איך להתייחס לבתי
פורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי
עדית רונן סתר
עדית רונן-סתר הינה מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי. את הכשרתה (תואר שני ולימודי הטיפול המשפחתי) עברה באוניברסיטת תל אביב ובמרכז אלומה. כמו כן, עברה הכשרה אינטנסיבית בטיפול בטראומה במרכז הטראומה בבוסטון, המנוהל על ידי דר' בסל ון-דר-קולק. מאז 2014, מנהלת את פורום 'טיפול זוגי ומשפחתי' באתר אינפומד, וכמו כן, מלמדת מטפלים במרכזי טיפול ועוסקת בטיפול בקליניקה באזור המרכז. עדית עובדת בגישת הפסיכותרפיה הדינמית-חווייתית-מואצת, AEDP , והינה מוסמכת בגישה זו לטיפול פרטני, זוגי ומשפחתי, על ידי מכון AEDP הבינלאומי. כמו כן, עדית מחזיקה בתפקיד "שגרירה" של המכון הבינלאומי בישראל, בתפקיד המגשר בין קהילת מטפלי הגישה בעולם לבין מטפלי הגישה בארץ. 052-3364944
איך להתייחס לבתי דינה 07/12/2013 | 23:24לכבוד ד"ר אייל אונגר, שלום רב. יש לי בת נהדרת ומקסימה ב"ה, שהיא תיכף בת 24, והיא עדיין לא מצאה שידוך. העניין הוא שאנחנו מרגישים (בעלי ואני.) שיש כאן איזו שהיא בעיה בנושא. אני רוצה לפרט: בתי היא מצד אחד מוכשרת בצורה בלתי רגילה, מעל הממוצע, בעבודה (שדורשת המון שכל ואפילו גאונות )לא מפסיקים לשבח אותה. היא חרוצה ורצינית, ומצטיינת בכל דבר שהיא נוגעת בו. היא טובת לב בצורה בלתי רגילה. היא לא יודעת מה זה לשקר , היושר שלה ויופי הפנימי שלה , זה משהו מיוחד. אבל, וכאן האבל הגדול ,היא מה שנקראת "לא זורמת", היא מה שנקראת די מרובעת, ואולי אפילו משעממת. אגב, מיש שמכיר אותה באמת, לא ישתעמם ממנה, מכיון שהיא ממש גאון. אבל זה לוקח זמן להכיר אותה. ועוד דבר נוסף, היא הרבה פעמים לא מספיק מביעה אמפטיה. כאשר אני מעירה לה, דינית (שם בדוי כמובן.), ההיא צפתה שתגיבי כך וכך, אז היא אומרת, "אה סליחה, ואז היא מתקנת ומסוגלת על המקום או בפעם אחרת כן להחמיא להיא, או כן לתת אמפטיה. אבל העניין הוא שהתגובות הללו לא באים אצלה באופן טבעי , כל דבר צריך להסביר לה. אז מה שקורה הוא, שאם מציעים לה בחור, לא מי יודע ברמה, אז זה ממש לא מתאים, כי היא מאוד מאוד ברמה, ואז הבחור לא רוצה. ואם מציעים לה מישהו כן ברמה, אז אותו אחד בדרך כלל אומר, שהיא לא מספיק זורמת. היא כל כך בסדר בכל דבר, אז אין לי לב, להגיד לה ללכת ליעוץ והיא גם לא תרצה, כפי שאני מכירה אותה. מצד שני, אני כמובן, כל פעם מתרגזת עליה, ואומרת לה דינית, תנסי להיות יותר אמפטית, דינית תעשי ככה, דינית תעשי ככה. מה לעשות, זה כל כך כואב לראות בת שכל החיים עושה כל מה שמצפים ממנה ואפילו מעבר לזה, ומצד שני בשידוכים קשה לה. עוד דבר, בזמנה הפנוי, היא עושה חסד עם אנשים מסכנים או חולים. היא משהו מיוחד. היא לא נפגשה מי יודע מה פעמים גם. אנחנו אנשים מאוד דתיים, ואנחנו כמובן, מאמינים שזה יבוא כשזה יבוא בעזרת ה', אבל צריך לעשות השתדלות, ואנחנו לא יודעים איך. האם יש לכם איזו עצה, להעיר את עינינו.הוסף תגובה
תשובת מומחה איך להתייחס לבתי הרב ד"ר (PhD) אייל אונגר 10/12/2013 | 15:04שלום וברכה נראה שבתך "מקובעת" אמנם נכון שהיא "גאון" אך יחד עם זאת נראה שחסר את היכולת להיות "זורמת" / "ספונטאנית" ויכול להיות שהיא "בורחת" אל המקום ה"גאוני" במקום להתמודד עם שיפור היכולות החברתיות. אם זו הנחת המוצא , הייתי ממליץ לעזור לה לגייס לעצמה את התכונות הנ"ל ולכן טוב יהיה אם כהורים נצליח להוסיף לשגרת היום שלנו: "אווירה חברתית, אווירה של שמחה, של הומור - הרבה הומור, של התמודדויות עם קשיים כך לעזור לה ל"זרום יותר" ופחות להישאר במשבצת לא חברתית. הנושא הוא חשוב מאד ולכן הייתי ממליץ להשקיע במספר פגישות ייעוץ בשביל לקדם את התהליך. בברכה בהצלחה בכלהוסף תגובה
נושאים מרכזיים
טיפולים וניתוחים קשורים
-
טיפול זוגי
-
אימון זוגי
-
ייעוץ זוגי ומשפחתי
-
שיטת אימגו לטיפול זוגי
-
טיפול משפחתי
רופאים בתחום

ד"ר מיכאל קון ברטשניידר פסיכיאטריה
5 ( 6 חוות דעת )
"ד"ר קון ברטשניידר הוא רופא חכם, רגיש, רב ידע ודייקן. מהרגע הראשון הרגשתי שאני בידיים מקצועיות ואנושיות. רופא נדיר"
פורומים נוספים בתחום
פורוםטיפול זוגי, טיפול משפחתי
בפורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי ניתן להתייעץ עם עדית רונן סתר, לשאול שאלות בתחום ולקבל תשובות מקצועיות, כמו גם להתרשם ממידע קודם. היכנסו עכשיו והתייעצו עם המומחה/ית!
לפורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי


עדית רונן סתר