעות לוואי בלתי נסבלות). לפני מספר ימים התחלתי בנטילת לוסטרל, אלא שאצטרך לחכות כחודשיים כדי לדעת אם יש באפשרותו לעזור לי ובינתיים, החרדה שאני חווה על בסיס יומיומי מסבה לי סבל רב. בכל מקרה, בגלל הסבל הרב שאני חווה, התמכרתי לקסנקס ולעיתים אני לוקחת אפילו 8 כדורים של קסנקס (0.5 מ״ג) ביום. ולשאלתי: אני מעוניינת להיגמל מהקסנקס. האם ישנו כדור אחר שאני יכולה לקחת במקומו, שאינו ממכר, עד שהלוסטרל יתחיל את פעולתו, אם בכלל? פרנגן לא מסייע לי כ״כ, אגב.פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
תשובה חוזרת
ד"ר קרני רובין 30/06/2015 | 16:18למיכל שלום, בשלב זה לא הייתי מנסה לשנות את הקסנגיס, מאחר ויהיה לך מספיק קשה עד שהלוסטרל יתחיל להשפיע. הייתי ממליצה שלא תעלי על שמונת הכדורים שאת מקבלת כיום. ברגע שמצבך ישתפר ניתן יהיה להוריד בהדרגה את הקסנגיס. אני מקווה שהלוסטרל הועלה לך ל200 מ"ג מאחר ואת כותבת שאת סובלת גם מהפרעה כפייתית. בפחות מכך, ספק אם מצבך ישתפר. בברכה, דר' קרני רובין
-
-
אפקסור
רונית 27/06/2015 | 14:53אני לוקחת אפקסור 225 מל.אני נוטלת אותו 12 שנה.לפני חודש העליתי את המינון ל 300 מל אך זה עדיין לא משפיע.הרופאה אמרה שהכדור כנראה עשה את שלו.היא הציעה כדור תחליפי פבוקסיל.האם כדאי להחליף?אני מאוד חוששת כי הגמילה מאפקסור היא מאוד קשה.ואם להחליף איזה כדור מומלץ לדיכאון וחרדות??פתח בחלון חדש-
לפני החלפת כדור
ר.צ. 27/06/2015 | 16:33כדאי לנסות להוסיף לאפקסור תרופה כמו אדרונקס או וולבוטרין. התרופות האלו יכולות להפעיל מחדש את האפקסור כמעט באופן מידי. המינון בהוראת הרופא (מינון בינוני-נמוך בשלב זה). -
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 30/06/2015 | 16:16לרונית שלום, אם להחליף את הכדור, הייתי מחליפה לסימבלטה שהרבה פעמים עוזרת כאשר האפקסור הפסיק לעזור. במקרה כמו שלך הייתי ממליצה לקחת 30 מ"ג במשך יומיים, 60 מ"ג במשך שבוע וממשיכה עם 90 מ"ג למשך 3 שבועות ובמידה וזה לא יעזור, עולה ל120 מ"ג. לאור ההתדרדרות במצבך, הייתי גם ממליצה על בדיקה של תפקוד בלוטת התריס. בברכה, דר קרני רובין
-
-
חרדה חברתי
מאנול 27/06/2015 | 10:58שלום אני בחור בן עשרים ושבע סובלה מזה כמה שנים מחרדה כללית וחברתית במיוחד טופלתי על ידי פסיכיאטר פרטי כל תקופה זו ניסתי את כל התרופות ועברתי בין כולם החרדה הזאת מפריעה לא מאד בחיים אני מרגיש שאני לא חי את חי למרות שאני בלור משכילפתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 30/06/2015 | 16:12למאנול שלום, הטיפול בחרדה חברתית היא שילוב של תרופות נוגדות דיכאון וטיפול התנהגותי קוגניטיבי (שהוא חיוני). בברכה, דר קרני רובין
-
-
פסכיאטריה
אבי 27/06/2015 | 09:58סובל כ-30 שנים.מדכאון קליני.אוסידי.אשיות גבולית קשה עים קווים אנטי סוציאלים.נטיות אובדניות.ישנן עוד אפיונים.סף גרוי נמוך. אח"כ אוסיףפתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 30/06/2015 | 16:11לאבי שלום, אם יש לך דיכאון וOCD, אני מרשה לעצמי להרים גבה על שאר האבחנות. זה נשמע כאילו נתנו לך את כל האבחנות שיש בDSM. בברכה, דר קרני רובין
