ילדה לחוצה חברתית
פורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי
עדית רונן סתר
עדית רונן-סתר הינה מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי. את הכשרתה (תואר שני ולימודי הטיפול המשפחתי) עברה באוניברסיטת תל אביב ובמרכז אלומה. כמו כן, עברה הכשרה אינטנסיבית בטיפול בטראומה במרכז הטראומה בבוסטון, המנוהל על ידי דר' בסל ון-דר-קולק. מאז 2014, מנהלת את פורום 'טיפול זוגי ומשפחתי' באתר אינפומד, וכמו כן, מלמדת מטפלים במרכזי טיפול ועוסקת בטיפול בקליניקה באזור המרכז. עדית עובדת בגישת הפסיכותרפיה הדינמית-חווייתית-מואצת, AEDP , והינה מוסמכת בגישה זו לטיפול פרטני, זוגי ומשפחתי, על ידי מכון AEDP הבינלאומי. כמו כן, עדית מחזיקה בתפקיד "שגרירה" של המכון הבינלאומי בישראל, בתפקיד המגשר בין קהילת מטפלי הגישה בעולם לבין מטפלי הגישה בארץ. 052-3364944
ילדה לחוצה חברתית אמא 01/05/2013 | 10:42ביתי הבכורה בת ה 9 טופלה לפני כשנתיים אצל פסיכולוגית, שהגדירה אותה כבעלת אילמות סלקטבית, ב"ה מצבה החברתי השתפר מאד, אבל עדיין ישנן נקודות בהן היא לחוצה בצורה קיצונית, לדוגמא- היא מפחדת מאד לאחר לביה"ס, כי בכך היא תמשוך תשומת לב, וזה גורם לה להתקפות של הסטריה בבוקר שבו היא חושבת שהיא עלולה לאחר. בנוסף, היא לא מוכנה ללכת לאף חברה, פרט לילדה אחת, וגם בקושי מוכנה להזמין אליה חברות. נושא נוסף, שאינני יודעת איך הוא קשור, היא מרבה לפגוע ולהשפיל את אחותה בת ה-6 ולעיתים את אחיה בן ה-5, לעומת האח בן ה-8 שהוא טיפוס חזק ובו היא לא מעיזה לפגוע. יש לציין שבבית הספר היא נפלאה, גם לימודית וגם בהתנהגות. אשמח ואודה לכל עזרה בנושא.הוסף תגובה
תשובת מומחה ילדה לחוצה חברתית הרב ד"ר אייל אונגר 02/05/2013 | 20:00שלום וברכה אמא. יכול להיות שהאילמות הסלקטיבית שיש מגדירים אותה כחרדה חברתית עברה תהליך המרה וכעת זה בא לידי ביטוי בלחץ לאחר ולהשיג תשומת לב. אם היא מרגישה לחץ כשיש עליה תשומת לב רבה מדי בבית ספר כדאי להתחיל לתת לה הרבה תשומת לב בבית, שם היא תרגיש יותר בנח עם תשומת הלב וכך בהדרגתיות נרגיל אותה שתשומת לב זה לא דבר כל כך שלילי. וכו אפשר גם בערבים לפני שינה לספר סיפורים על ילדה שהלכה לבית הספר ואחרה והרגישה קצת לחוצה אך בסוף הבינה שגם אם מאחרים לא קורה משהו מיוחד והחיים ממשיכים כרגיל וכך בהדרגתיות משנים את נקודת ההתייחסות שלה למציאות. לגבי ההתנהלות שלה במשפחה - יכול להיות שהיא פוגעת באחיה - היות והיא לא כך כך מעריכה את עצמה, היא סבלה מחרדה חברתית ואולי גם כיום (אילמות סלקטיבית שעברה תהליך המרה ללחץ וחרדה שמא היא תאחר) והיות והיא פחות מעריכה את עצמה לכן היא גם "מורידה" את מעמד האחים בצורה "אגרסיבית". זה שהיא מצטיינת בלימודים חשוב לראות האם זה מתוך לחץ או מתוך רוגע (לדוגמא אם היא לא מקבלת ציון גבוהה מאד היא עצובה מאד ולחוצה) כי אם זה מתוך לחץ אז יכול להיות שכל מניעי ההצלחה שלה אינם מתוך רצון להצליח אלא מתוך רצון להימנע מלחץ וחרדה שמא לא תצליח במבחן ולכן יהיה חשוב לעזור לה בעניין זה - לחזק את תדמיתה בעיני עצמה, ולהראות לה שלא משנה אם מדי פעם עושים טעויות, או לא מצליחים במבחנים, אפשר שההורים יספרו סיפורים על כשלונות שלהם בעבר - במבחנים או כיום בתחומים אחרים שמובנים לילדה וכך היא תתרגל לרעיון שהצלחה זה דבר מצויין אך לא במחיר לחץ (כמו הלחץ להגיע בזמן לבית ספר). בברכההוסף תגובה
תודה רבה!אמא 06/05/2013 | 11:06נשתדל ליישם את הדברים המחכימיםהוסף תגובה
נושאים מרכזיים
טיפולים וניתוחים קשורים
-
ייעוץ זוגי ומשפחתי
-
שיטת אימגו לטיפול זוגי
-
טיפול משפחתי
-
טיפול זוגי
-
אימון זוגי
רופאים בתחום
פורומים נוספים בתחום
פורוםטיפול זוגי, טיפול משפחתי
בפורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי ניתן להתייעץ עם עדית רונן סתר, לשאול שאלות בתחום ולקבל תשובות מקצועיות, כמו גם להתרשם ממידע קודם. היכנסו עכשיו והתייעצו עם המומחה/ית!
לפורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי



עדית רונן סתר