מריבה ליד הילדים
פורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי
עדית רונן סתר
עדית רונן-סתר הינה מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי. את הכשרתה (תואר שני ולימודי הטיפול המשפחתי) עברה באוניברסיטת תל אביב ובמרכז אלומה. כמו כן, עברה הכשרה אינטנסיבית בטיפול בטראומה במרכז הטראומה בבוסטון, המנוהל על ידי דר' בסל ון-דר-קולק. מאז 2014, מנהלת את פורום 'טיפול זוגי ומשפחתי' באתר אינפומד, וכמו כן, מלמדת מטפלים במרכזי טיפול ועוסקת בטיפול בקליניקה באזור המרכז. עדית עובדת בגישת הפסיכותרפיה הדינמית-חווייתית-מואצת, AEDP , והינה מוסמכת בגישה זו לטיפול פרטני, זוגי ומשפחתי, על ידי מכון AEDP הבינלאומי. כמו כן, עדית מחזיקה בתפקיד "שגרירה" של המכון הבינלאומי בישראל, בתפקיד המגשר בין קהילת מטפלי הגישה בעולם לבין מטפלי הגישה בארץ. 052-3364944
מריבה ליד הילדים chen lna 29/12/2014 | 15:51יש לי בת בת ארבע ובת בת חצי שנה. בסופ"ש בעלי ואני רבנו לידן. לא קיללנו או דיברנו לא יפה, אבל הרמנו את הקול והטחנו אחד בשני האשמות. גם קצת בכיתי. אח"כ היינו צריכים להתמודד עם מה שעשינו להן - אני חשבתי שהכי טוב להסביר להן מה הן ראו. אמרתי להן "אבא ואמא רבו. אמא נעלבה ובכתה. אח"כ דיברנו על הדברים והשלמנו. התחבקנו והתנשקנו. לפעמים קורה שרבים ואז מדברים על הדברים ומבקשים סליחה ובסוף משלימים." בעלי טוען שזה לא לעניין לשתף אותן. אבל אני חושבת שהן בלאו הכי נחשפו למריבה, אז אם מסבירים להן מה הן ראו ומדגישים את הסוף הטוב - זה מקל את החרדה שהן בוודאי הרגישו כתוצאה. אם קורה שילדים נחשפים למריבה של ההורים, איך לדעתך הכי טוב להתמודד? להסביר? או אולי להעביר את זה הלאה בלי הסברים ובלי לעשות עניין כמו שבעלי חושב?הוסף תגובה
תשובת מומחה מריבה ליד הילדים עדית רונן סתר 29/12/2014 | 22:11שלום רב. תודה שפנית לפורום. זו סוגיה חשובה, כי הסיטואציה מוכרת לאנשים רבים. לעתים עולים קונפליקטים ומתחים, גם אצל זוגות שבדרך כלל מסתדרים ביניהם. ממה שכתבת, אני שומעת שהיה מתח ופגיעות, אבל אני גם שומעת שמצאתם את הדרך להרגיע את עצמכם ואחד את השניה. מצאתם את הדרך לתקשר ביניכם, ואפילו להשלים. אין ספק שמתיחות בבית עלולה להוביל לחרדה אצל ילד שנוכח בה, בין אם היא מדוברת או לא. כשהביטוי לקונפליקט הינו גלוי, יש מקום לדבר על כך עם הילדים. במקרה כזה, הייתי מציעה שהדיבור יהיה ברמה של הסבר כללי והרגעה. הייתי נמנעת מכניסה לפרטים אישיים מדי, השייכים לתקשורת הזוגית שלכם. מאד חשוב לשמור על הפרדה בין התקשורת הזוגית לזו ההורית, על מנת להימנע ממצב בו הילדים לוקחים על עצמם תפקיד של מגשרים ומפשרים. כעת, מתעוררות שתי שאלות, לגבי ההתמודדות בעתיד: 1. מה תוכלו לעשות במקרה ויתעוררו ביניכם נושאים רגישים או נפיצים, כשהילדים נוכחים? הקושי להמתין עם הנושאים הבוערים הוא מאד מובן... ואולי כדאי לתכנן כיצד אפשר יהיה להתמודד עם סיטואציה כזו. 2. שאלה נוספת קשורה בעמדות המנוגדות שלכם לגבי קיום שיחה על כך עם הילדים: כיצד ניתן יהיה לפעול יחד, בקול אחד, למרות דעותיכם המנוגדות? אלה נקודות למחשבה, וניתן לעסוק בהן בהרחבה גם במסגרת אישית. הסוגיות הקשורות בשיח עם הילדים - קשורות בהדרכת הורים (אותה תוכלו לקבל מאיש מקצוע מוסמך: פסיכולוג ילדים, פסיכולוג חינוכי, מטפל משפחתי). הסוגיות הקשורות בקשר ביניכם, יכולות לקבל מענה בטיפול זוגי. בהצלחה, עדית.הוסף תגובה
נושאים מרכזיים
טיפולים וניתוחים קשורים
-
ייעוץ זוגי ומשפחתי
-
טיפול משפחתי
-
אימון זוגי
-
שיטת אימגו לטיפול זוגי
-
טיפול זוגי
רופאים בתחום

ד"ר מיכאל קון ברטשניידר פסיכיאטריה
5 ( 6 חוות דעת )
"ד"ר קון ברטשניידר הוא רופא חכם, רגיש, רב ידע ודייקן. מהרגע הראשון הרגשתי שאני בידיים מקצועיות ואנושיות. רופא נדיר"
פורומים נוספים בתחום
פורוםטיפול זוגי, טיפול משפחתי
בפורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי ניתן להתייעץ עם עדית רונן סתר, לשאול שאלות בתחום ולקבל תשובות מקצועיות, כמו גם להתרשם ממידע קודם. היכנסו עכשיו והתייעצו עם המומחה/ית!
לפורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי


עדית רונן סתר