-
-
שאלה גם לרצ ולשאר חברי הפורום המכובדים
מת לחיות 3 26/06/2015 | 15:31מה דעתך על שילוב זיפרקסה5מג וולבוטרין300 מג לדיכאון וחרדות?פתח בחלון חדש-
סרוטונין
ר.צ. 26/06/2015 | 17:26חסרה תרופה המעלה סרוטונין, שבלעדיו הדיכאון אינו נרפא. במקום זיפרקסה ניתן ליטול ויאפקס, אשר משתלב היטב עם וולבוטרין. הדרכת רופא מומחה היא חובה. -
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 30/06/2015 | 16:00למת לחיות 3 שלום, לדעתי זה שילוב גרוע ואני מטילה ספק רב אם יש בו בכדי לעזור. בברכה, דר קרני רובין
-
-
להתחיל טיפול תרופתי
שיר 26/06/2015 | 13:55ביתי אובחנה כסובלת מהפריעה דו קוטבית. אנחנו עוברים ימים קשים מאד. הומלץ לי להתאים לה טיפול תרופתי באמצעות נוירופאמג'ן. אשמח לקבל מידע על יעילות הבדיקה והאם היא באמת מתאימה את התרופה בצורה מדויקת )הבנתי שמדובר בבדיקה גנטית?). תודה.פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 30/06/2015 | 15:59לשיר שלום, אכן מדובר בבדיקה גנטית שיכולה להצביע לאילו תרופות יש רגישות גבוהה יותר ולאילו לא ואילו תרופות יכולות ליצור תופעות לוואי קשות. הדיוק הוא של 80%. למרות האמור, אני סבורה שדווקא בהפרעה מאנית דפרסיבית, ניתן בתחילה לנסות לאזנה ללא הבדיקה. בברכה, דר קרני רובין
-
-
אוף שוב זה הגיע
מיכל 11/06/2015 | 12:15עוד פעם נפילה גדולה. חשבתי שכבר הכל בסדר, מאוזנת תרופתית, ממשיכה בטיפול, ועדיין למרות הכל הבור השחור בולע אותי שוב. מחשבות אובדניות, לא רצוניות, למה זה קורה? ?? ובאמת שהכל אמור להיות בסדר. רק שזהו, שלא! לשכנע את עצמי שהמחשבות בראש הן לא רציונלי, זה מתיש וכמעט בלתי אפשרי. איזו מחלה מוטרפת זו. והכאב הנפשי ככ חזק שמי שלא חווה אותו לא יודע על מה מדובר אוףףףףפתח בחלון חדש-
מיכלי
זהבית 11/06/2015 | 13:31גם אני שואלת את עצמי אם נטיות אבדניות אי פעם ייעלמו לגמרי. לפעמים יש כמה ימים טובים, אפילו שבועות, אני חושבת שהכול בסדר, מסוגלת לתפקד, לחשוב קצת על העתיד הקרוב ולעשות תכניות. ואז שוב חוזרות המחשבות האבדניות, כמו תמיד. וכל התכניות מתבטלות. האם הן אי פעם ייעלמו לגמרי? האם אי פעם מחלימים מהמחלה הנוראית הזאת? ברגעי השפל הכאב כל כך חזק שאני חושבת לסיים עם הכול, אך מדמיינת איך זה ישבור את אבא שלי, שאוהב אותי יותר מכל דבר בעולם ועושה הכול בשבילי. אני אהרוס לו את החיים. :-( :-( :-( -
אני מרגישה בדיוק כמוך
מאיה 11/06/2015 | 14:19גם אני מרגישה חוסר אונים וייאוש גדולים עם דכאון ועצב. אני סובלת מהפרעת תנועה נדירה בשם מיוקלונוס שגורם לשרירי צווארי לרעוד כל היממה מגיל 20. זה לכשעצמו מדכא ומייאש. אין לזה טיפול. ניסיתי הכל -
תודה ואז
