משבר בזוגיות
פורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי
עדית רונן סתר
עדית רונן-סתר הינה מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי. את הכשרתה (תואר שני ולימודי הטיפול המשפחתי) עברה באוניברסיטת תל אביב ובמרכז אלומה. כמו כן, עברה הכשרה אינטנסיבית בטיפול בטראומה במרכז הטראומה בבוסטון, המנוהל על ידי דר' בסל ון-דר-קולק. מאז 2014, מנהלת את פורום 'טיפול זוגי ומשפחתי' באתר אינפומד, וכמו כן, מלמדת מטפלים במרכזי טיפול ועוסקת בטיפול בקליניקה באזור המרכז. עדית עובדת בגישת הפסיכותרפיה הדינמית-חווייתית-מואצת, AEDP , והינה מוסמכת בגישה זו לטיפול פרטני, זוגי ומשפחתי, על ידי מכון AEDP הבינלאומי. כמו כן, עדית מחזיקה בתפקיד "שגרירה" של המכון הבינלאומי בישראל, בתפקיד המגשר בין קהילת מטפלי הגישה בעולם לבין מטפלי הגישה בארץ. 052-3364944
משבר בזוגיות לילך 13/09/2016 | 14:52אני בת 33, אני ובן זוגי ביחד כבר קרוב לשנה, הוא גרוש עם ילדה בת שנתיים, התחלנו לצאת עוד כשהיה פרוד מאשתו שאיתה היה קרוב ל-15 שנים של זוגיות לא טובה. לאחר כמה חודשים של זוגיות עברנו לגור ביחד והילדה שלו נמצאת אצלנו פעמיים בשבוע וכל שבת שניה, יש לנו קשר טוב בכל התחומים, לפני כמה ימים עברנו משבר מהצד שלו, הוא החליט שהוא מעוניין ביחסים פתוחים ואני מבחינתי אמרתי לו שזה לא לדיון בכלל והוא החליט שניפרד, במקביל הוא כבר פתח לעצמו פרופיל באתר הכרויות והחל לחפש הרפתקאות. היה לי מאוד קשה בימים האלה כי מבחינתי הכל היה טוב בקשר והיו לנו כוונות ממשיות לעתיד ביחד וכך זה נראה גם מבחינתו אז זה היה בשבילי הלם אמיתי. לאחר יומיים הוא אמר לי שחשב על זה והוא רוצה שנעבוד על הקשר שלנו ושלטענתו הוא עשה את מה שעשה מכיוון שהוא מרגיש מחסור בריגושים בקשר שלנו, הוא גם אמר שלא היה עם אף אחת... אני נמצאת בדילמה כרגע כי אני מאוד אוהבת אותו אבל מרגישה מאוד מעורערת מבחינת הביטחון שלי בקשר ולא יודעת איך אוכל לסמוך עליו כעת? איך אני אדע שלא ישבור את הכלים בכל פעם שצץ משבר בקשר? האם אפשר לתקן את מה שנהרס? חברות שלי מאוד סקפטיות, הן אומרות שהן לא היו נשארות עם אדם כזה, אנא עצתך.הוסף תגובה
תשובת מומחה משבר בזוגיות עדית רונן סתר 15/09/2016 | 22:06ערב טוב, אפשר להבין את הדילמה שלך, בוודאי שנקשרת אל בן זוגך וההשקעה בקשר היתה רבה מאד: להתמודד עם סיום הקשר הקודם שלו ולקבל את בתו הקטנה. עם זאת, מעשיו כבר מראים שהוא נמצא במקום אחר וכי הוא החליט את ההחלטה שלו באופן חד צדדי (ולא במשותף איתך), לא רק מבחינה זוגית, אלא מבחינה ערכית ומוסרית. זה הגיוני וטבעי, שתחושי מעורערת מבחינת הקשר עמו, שיתעוררו בך שאלות הקשורות בביטחון ובאמון שניתן לתת בו. חשוב לזכור, שהתנהגותו קשורה קודם כל בו, ולא בך. אלה החלטות שלו, שאינן אומרות דבר-מה עליך, אלא עליו כאדם. גם אם את מעוניינת להחזיק בקשר עמו, תוך תיקון ובנייה מחדש, רצוי להגיע לטיפול זוגי, בו כל אחד מכם יוכל לבדוק את הצרכים והרצונות, ולגלות האם אלה יוכלו להיפגש. בטיפול זוגי, יכולות להיווצר הבנות ומוטיבציה להחזיק בקשר, עם שינויים נדרשים מכל אחד, כדי שהמערכת הזוגית תספק את הצרכים של שניכם. מעניין אם בן זוגך יסכים לוותר על פתיחת היחסים, או יסכים ללכת לטיפול זוגי. תוכלי לברר זאת, אם תרגישי שאת מוכנה לתהליך זה. אם בן זוגך מתקשה להתגייס לעבודה זוגית, מומלץ מאד כי תגיעי בעצמך לטיפול פרטני, בו תוכלי לעבות ולחזק את כוחותיך שלך, לכאוב את מה שכואב, ולמצוא דרך ברורה ומהירה, דרך שתהיה מדויקת עבורך!! בהצלחה!הוסף תגובה
נושאים מרכזיים
טיפולים וניתוחים קשורים
-
אימון זוגי
-
טיפול משפחתי
-
שיטת אימגו לטיפול זוגי
-
טיפול זוגי
-
ייעוץ זוגי ומשפחתי
רופאים בתחום

ד"ר מיכאל קון ברטשניידר פסיכיאטריה
5 ( 6 חוות דעת )
"ד"ר קון ברטשניידר הוא רופא חכם, רגיש, רב ידע ודייקן. מהרגע הראשון הרגשתי שאני בידיים מקצועיות ואנושיות. רופא נדיר"
פורומים נוספים בתחום
פורוםטיפול זוגי, טיפול משפחתי
בפורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי ניתן להתייעץ עם עדית רונן סתר, לשאול שאלות בתחום ולקבל תשובות מקצועיות, כמו גם להתרשם ממידע קודם. היכנסו עכשיו והתייעצו עם המומחה/ית!
לפורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי


עדית רונן סתר