דיכאון אחרי לידה
פורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי
עדית רונן סתר
עדית רונן-סתר הינה מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי. את הכשרתה (תואר שני ולימודי הטיפול המשפחתי) עברה באוניברסיטת תל אביב ובמרכז אלומה. כמו כן, עברה הכשרה אינטנסיבית בטיפול בטראומה במרכז הטראומה בבוסטון, המנוהל על ידי דר' בסל ון-דר-קולק. מאז 2014, מנהלת את פורום 'טיפול זוגי ומשפחתי' באתר אינפומד, וכמו כן, מלמדת מטפלים במרכזי טיפול ועוסקת בטיפול בקליניקה באזור המרכז. עדית עובדת בגישת הפסיכותרפיה הדינמית-חווייתית-מואצת, AEDP , והינה מוסמכת בגישה זו לטיפול פרטני, זוגי ומשפחתי, על ידי מכון AEDP הבינלאומי. כמו כן, עדית מחזיקה בתפקיד "שגרירה" של המכון הבינלאומי בישראל, בתפקיד המגשר בין קהילת מטפלי הגישה בעולם לבין מטפלי הגישה בארץ. 052-3364944
תשובת מומחה דיכאון אחרי לידה הרב ד"ר (PhD) אייל אונגר 04/06/2013 | 14:27אחת הסיבות לכך שנשים סובלות מדיכאון אחרי לידה זו מערכת קשרים קלוקלת בינן לבין אמא שלהן בילדות, לא כל מי שלא הייתה בקשר טוב עם אמא שלה עתידה לסבול מדיכאון אחרי לידה... אבל הרבה מהנשים סובלות מדיכאון אחרי לידה הן נשים שהקשר שלהן עם אמא שלהן היה לוקה בחסר.... ולמה? כי במשך השנים אמנם לא היה קשר טוב בין האם לילדה... והילדה או סבלה והמשיכה בחיים או לפעמים פשוט הדחיקה את הרגשות השליליים שהיו במערכת יחסי הגומלין שלה עם אמא שלה...אחרי הלידה...הכאב צף ועולה...אולי לא הזיכרונות אבל הרגשות...ולא פעם יש מחשבות שאומרות אולי גם לי לא יהיה קשר טוב עם הילד שלי, אולי הילד יסבול כמו שאני סבלתי....זה מעין תהליך של פתיחת פצע ישן... ולכן אשה שילדה וסובלת מדיכאון אחרי לידה...טוב תעשה אם תרכוש לעצמה ידע וכלים להורות טובה בריאה ונכונה...כלים לניהול נכון של הבית... המידע והכלים האלו עתידים ליצור אצלה תחושות חיוביות שלה בקשר ליכולות שלה...אמנם נכון שכעת היא חווה את חווית הכאב בגלל הפצע שנפתח... אבל אם היא תרכוש כלים לניהול בית...היא תוכל בהדרגתיות להבין ולהפנים שאולי יש קשיים והתמודדויות אבל יחד עם זאת זה בר פתרון... יש אתגרים בהורות אבל יש גם כלים...זה עצמו מנחם מרגיע ובעיקר מעודד... - עוד מניע לדיכאון אחרי לידה זו הרדיפה אחר השלימות...נשים שמחפשות שלימות בכל מיני מעגלי חיים שלהם, במשפחה, בעבודה, בחברה ...אז הן יותר פוטנציאליות לסבול מדיכאון אחרי לידה... בגלל שגם בהורות החדשה הן תחפשנה להיות המושלמות... ובהורות בעיקר בלידה הראשונה והשנייה יש פחות ניסיון ויותר הפתעות...מה שאומר יותר קושי לשמור על שלימות... ולכן חשוב לעבוד על התכונה הזו לפני הלידה או גם אחרי הלידה... עוד נקודה משמעותית וחשובה זה מעבר זהות – כלומר עד עכשיו האשה הייתה בת זוג, אולי היא כבר גם אם, היא עובדת, יש לה חברה וכדומה... ובכל אחד מהתחומים האלו היא משקיעה מתאמצת אבל גם מתוגמלת...כעת היא משנה מצב והיא הולכת להשקיע ולא להיות מתוגמלת בכל אופן התגמול הוא לא ביחס להשקעה שלה בילד...לפחות בזמנים הראשונים אחרי הלידה...ואז התת מודע מתחיל לחוש שיש כאן הרבה השקעה בילד החדש...אבל אין תגמול... מה שיוצר תחושה שאולי כל זה לא היה שווה...ואולי זו אפילו תחושה מזערית אבל מספיקה בשביל ליצור מצב נפשי של דיכאון...לכן חשוב שמעבר לטיפול וההשקעה בתינוק היא תמצא זמנים להשקיע בעצמה אם זה בפעולות שיש בהן משמעות, הנאה או כל תחושה טובה אחרת...הוסף תגובה
נושאים מרכזיים
טיפולים וניתוחים קשורים
-
אימון זוגי
-
טיפול זוגי
-
ייעוץ זוגי ומשפחתי
-
טיפול משפחתי
-
שיטת אימגו לטיפול זוגי
רופאים בתחום

ד"ר מיכאל קון ברטשניידר פסיכיאטריה
5 ( 6 חוות דעת )
"ד"ר קון ברטשניידר הוא רופא חכם, רגיש, רב ידע ודייקן. מהרגע הראשון הרגשתי שאני בידיים מקצועיות ואנושיות. רופא נדיר"
פורומים נוספים בתחום
פורוםטיפול זוגי, טיפול משפחתי
בפורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי ניתן להתייעץ עם עדית רונן סתר, לשאול שאלות בתחום ולקבל תשובות מקצועיות, כמו גם להתרשם ממידע קודם. היכנסו עכשיו והתייעצו עם המומחה/ית!
לפורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי


עדית רונן סתר