מיכל 13/06/2015 | 20:21מה עושים???? אני מרגישה שהכאב מכלה את הכל. שום דבר לא עוזר, אין כוח לעשות שום דבר, המחשבות כל כך חזקות וכל הזמן שאי אפשר לברוח מהן. אני כל הזמן שניה מלקחת את כל הכדורים שיש ברשותי. ואנשי המקצוע אומרים שזה יעבור כמו שעבר פעמים שעברו, אבל זה לא משכנע עכשיו. ויש ילדים ויש עבודה ויש ויש ויש ולי נגמר ולא רואה כלום!!!! חוץ מזה. איך אתם מתמודדים? כמה כדורי הרגעה כבר אפשר לקחת, ואי אפשר לקחת בעבודה, ורק בערב, אז מדוע לסבול כל כך הרבה?? סליחה שזה נשמע קשה, אבל ככה זה מרגיש -
אני בעצמי לא יודעת מה לעשות
מאיה 13/06/2015 | 20:39אני מבודדת בחדרי, בוכה הרבה, מרגישה ייאוש. חוץ מלפנות שוב לפסיכיטר מה עוד אפשר לעשות? מדוכאת ועצובה ד"ר רני אומרת שיש לי הפרעה אובססיבית מהקשות שראתה ממה שרשמתי לה אך אני אובחנתי בהפרעת אישיות גבולית ותלותית אז לא יודעת איזה תרופה תתאיםלי כבר. מרגישה הרבה כאב -
אבל יש לך ילדים
מאיה 13/06/2015 | 21:40את צריכה לחיות למענם, למצוא דרך להאגיש יותר טוב -
יודעת
מיכל 13/06/2015 | 22:26אבל מה עושים עם הכאב המטורף הזה. לא חושבת שיש מישהו שבאמת רוצה להתאבד. אלא רק מחפש מוצא מהכאב. והכאב הוא תהומי, נוראי, כל הזמן. כמה אפשר??? -
מיכל היי
מאיה 13/06/2015 | 23:13הלוואי והייתי יודעת. אני מרגישה ככה גם. זה באמת בלתי נסבל. אולי ד"ר קרני תוכל לענות לשנינו. אני כל הזמן מתייסרת בפנים -
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 14/06/2015 | 12:55למיכל, מאיה וזהבית שלום, לכל אדם יש תנודות במצבי הרוח. אצל נשים הרבה פעמים רואים הופעה של מתח ודיכאון לפני המחזור. אצל מטופלת הסובלת מדיכאון שמטופל חלקית, התנודות כלפי מטה לפני המחזור ולאחר מתחים קשים, יכולות להיות מאוד עמוקות. נמצא כי SSRI'S יכולים לעזור כנגד ה-PMS. במצבים כאלה אולי עדיף לטפל בשילוב של פבוקסיל עם אלטרול ומינון נמוך ביותר של אביליפיי. אחד האמצעים שעוזר בצורה הטובה ביותר נגד הדחפים האובדניים הוא הVNS אשר נמצא בסל רק לאפילפסיה עמידה ולא לדיכאון למרות שיש עדויות רבות שטיפול זה עוזר גם לדיכאון עמיד ובמיוחד מעלים את הדחפים להתאבד. טיפול בECT או במגנטים יכול לעזור בכך שהוא משנה את רגישות הרצפטורים לנוגדי דיכאון. לעיתים הפתרון לתהומות דיכאוניים כאלה זה לעשות משהו שעושה לך טוב או לשנות אווירה. למשל, לארוז את הילדים ולצאת לטיול ליום יומיים למקום שעושה טוב. לכך כמובן צריך כוחות. כמובן שגם הכתיבה בפורום היא מקום של פורקן הרגשות והמחשבות שלא ניתן להוציא במקום אחר. בברכה, דר' קרני רובין -
לד"ר קרני
זהבית 15/06/2015 | 00:39מזה שנים שאינני מקבלת מחזור. בספטמבר 2011 עברתי ניתוח להסרת אנדומטריומה מהשחלה. לאחר הניתוח נתבקשתי לקחת גלולות ברצף על מנת למנוע הידבקויות. בתום התקופה שלאחר הניתוח, מטעמי ניקיון, דלקות חוזרות בדרכי השתן, שלשולים ו-OCD החלטתי להמשיך את הגלולות ברצף, ואני כבר לא מקבלת מחזור מזה ארבע שנים. איך הדבר מתקשר במקרה שלי לדיכאון? אציין כי רק בשנה האחרונה הדיכאון חזר. הוא היה בנסיגה בשנים שלפני כן. תודה, זהבית. -
