אשתי לא רגועה
פורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי
עדית רונן סתר
עדית רונן-סתר הינה מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי. את הכשרתה (תואר שני ולימודי הטיפול המשפחתי) עברה באוניברסיטת תל אביב ובמרכז אלומה. כמו כן, עברה הכשרה אינטנסיבית בטיפול בטראומה במרכז הטראומה בבוסטון, המנוהל על ידי דר' בסל ון-דר-קולק. מאז 2014, מנהלת את פורום 'טיפול זוגי ומשפחתי' באתר אינפומד, וכמו כן, מלמדת מטפלים במרכזי טיפול ועוסקת בטיפול בקליניקה באזור המרכז. עדית עובדת בגישת הפסיכותרפיה הדינמית-חווייתית-מואצת, AEDP , והינה מוסמכת בגישה זו לטיפול פרטני, זוגי ומשפחתי, על ידי מכון AEDP הבינלאומי. כמו כן, עדית מחזיקה בתפקיד "שגרירה" של המכון הבינלאומי בישראל, בתפקיד המגשר בין קהילת מטפלי הגישה בעולם לבין מטפלי הגישה בארץ. 052-3364944
אשתי לא רגועה איתי 17/12/2014 | 15:49אשתי ואני כל הזמן רבים והיא נטפלת לכל מיני דברים קטנים. אני כבר לא יודע מה לעשות ואיך להרגיע אותה. אני חושב שזה קורה כשהיא בזמן מחזור או לפניו היא מעירה. היא ביקורתית, כל דבר צריך להיות בדיוק כמו שהיא רוצה. תמיד היא היתה לחוצה אבל עכשיו היא לא עובדת היא בחופשת לידה וזה נהיה בלתי נסבל. כל הזמן היא מנקה. כל יציאה מהבית עם הקטנה לוקחת שעות. בא לי לברוח. אבל אני יודע שאני צריך לפתור את זה. פייר. הייתי רוצה לברוח. כבר חשבתי שאולי היא צריכה כדורים. כשהעזתי להגיד היא התנפלה עלי. איך אני מרגיע אותה? האם זה בכלל יכול להשתנות?הוסף תגובה
תשובת מומחה טיפול זוגי - בהצלחה עדית רונן סתר 17/12/2014 | 18:44תודה שכתבת את הקושי והחוויה שלך. זה נשמע מתיש, לחיות במצב שנתונים לביקורת, ולחשוש מהשאלה, האם הדברים יכולים להשתפר או לא. אני מתמקדת בדברים שאתה מלמד אותנו עליכם, שנותנים תקווה לשינוי: למרות שקשה לך, אתה מחפש עזרה בצורה אקטיבית. אתה לא מתייאש. אתה מספר שהיית רוצה לברוח, אולי היית רוצה קצת שקט, ועם זאת – אתה נשאר, אתה שומר על מקומך האחראי. אלה כוחות משמעותיים מאד. חשוב לזכור שרוב הסיכויים שכל אחד מכם, אשתך ואתה, חווים באופן שונה את הסיטואציה שקורית ביניכם בבית. מדוע? ראשית, מפני שאתם אנשים שונים, על כן, כל סיטואציה מתקבלת באופן שונה אצל כל אחד מכם, ובנוסף, אתם שונים אחד מהשני באתגרים, בתחומי אחריות ובתחומי חוזק וקושי. עבורך, התמונה מצטיירת באופן מסוים, והיא האמת שלך. עבור אשתך, ייתכן והתמונה קצת שונה. דווקא עובדה זו צריכה לעודד אותך: אם ישנן עוד נקודות מבט, ישנן יותר אפשרויות לזויות מתוכן אפשר לשפר את המצב. וכך, אם היחסים ביניכם וההתנהלות קשורים באמת בעיקר באשתך, טיפול זוגי איתך יוכל לתמוך בה בדרכה. בתקופה רגישה כזו של מעבר מזוגיות להורות בפעם הראשונה, שניכם תוכלו להיתרם מתמיכה, אחד מהשני. ייתכן ואתה מרגיש שאתה תומך בה, אך היא זקוקה לתמיכה שלך באופן אחר. נוסף לכל זאת, יש סיכוי שמצב שנראה לך כקשור למצבה, קשור יותר בקשר ביניכם. הייתי ממליצה לכם לפנות לטיפול זוגי. במסגרת כזו, בטוחה עבור שניכם, תוכלו לבדוק מהם הדברים שהייתם רוצים להשיג יחדיו. חשוב שקולך יישמע, חשוב שקולה יישמע, והדבר הרצוי ביותר הוא להשמיע את הדברים האחד לשנייה, ומשם ליצור שינוי. בטיפול זוגי, תוכלו שניכם להתחיל לחולל שינוי חיובי, שיסחוף את הקשר למקום אחר. משם אולי תתעורר הסקרנות לגלות מה עומד מאחורי הדברים, כיצד להתמודד איתם, ואולי גם, כיצד כל אחד מכם יכול להתפתח באופן אישי, בתוך הקשר שלכם. בהצלחה! , עדית.הוסף תגובה
נושאים מרכזיים
טיפולים וניתוחים קשורים
-
אימון זוגי
-
טיפול משפחתי
-
ייעוץ זוגי ומשפחתי
-
שיטת אימגו לטיפול זוגי
-
טיפול זוגי
רופאים בתחום

ד"ר מיכאל קון ברטשניידר פסיכיאטריה
5 ( 6 חוות דעת )
"ד"ר קון ברטשניידר הוא רופא חכם, רגיש, רב ידע ודייקן. מהרגע הראשון הרגשתי שאני בידיים מקצועיות ואנושיות. רופא נדיר"
פורומים נוספים בתחום
פורוםטיפול זוגי, טיפול משפחתי
בפורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי ניתן להתייעץ עם עדית רונן סתר, לשאול שאלות בתחום ולקבל תשובות מקצועיות, כמו גם להתרשם ממידע קודם. היכנסו עכשיו והתייעצו עם המומחה/ית!
לפורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי


עדית רונן סתר