למיכל
זהבית 15/06/2015 | 05:40האם את מקבלת קצבה מביטוח לאומי? על דיכאון מג'ורי אבדני מקבלים קצבת נכות כללית של 2,239 ש"ח בחודש. זה מה שאני מקבלת על דיכאון מג'ורי ו-OCD. מי כמוני יודעת שכסף לא עוזר לי להרגשה, גם אם אזכה במיליונים. אבל זו הקלה מסוימת, במיוחד כשיש ילדים. האם מישהו העלה בפנייך את האופציה לפנות לביטוח לאומי? אציין כי ביטוח לאומי מפחית את סכום הקצבה בהתאם להכנסות אחרות ומשלם חלקית אם עוברים סכום מסוים במשכורת. -
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 15/06/2015 | 17:57לזהבית שלום, אני לא יודעת לענות לך. אני אפילו לא יודעת את גילך. בעיקרון, כדורים למניעת הריון מחקים את ההריון ויכולים לגרום למצב דכאוני. כניסה לתקופת המנופאוזה גם היא יכולה לגרום לכניסה לדיכאון. במילים אחרות, שינויים הורומונלים בהחלט יכולים לגרום לדיכאון. בברכה, דר' קרני רובין -
כל כך מבינה אתכן !!!!!
מחשבות 24/7 15/06/2015 | 18:30אין יותר נורא מלחשוב מחשבה תורנית שמביאה לחרדה בלי הפסקה , הראש קודח , גם אני לא מוצאת פיתרון , לפני חצי שנה הכל היה הסדר , נכנסתי להריון ועכשיו אני מוגבלת בתרופות . הכאב גדול מנשוא, החרדות שוב באו והפעם האוסידי שלי החמיר. הדאגה שמא אחד מילדיי ידבקו באיידס לאחר טיפול שיניים , או שתיה מפה לפה אחרי ילד שדימם באף מביאה אותי למצב תמידי של אבל ! ממש כאילו אני מתאבלת . מרגישה אשמה שלא שמרתי עליהם מספיק טוב , אף אחד לא מבין אותי , רצה מרופא לפסיכיאטר לפסיכולוג פרטי( כבר מימון דרך הקופה אזל) חיי אינם חיים . חוסר רצון לעשות משהו לא מעניין אותי שום דבר וכן , לא פעם עברה מחשבה שאי אפשר המשיך לחיות ככה במצב הזה . -
קצבת נכות
גילי 16/06/2015 | 12:44מצטרפת אלייך, ניתן לקבל קצבת נכות. לפעמים זה לא להאמין שההדחקה שלנו פועלת לרעתנו בביטוח הלאומי, שם צריך לחשוף את כל מה שאנחנו עוברות, אחרת, יש התעלמות מוחלטת. אם בועדה שהייתי לא פירטתי על אובדנות שיש לי בגלל שחשתי שלא בנוח וסברתי שהדוח הרפואי מדבר בעד עצמו, התבדתי כשקיבלתי מכתב שאומר שאישרו לי 40% (מה שלא מאפשר במקרה שלי לקבת קצבה) ובפירוט כתוב שיש סתירה בין הדוח לבין המצב ושבבדיקה אינני מצהירה על אובדנות. לעזעזל, מה הם רוצים שאתבכיין להם? האמת שיכולתי לקבל את הקצבה לבד אם הייתי מסוגלת נפשית להפתח בועדות, כי בסופו של דבר קיבלתי את הקצבה בעזרתה של החברה המרכזית למימוש זכויות, חברה מצויינת שהכינה אותי נפשית לועדות והגעתי הרבה יותר רגועה ויודעת למה לצפות. שלא נצטרך את הקצבאות האלה ועד אז בהצלחה לכולנו -
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 17/06/2015 | 13:58למחשבות 24/7 שלום, האם ילדת כבר? האם את מקבלת טיפול נוגד מצב כפייתי? גם אם את בהריון, עלייך לקבל טיפול או בפבוקסיל או בפרוזק במינונים מקסימליים (פבוקסיל 300 מ"ג או פרוזק/פלוטין/פריזמה 60-80 מ"ג) ללא טיפול שכזה המצב שלך לא ישתפר, אך אם תקבלי טיפול, מצבך ישתפר וחבל שתמשיכי לסבול כך. בברכה, דר' קרני רובין -
מחשבות 24/7
מחשבות 24/7 24/06/2015 | 21:57אני בהיריון חודש שישי , מטופלת בסרנדה 150 מ״ג אלפרליד 0.5 פעמיים ביום ובונדורמין -
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 30/06/2015 | 15:42למחשבות 24/7 שלום, את בטוח אינך מקבלת מינון הולם של לוסטרל (סרלטרליין) לOCD קשה. במצבך הייתי ממליצה על החלפת התרופה לפבוקסיל (פלובוקסאמין) במינון של 300 מ"ג. אם זה לא יעזור לאחר חודשיים, הייתי מנסה לצרף אנאפרניל: 250 מ"ג פבוקסיל בשילוב עם אנאפרניל 112.5 מ"ג. אין לי כל בעיה עם האלפרוליד ועם הבונדורמין אשר מותרים בזמן הריון. אם את מעוניינת, צרי איתי קשר דרך המייל האישי שלי. בברכה, דר קרני רובין
-
-
הסובלים מocd , כמה מילים
מודאגת 24/06/2015 | 18:49Ocd , סך הכל שלוש אותיות אבל הפרעה כלכך מורכבת , כל היום הראש קודח, אף אחד לא באמת מבין אותך , אתה לבד. רק מי שדורך על הגחל מבין כמה זה שורף. זה כמו לרקוד עם שד- שמחבק ולא עוזב. אתה לא משוכנע לגמרי שמחשבותיך אינן נכונות . בשבילך זה סוף העולם ולאחרים - משחק ילדים. המחשבה לא שואלת אם אפשר להיכנס וגם לא יוצאת עד שסרט אחר תופס את מקומה , לפעמים סרט מוחק סרט ולפעמים הכל נאסף יחדיו. הכתפיים כבר לא יכולות לשאת את הכובד, הראש טרוד , אתה אוכל קם מתרחץ עובד וזה איתך . 24/7 של גהינום. אתה נזכר ביום שזה התחיל ולא מבין איך זה נמשך כבר 10 שנים . תרופות שלא עוזרות , מטפלים מאכזבים, ממש תהום. והכי גרוע - שהאוסידי הוא בנושא שאתה לא יכול באמת לעבוד עליו ב״חשיפה״ , הפחד מאיידס , איידס פוביה - פשוט משתק!פתח בחלון חדש-
תשובת מומחה
תשובה
ד"ר קרני רובין 30/06/2015 | 15:34ל"מודאגת" שלום, מה את נוטלת כיום? האם ניסית שילובים כמו פבוקסיל יחד עם אנאפרניל? שניהם מותרים בהריון. בברכה, דר' קרני רובין
-
פורומים נוספים בתחום
פורוםטיפולי פוריות
פורום טיפולי פוריות מנוהל ע"י פרופ' יעקב אשכנזי, מומחה בתחום הפריון, פוריות האישה, פוריות הגבר והפריה חוץ גופית. היכנסו עכשיו והתייעצו עם מומחה/ית!
לפורום טיפולי פוריותפורוםהריון ולידה
פורום הריון ולידה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום הריון ולידהפורוםפסיכיאטריה
בפורום פסיכיאטריה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום פסיכיאטריהפורוםגניקולוגיה
בפורום גינקולוגיה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום גניקולוגיהפורוםגסטרואנטרולוגיה מבוגרים וילדים
בפורום גסטרואנטרולוגיה מבוגרים וילדים ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום גסטרואנטרולוגיה מבוגרים וילדיםפורוםחרדה
בפורום חרדה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום חרדה
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי
מערכת אינפומד